Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-30@05:59:51 GMT

توافق آمریکا و کره‌شمالی، خبر بدی برای ایران بود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۲۸۲۵

توافق آمریکا و کره‌شمالی، خبر بدی برای ایران بود؟

"از دید مقامات ایران، کره شمالی یکی از متحدین قوی ایران در سطح بین المللی بوده است. یک کشور هسته‌ای که می توانست به ایران در مقابله با فشارهای جهانی کمک کند. حال با موافقت کره شمالی با معاهده خلع سلاح هسته‌ای تهران یک شریک قدرتمند بین المللی را از دست داده است." آفتاب‌‌نیوز : سرویس بین الملل- نشریه «عرب نیوز» در یادداشتی مدعی شده است که مقام‌های ایرانی با ابراز تردید درباره چشم انداز توافق آمریکا و کره شمالی و گفتن این که روشن نیست که ترامپ قبل از بازگشت به امریکا توافق را لغو نکند (کنایه به خروج امریکا از توافق هسته‌ای با ایران بدنبال تصمیم رییس جمهوری فعلی آن کشور) اشاره می کند این شواهد نشان می دهند ایران از خبر موفقیت نشست سنگاپور میان کیم و ترامپ خوشحال نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این نشریه در ادامه مدعی می شود: «چرا ایران از توافقی که منجر به خلع سلاح هسته‌‌ای کره شمالی می شود نباید خوشحال باشد؟ واقعیت آن است که کره شمالی دوستی دیرینه و همیشگی برای ایران بود و مقام‌های ایرانی نگران هستند که پس از مصالحه پیونگ یانگ با واشنگتن این دوست را از دست دهند. بسیاری از اصولگرایان در ایران، کره شمالی هسته ای را مدلی برای چشم انداز بلند مدت ایران قلمداد می کردند. بسیاری از مقام های ایرانی با سرزنش قذافی رهبر سابق لیبی برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای آن کشور می گفتند که همین موضوع سبب سرنگونی او شد. با این حال، نشست امریکا و کره شمالی این تصور در ایران را برهم زده است. علاوه بر این، مقام های ایرانی بر این باور بودند که کره شمالی بدون مواجه شدن با تهدیدی جدی دائما آزمایش های موشکی و هسته ای را انجام می داد آن هم بدین خاطر که یک دولت هسته ای بود. 
علاوه بر این، از دید مقامات ایران، کره شمالی یکی از متحدین قوی ایران در سطح بین المللی بوده است. یک کشور هسته‌ای که می توانست به ایران در مقابله با فشارهای جهانی کمک کند. حال با موافقت کره شمالی با معاهده خلع سلاح هسته‌ای تهران یک شریک قدرتمند بین المللی را از دست داده است. از سوی دیگر تبدیل شدن امریکا از دشمن به دوست  برای کره شمالی می تواند ذهنیت مقام های ایرانی برای دشمن دائمی بودن امریکا را متزلزل کند». کد خبر: ۵۲۹۷۸۶ تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا کره شمالی ترامپ توافق هسته ای سلاح هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر

 تعداد زیادی از دانشجویان در سراسر جهان پلاکارد‌هایی را در دست دارند و خواهان پایان یافتن خشونت در نوار غزه هستند. از ایالات متحده تا فرانسه و استرالیا، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف تبدیل به بخشی از تظاهرات حامی فلسطین شده اند؛ تظاهراتی که دانشجویان دانشگاه کلمبیا آن را آغاز کرده اند.

 

در حال حاضر، بیش از ۲۰ دانشگاه در آمریکا علیه حملات اسرائیل به غزه تظاهرات می‌کنند و تصاویر این اعتراضات در رسانه‌های دنیا پر بازتاب شده است. در این میان عکسی از یک دختر در تجمع حامیان فلسطین در آمریکا توجه‌برانگیز شده است. این دختر نماد اعتراض برای فلسطین در آمریکا شده است.

دیگر خبرها

  • توافق مهم ضد تروریستی ایران و پاکستان چه بود؟ | محل استقرار افسران رابط نظامی مشخص شد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو مانع اصلی توافق آتش‌بس در غزه است
  • مهلت ۱۰ روزه تل‌آویو به حماس برای پذیرش شروط خود
  • این دختر به نماد اعتراضی در امریکا تبدیل شده است | تصویر
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم