Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@15:55:27 GMT

ابزار‌های نظارتی مجلس باید بازنگری شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۲۸۸۴

ابزار‌های نظارتی مجلس باید بازنگری شود

حسین مظفر معاون نظارت مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی با معاونت مجلس، اظهار کرد: این جلسه حول محور مبحث ارتقاء انضباط و ارتقاء اقتدار مجلس برگزار شد.

وی افزود: انضباط و اقتدار دو مولفه بسیار مهم هستند که اگر به آنها عمل شود، مجلس در جایگاه واقعی خود قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظفر تصریح کرد: مهمترین مسئله‌ای که در جامعه اهمیت دارد نظارت است، اما متأسفانه دیده می‌شود که برخی از قوانین تصویب شده، اما در آئین‌نامه‌های اجرایی آن نوشته نشده و احکام تکلیفی آن اجرایی نشده است.

معاون نظارت مجلس بیان کرد: ابزار نظارتی فراوانی در آئین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده اما معتقدم که برخی از ابزارهای نظارتی باید مورد بازنگری واقع شود.

وی ادامه داد: مشخص نیست که ابزار نظارتی سوال چرا در آخر به کارت زرد می‌انجامد و در نهایت چرا این کارت زرد به استیضاح منجر نمی‌شود؟ پس باید سوال کرد که اصلا فلسفه مطرح شدن آن چیست؟

مظفر تأکید کرد: همچنین این سوال مطرح است که چرا تحقیق و تفحص با این همه هزینه انجام شده و به قوه قضائیه ارائه می‌شود، اما به نتیجه قطعی نمی‌رسد.

معاون نظارت مجلس خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اقتدار مجلس را رقم بزنیم باید در حوزه نظارت کارآمدی بیشتری اتخاذ کنیم، همچنین دخل و هزینه این کار باید انطباق پیدا کند.

وی ادامه داد: مجلس دهم در حوزه نظارت بیش از دوره‌های قبل به وظیفه خود عمل کرده است، انتظار ما نیز این است که نتیجه کار به گونه ای باشد که اقتدار مجلس بیش از گذشته حفظ شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مجلس نمایندگان مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس

حمیدرضا بهمنی‌نژاد گفت: با توجه به حساسیت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، برای حفاظت و حراست از آرای مردم گنبدکاووس ۷۰۰ نفر به عنوان ناظر انتخاباتی، دوره‌های ویژه را آموزش دیدند.

وی با بیان اینکه مهمترین اصل برای برگزاری انتخابات دور دوم، تشویق و ترغیب مردم به حضور در انتخابات مانند دور اول است افزود: درگلستان فقط انتخابات درگنبدکاووس به دور دوم کشیده شده است که روز جمعه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود.

بهمنی نژاد افزود: استان گلستان دارای ۶ حوزه انتخابیه با هفت نماینده در مجلس است و اعتبارنامه ۶ منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی نیز تائید شد.

او گفت: طبق قانون اساسی، کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در گنبدکاووس شرکت کنند که در مرحله اول نیز در این شهرستان رای دادند و یا به دلائلی نتوانستند در انتخابات دور اول شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • بازنگری در بودجه دانشگاه‌ها؛ طرح جمهوریخواهان برای فشار به دانشجویان ضدصهیونیستی
  • پس لرزه قرارداد ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چینی‌ها | هرکس فکر می‌کند باید چپاول کند؟
  • پس لرزه قرارداد پنهانی و ۲ میلیارد یورویی زاکانی با چین /علیرضا بیگی: هیچ ترسی وجود ندارد و هرکسی هرجا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند
  • شهرداری می‌تواند با کشور‌های خارجی قرارداد ببندد، اما نه قرارداد‌های پنهانی
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • نماینده تبریز: شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • فعالیت ۷۰۰ ناظر آموزش‌دیده برای نظارت بر دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در گنبدکاووس
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند