Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران گفت:طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد نیازمند پیوست درآمدزایی از خود پروژه است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص این جلسه گفت: طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد از حدود 3 سال پیش در شهرداری تهران آغاز شد و کمیسیون شهرسازی و معماری از همان فرایند آغاز مطالعات و تعیین مشاورین، بصورت جدی پیگیر به نتیجه رساندن این طرح بوده و در همین راستا سلسله جلساتی را نیز برگزار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نهایتا این طرح بعد از تصویب اولیه در کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران اکنون در فرایند تصمیم گیری در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور است .

این عضو شورای شهر تهران در توضیح این طرح گفت: محدوده اجرای طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد بالغ بر حدود 300 هکتار عرصه شامل ساحت کوهستانی مشرف به شهر تهران و روستای فرحزاد، مجموعه باغات و رود دره فرحزاد که یکی از 7 رود دره اصلی شهر تهران است و همچنین محدوده روستای فرحزاد و مجموعه رستوران ها و فضاهای کسب و کاری که در حاشیه روستا و این رود دره شکل گرفتند، می باشد و خوشبختانه طی سال های گذشته حدود 90 درصد ساختمان ها و املاکی که در محدوده طرح فرحزاد وجود داشته اند توسط شهرداری تهران تملک شده است.

وی با اشاره به یکی از نقاط قوت فرایند بررسی طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد بیان کرد: پیوست های مطالعاتی  این طرح بصورت واقعی توسط مشاورین صاحب نظر و متخصصین در حال انجام و نهایی شدن و وضعیت بارگذاری محدوده روستای فرحزاد و بخشی از سرانه های خدماتی آن با رویکرد حفظ فضای ارگانیک روستا و مبتنی بر احیا روددره فرحزاد در حال انجام است.

سالاری ادامه داد: بنظر می رسد در فرایند مطالعات این طرح ، برای اولین بار نظرات ذینفعان این محدوده اعم از سازمان ها و نهادهایی که در آنجا حق مداخله دارند و می بایست در اجرای آن همکاری لازم را داشته باشند، بخصوص مالکین این املاک و اراضی و ساکنین روستا در نظر گرفته شده و این طرح با یک رویکرد کاملا مشارکتی در حال تصویب نهایی است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص نتایج جلسه روز گذشته در خصوص طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد اظهارداشت: این طرح یکبار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مطرح شده و بنابر اشکالاتی که در آنجا گرفته شد، مقرر شده که مورد بررسی بیشتری قرار گیرد در همین راستاکمیسیون شهرسازی و معماری جلسه ای را برگزار کرد که هرچه سریعتر این اشکالات برطرف شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه بخشی از این مشکلات برطرف شده و بخشی هم با پیگیری هایی که انجام می دهیم به سرانجام می رسد و امیدواریم طی ماه های آینده شاهد تصویب نهایی این طرح باشیم.

سالاری در خصوص مسائلی که می بایست در فرایند تصویب این طرح مورد نظر جدی قرار بگیرد بیان کرد: پس از تصویب این طرح توسط مراجع قانونی می بایست یک سازمان اجرایی برای اجرای این طرح ایجاد شودکه البته سازوکار آن پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگری که وجود دارد اینست که ما در فرایند عملیاتی کردن طرح ها در شهر تهران با مجموعه مشکلات و چالش هایی مواجهیم و آن هم مشکلات حوزه درآمدزایی است که برایند نظراتی که در جلسه دیروز مطرح شد این بود که در فرایند تدوین طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد می بایست پیوست اقتصادی و ایجاد درآمد برای اجرای این طرح از خود پروژه در نظر گرفته شود تا این طرح در تحقق پذیری اجرا دچار مشکل نشود.

سالاری در پایان افزود: من فکر می کنم با تصویب و اجرای طرح ساماندهی اراضی محدوده فرحزاد ما شاهد ایجاد یکی از منحصر بفرد ترین مراکز تفرجگاهی، تفریحی و گردشگری شهر تهران در مقیاس شهری و ملی خواهیم بود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر محمد سالاری اراضی فرحزاد طرح ساماندهی اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن

به گزارش «نماینده»، محمدرضا رضایی کوچی در خصوص طرح ساماندهی املاک مسکونی و تاثیر اجرای ان بر مدیریت بازار اجاره گفـت: ایرادات شورای نگهبان در خصوص طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی در مجلس بررسی و رفع شد امیدواریم با تایید نهایی آن توسط شورای نگهبان و اجرایی شدن آن نظم و انضباطی به بازار اجاره بها مسکن ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: در طرح ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی تلاش کردیم پایه و مبنایی برای قیمت‌گذاری واحد های مسکونی تعیین کنیم و نظارت وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و صمت را بر بازار پر تلاطم مسکن افزایش دهیم. همچنین به شورای عالی مسکن اجازه دادیم در حوزه قیمت‌گذاری و تعیین سقف مجاز اجاره بها در مناطقی که تورم مسکن به صورت غیر واقعی افزایش پیدا کرده و بیش از 20 درصد باشد، ورود کنند. این طرح ضمن توجه به روش‌های مختلف از جمله پرداخت تسهیلات از مستاجران حمایت کرده و با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده، انگیزه تولیدکنندگان مسکن را نیز افزایش می‌دهد. همچنین موجب افزایش تولید و عرضه واحدهای مسکونی به بازار می‌شود که این خود به کاهش و تعدیل قیمت‌های کمک می‌کند.

رضایی کوچی عنوان کرد: همچنین در طرح مذکور، با ساماندهی سکوهای خرید و فروش مسکن و نیز رتبه بندی دفاتر مشاوران املاک و افزایش نظارت بر آنها و شیوه های مختلف تلاش کردیم مانع درج آگهی های جعلی و قیمت‌گذاری های کاذب شویم. امیدواریم با اجرای دقیق آن بازار پر آشوب اجاره بها مسکن مدیریت شده و به آرامش برسد.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • (ویدیو) بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج
  • بلاتکلیفی ۱۲۰۰ مالباخته زمین‌های هفت‌آسیاب سنندج + فیلم
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • پایان تاخت و تاز موتوری‌ ها در محدوده بازار | طرح ترافیک ویژه موتورسیکلت سواران در محدوده بازار اجرا می شود
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • بهادری جهرمی: هیچ مرجعی معطل تصویب قانون جدید برای ساماندهی حجاب نیست
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد