Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@04:20:39 GMT

498 واحد مسکن مددجويي تحويل زلزله زدگان مي شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۲۹۵۵

498 واحد مسکن مددجويي تحويل زلزله زدگان مي شود

خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان کرمانشاه، از واگذاري 498 واحد مسکوني در مناطق زلزله زده استان به زلزله زدگان با حضور پرويز فتاح رييس کميته امداد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حسين خدرويسي روز سه شنبه در نشستي خبري اظهار داشت: رئيس کميته امداد کشور روزهاي 30 و 31 خرداد به کرمانشاه سفر مي کند و در شهرستان هاي مختلف استان بخصوص مناطق زلزله زده حضور مي يابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: فتاح در روز نخست سفر خود (چهارشنبه 30 خرداد) ابتدا در جلسه شوراي اداري استان حضور يافته و سپس با سفر به شهرستان سنقر و کليايي به وضعيت مددجويان اين منطقه رسيدگي خواهد کرد.
خدرويسي افزود: رئيس کميته امداد کشور، عصر روز چهارشنبه نيز ديداري با مديران و مسئولان کميته امداد استان خواهد داشت و به تشريح برنامه هاي سازمان در سال جاري مي پردازد.
مديرکل کميته امداد کرمانشاه با بيان اينکه فتاح در روز دوم سفر خود (پنجشنبه 31 خرداد) عازم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب، ثلاث و باباجاني و جوانرود مي شود، مهمترين برنامه اين روز را افتتاح 498 واحد مددجويي روستايي عنوان کرد.
وي با يادآوري اينکه 221 واحد از اين تعداد در روستاهاي سرپل ذهاب، 115 واحد در ثلاث باباجاني، 50 واحد در گيلانغرب، 45 واحد در جوانرود، 20 واحد در دالاهو، 15 واحد در اسلام آبادغرب، 15 واحد در گهواره، 15 واحد در دالاهو و 2 واحد در پاوه قرار دارد، گفت: يک تخته فرش و در صورت نياز يخچال نيز از سوي کميته امداد به ساکنان اين واحدها اهدا خواهد شد.
خدرويسي همچنين با اشاره به اينکه در جريان زلزله 7.3 ريشتري 21 آبان سال گذشته، پنج هزار و 329 واحد متعلق به مددجويان کميته امداد تخريب شد، يادآوري کرد: تمام توان و تلاش خود را به کار خواهيم بست که کار بازسازي همه اين واحدها تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
مديرکل کميته امداد کرمانشاه با بيان اينکه تاکنون عمليات بازسازي سه هزار و 22 واحد آغاز شده و به طور ميانگين ماهانه بيش از 200 واحد آماده بهره برداري مي شود، از ساخت مجدد 455 واحد دامي، متعلق به مددجويان زيرپوشش کميته امداد استان در مناطق زلزله زده نيز خبر داد.
وي گفت: يکي ديگر از اقدام هاي صورت گرفته براي بهبود شرايط مددجويان کميته امداد کرمانشاه در مناطق زلزله زده، پرداخت کمک هاي بلاعوض به آن ها علاوه بر مبلغ تعيين شده از سوي دولت بود به گونه اي که مددجويان شهري 150 ميليون ريال و مددجويان روستايي نيز 120 ميليون ريال دريافت کردند.
خدرويسي، همچنين از تعامل بسيار خوب بنياد مسکن انقلاب اسلامي با مددجويان کميته امداد در جريان حادثه زلزله و تلاش براي تسهيل کار آن ها قدرداني کرد.
** برنامه هاي اجرا شده در ماه مبارک رمضان
مديرکل کميته امداد امام خميني (ره) استان کرمانشاه در بخش ديگري از سخنانش به اقدام هاي صورت گرفته طي ماه مبارک رمضان نيز اشاره کرد و گفت: يکي از برنامه ها جمع آوري کمک براي اطعام نيازمندان و مددجويان بود که در اين راستا 42 ميليارد ريال جمع آوري شد.
وي همچنين از جمع آوري 43 ميليارد ريال زکات فطريه در 2 هزار و 63 پايگاه کميته امداد خبر داد و گفت: فطريه هاي جمع آوري شده در روستاها صرفا در همان روستا براساس تشخيص روحاني و مسئولان روستا و در شهرها نيز هر کدام در محله هاي خود بر اساس تشخيص امام جماعت و اعضاي هيات امناي مساجد مصرف مي شود و کميته امداد در اين راستا هيچ نقشي ندارد.
خدرويسي افزود: با وجود جوسازي هاي صورت گرفته از سوي رسانه هاي بيگانه، امسال در بحث کمک به اطعام نيازمندان و فطريه ها رشد قابل ملاحظه اي نسبت به سال قبل داشتيم.
مديرکل کميته امداد کرمانشاه در ادامه از جذب 2 هزار و 335 حامي جديد براي ايتام و فرزندان مشمول طرح محسنين نيز خبر داد و گفت: هم اکنون هفت هزار و 500 يتيم و فرزند مشمول طرح محسنين از حمايت هاي مستقيم بيش از 25 هزار حامي برخوردار هستند.
وي تصريح کرد: فرزندان مشمول طرح محسنين شامل افرادي مي شوند که سرپرست آن ها از کار افتاده باشد و توان تامين هزينه هاي زندگي را ندارد.
خدرويسي در پايان با اشاره به اينکه هم اکنون 68 هزار خانوار با جمعيتي بالغ بر 170 هزار نفر زيرپوشش کميته امداد کرمانشاه قرار دارند، جمعيت برخوردار از مجموعه حمايت هاي اين نهاد در استان را 200 هزار نفر عنوان کرد.
7458/8066
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۲۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: سال گذشته به ۱۰۱۶ مددجوی زنجانی خدمات حقوقی ارائه شد.

روح‌الله صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان عزیز تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضائی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندسازی، از رویکردها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه خدمات حقوقی به صورت مستمر به جامعه هدف ارائه می‌شود، افزود: در همین راستا سال گذشته یک هزار و ۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات گفت: این نهاد به منظور حمایت همه‌جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضائی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضائیه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صالحی نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضائی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشورهای حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات مؤثری انجام داده است.

کد خبر 747764

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد افتتاح شد
  • افتتاح زائرسرای ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • حل مشکلات حقوقی ۳ هزار مددجوی استان البرز از طریق مشاوره
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از ۱۰۰۰ مددجوی زنجانی
  • ارائه خدمات حقوقی به بیش از هزار مددجوی زنجانی
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان