Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@12:22:00 GMT

اهمیت تشخیص شایع ترین سرطان مردانه

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۳۵۴۸

اهمیت تشخیص شایع ترین سرطان مردانه

سرطان پروستات یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا و ایران به شمار می‌رود. بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، این بیماری در حالی رتبه چهارم سرطان های شایع در کشور را به خود اختصاص داده است که با تشخیص و درمان به موقع کاملا درمان پذیر است. پرستو رفیعی خبرنگار

ایران آنلاین /به گزارش ایران آنلاین از دبیرخانه بیست و یکمین کنگره بین المللی اورولوژی ایران، شرایط تشخیص صحیح و درمان کامل این سرطان در کشور مهیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر محمدرضا نوروزی در این باره گفت: تشخیص زودرس سرطان پروستات در مراحل اولیه می تواند با بهبود کامل بیمار همراه بوده و از هزینه های آتی در این بیماران جلوگیری کند.

وی در ادامه از تاسیس مرکز رجیستری سرطان پروستات در بیمارستان امام(ره) تهران خبر داد و خاطر نشان کرد: به منظور ثبت اطلاعات بیماران مبتلا و پیگیری درمان‌های آنها همچنین بازتوانی بیماران مبتلا از سوی وزارت بهداشت، مرکز تحقیقات سرطان های دستگاه ادراری و تناسلی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان امام خمینی استقرار یافت تا هسته اصلی ثبت اطلاعات سرطان های ادراری و تناسلی باشد.
دبیر بیست و یکمین کنگره بین المللی اورولوژی ایران ادامه داد: آمارها نشان می دهد بیماری ۵ تا ۱۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان پروستات در مراحل پیشرفته تشخیص داده می‌شود که این مسئله هزینه‌های هنگفتی از جمله هزینه هورمون درمانی، رادیوتراپی و بازتوانی را به همراه خواهد داشت.
دبیر انجمن جراحان کلیه و مجاری ادراری گفت: بنابراین ثبت اطلاعات دقیق بیماران مبتلا به منظور پیگیری صحیح ضروری است و با توجه به اینکه از حدود ۱۰ سال قبل مرکز تحقیقات سرطان‌های دستگاه ادراری(UROC) پیگیر ثبت اطلاعات بیماران مشکوک به سرطان پروستات بوده و تاکنون بیش از ۴ هزار مورد مشکوک ثبت و پیگیری شده با عنایت وزارت بهداشت، ثبت و پیگیری بیماران مبتلا سرطان پروستات سراسر کشور با همکاری دیگر مراکز آموزشی و درمانی به این مرکز سپرده شد.
نوروزی اعلام کرد: این مرکز با جذب حمایت مالی از خارج دانشگاه و اهدای یک دستگاه فیوژن بیوپسی پروستات از طرف وزیر بهداشت اولین مرکز هوشمند تشخیص و ثبت سرطان پروستات در بیمارستان امام خمینی است و در طول کنگره سال جاری اولین جلسه متخصصین سرطان پروستات در حاشیه کنفرانس اورولوژی تشکیل و این سرطان شایع که مشکلات فراوانی برای زندگی خانوارها ایجاد می‌کند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: این سرطان جزء سرطان‌هایی بدون علامت است و تنها با بررسی تست آزمایشگاهی (PSA) می توان به آن مشکوک شد و ابتلا به بیماری را تشخیص داد.
دبیر انجمن جراحان کلیه و مجاری ادراری ایران خاطرنشان کرد: کسانی که در میان اعضای خانواده آنها سابقه سرطان پروستات وجود داشته به ویژه در خانواده پدری، باید نسبت به پیگیری سریع و تشخیص زودهنگام این بیماری اقدام کنند.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)

پزشکان امیدوارند این ربات در تشخیص ایمن و دقیق تر سرطان ریه موثر باشد.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، پزشکان بر این باورند که تشخیص زودهنگام در حفظ زندگی مبتلایان به سرطان موثر است.

براساس گزارش موسسه ملی سرطان سالانه 125 هزار نفر در آمریکا به خاطر سرطان ریه جان خود را از دست می‌دهند.

این ریز روبات که از دستگاه‌های فعلی دقیق‌تر و ظریف تر است قادر به حرکت در محدوده گسترده تری از ریه و تشخیص غده و زائده های ریزتر و مشکوکتری است.

جزئیات بیشتر در باره نحوه کار و عملکرد این ربات را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی برای تشخیص زودهنگام سرطان ریه روش درمانی جدید برای سرطان ریه ۷ علامت ابتلا به سرطان ریه

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • واکسن سرطان میزان بقا را دو برابر می‌کند
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • (ویدئو) این ربات سرطان ریه را تشخیص می‌دهد
  • این ربات سرطان ریه را تشخیص می دهد/ دقت بیشتر، آسیب کمتر (فیلم)