Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@12:45:11 GMT

سقوط سهام بوئینگ و کاترپیلار/ افت وال استریت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۱۳۴

سقوط سهام بوئینگ و کاترپیلار/ افت وال استریت

شاخص‌های داو و اس‌اندپی افت کردند؛ رشد سهام انرژی تنها کمک کرد تا میزان افت وال‌استریت ناشی از نگرانی‌ سرمایه‌گذاران از جنگ تجاری، محدود شود.

به گزارش رویترز، در پایان معاملات دوشنبه شب آمریکا، شاخص‌های داو و اس‌اندپی افت کردند؛ رشد سهام انرژی تنها کمک کرد تا میزان افت وال‌استریت ناشی از نگرانی‌ سرمایه‌گذاران از جنگ تجاری، محدود شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، هفته گذشته رییس‌جمهور آمریکا، دونالد ترامپ، اعلام کرد که بر ۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چینی تعرفه وضع می‌کند. این سخنان ترامپ پاسخ سریعی از سوی پکن دریافت کرد و آنها هم اعلام کردند بر تعدادی از کالاهای آمریکایی تعرفه وضع می‌کنند.

شب گذشته ترامپ در سخنان جدیدی اعلام کرد در تلافی اقدام چین برای وضع تعرفه بر کالاهای آمریکایی، بر ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر از واردات چین تعرفه وضع خواهد کرد. چین هم به سرعت اعلام کرد پاسخ سختی به این اقدام خواهد داد.

سهام شرکت بوئینگ که بعنوان شاخصی از تنش‌های جنگ تجاری عمل می‌کند (چراکه بزرگترین صادرکننده انفرادی آمریکا به چین است)، ۰.۹ درصد سقوط کرد و بیشترین فشار را به شاخص داوجونز وارد کرد. سهام شرکت تجهیزات ساختمانی کاترپیلار هم ۰.۹ درصد از ارزش خود را از دست داد.

سازندگان تراشه کامپیوتری هم که برای بخش عمده‌ای از درآمد خود به چین متکی هستند، با افت سهام خود روبرو شدند. شاخص شرکت‌های تولید نیمه‌رسانا، پی‌ایچ‌ال‌اکس، ۰.۹۹ درصد سقوط کرد که این بدترین عملکرد روزانه این شاخص در یک ماه اخیر بود.

اما بیشترین فشار به شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک، با سقوط سنگین ۳.۴ درصدی سهام شرکت اینتل وارد شد.

میانگین صنعتی داوجونز ۱۰۳.۰۱ واحد یا ۰.۴۱ درصد افت کرد و به ۲۴۹۸۷.۴۷ واحد رسید. این پنجمین روز متوالی افت شاخص داو بود.

اس‌اندپی ۵۰۰ ۵.۷۹ واحد یا ۰.۲۱ درصد را از دست داد و به ۲۷۷۳.۸۷ واحد رسید.

کامپوزیت نزدک با رشد اندک ۰.۰۱ درصدی در ۷۷۴۷.۰۳ واحد به کار خود پایان داد.

شاخص انرژی اس‌اندپی پس از ۴ جلسه افت، در معاملات دیشب ۱.۱ درصد جهش کرد. این شاخص با سود ۱.۶ درصدی شرکت شورون و جهش ۱.۹ درصدی کونوکوفیلیپس، تقویت شد.

علیرغم بالاگرفتن جنگ تجاری، سود سهام انرژی درحالی رقم خورد که در معاملات پرنوسان دیشب، تاجران سطح انتظار خود را از میزان افزایش تولید اوپک کاهش دادند و قیمت نفت بالا رفت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وال استریت جنگ تجاری چین و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد

استقلال و پرسپولیس رسما از مالکیت دولتی خارج شدند.

طرفداری | مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل