Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@11:02:52 GMT

احداث ۱۳۰۰ کیلومتر خط آهن جدید درسال ۹۶

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۱۵۶

احداث ۱۳۰۰ کیلومتر خط آهن جدید درسال ۹۶

به گزارش جهان نيوز، سعید محمدزاده در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل ریلی بابیان اینکه در سال 97 مبنا را بر بهره‌وری شبکه ریلی گذاشته‌ایم افزود: استفاده از بازار سرمایه و مدل‌های تأمین مالی در بخش داخل و خارج کشور در دستور کار است و به کمک سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در تأمین ناوگان قدم برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در بحث بهره‌وری فعالیت‌های مستمری را در دستور کار داریم، گفت: تعرفه حمل بار برای واگن‌های دارای بار در سال 97 کاهش یافت و برای واگن‌های خالی تا اندازه‌ای افزایش یافت که این هفته گذشته در هیئت مدیره راه‌آهن مطرح شد.
وی افزود: در سال 95، 40 میلیون تن بار و در سال 96، 47 میلیون تن بار با راه‌آهن جابجا شد و از 22 میلیارد تن کیلومتر حمل بار در سال 92، در سال 96 به 30.3 میلیارد تن کیلومتر رسیدیم.

محمدزاده ادامه داد: در سه سال آینده نیاز داریم به رقم 120 میلیون تن بار در سال در بخش ریلی برسیم که در وضعیت فعلی امکان جذب بیش از 100 میلیون بار وجود دارد.

وی با بیان اینکه انتقال یک تن بار از جاده به ریل 35 سی‌سی صرفه‌ جویی سوخت دارد، اظهار داشت: هر نوع سرمایه‌گذاری در حوزه ریلی که به افزایش سهم بار مسافر ختم می‌شود، حتماً حمایت می‌شود.

محمدزاده گفت: برای اولین بار با استفاده از ظرفیت ماده 67 قانون دائمی، موفق شدیم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بازار سرمایه ایران را ضمانت کنیم.

منبع:صدا وسیما

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رضا حیدری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این جلسه اظهار کرد: غار سهولان مهاباد از جمله جاذبه‌های طبیعی پربازدید استان است که همواره در لیست بالای بیشترین تعداد بازدیدکننده را دارد.

او افزود: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری در این مکان کمپینگ گردشگری ایجاد می‌شود که شامل واحد‌های اقامتی، سرویس بهداشتی، نمازخانه و... بوده و برای احداث این کمپینگ نیاز است که دستگاه‌های مربوطه همکاری لازم را داشته باشند.

حیدری گفت: حل مشکل تامین آب شرب و برق این کمپینگ از جمله مباحثی بوده که در پیش روی احداث این کمپینگ قرار داشته و در این جلسه برای حل آن هم‌اندیشی لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام و در اسرع وقت عملیات تامین آب و برق آن اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات سرمایه‌گذاری در کمپینگ غار سهولان مهاباد
  • اختصاص بیش از ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه های راه و شهرسازی استان قم
  • شناسایی ۱۸ ظرفیت جدید سرمایه گذاری در بخش آب استان
  • احداث ۸۶ کیلومتر راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ در استان اصفهان
  • ۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان بهره‌برداری شد
  • بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی سمنان
  • افزایش ۳۷ درصدی احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه های فرعی و روستایی خراسان شمالی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی از چاه‌های جدید الاحداث یزد
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • افتتاح بلوک دوم گازی نیروگاه قدس سمنان