Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@01:07:52 GMT

رئیس فدراسیون والیبال: از آمریکا شکایت می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۱۸۰

رئیس فدراسیون والیبال: از آمریکا شکایت می کنیم

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون والیبال گفت: از آمریکا به خاطر مشکلاتی که برای تیم ملی در سفر به این کشور ایجاد کرد، شکایت می کنیم.

به گزارش ایرنا، تیم ملی ایران در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال، در شیکاگو آمریکا به مصاف رقیبان خود رفت اما سفر ملی پوشان به این کشور با دردسرهای زیادی همراه شد.
با وجود اینکه آذر 96، اعضای تیم شامل بازیکنان و کادر فنی با سفر به امارات و مراجعه به سفارت آمریکا، اقدامات لازم برای دریافت ویزای این کشور را انجام داده بودند، ولی ویزای همه نفرات صادر نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی هم به دلیل دریافت نکردن ویزا، نتوانست تیم را در این سفر همراهی کند.
این اتفاق در حالی رخ داد که تیم ملی والیبال ایران در سال های گذشته چند بار برای شرکت در لیگ جهانی و بازی های تدارکاتی به آمریکا سفر کرده بود اما هیچگاه مشکلی در زمینه ویزا نداشت.
علاوه بر آمریکا، فرانسه هم به همه بازیکنان تیم ملی ویزا نداده بود. تیم ملی در هفته نخست لیگ ملت ها به این کشور سفر کرد اما امیرحسین توخته که یکی از بازیکنان مورد نظر ایگور کولاکوویچ سرمربی تیم ملی برای حضور در لیست بازیکنان بود، به دلیل نداشتن ویزا از سفر بازماند.
پس از پایان مسابقات هفته چهارم، ایگور کولاکوویچ که به نظر می رسید از شرایط موجود کلافه شده است، در مصاحبه ای از صادر نشدن ویزای کشورهای اروپایی و آمریکا برای برخی اعضای تیم و همچنین از معطلی چند ساعته تیم در فرودگاه آمریکا انتقاد کرد.
به گفته کولاکوویچ، اعضای تیم ملی ایران حدود سه ساعت در فرودگاه آمریکا معطل شدند تا به سوالات به گفته او «احمقانه» پلیس فدرال آمریکا پاسخ دهند، آن هم در حالی که تمام مشخصات و اطلاعات بازیکنان و اعضای کادر فنی، هنگام درخواست ویزا ارائه شده بود.
احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال روز سه شنبه در گفت و گو با سایت فدراسیون، درباره مشکلات ایجاد شده برای تیم در سفر به آمریکا اظهار داشت: این موضوع متاثر از شرایط سیاسی بین المللی ما است. هشت ماه قبل در سفارت آمریکا در دوبی کل تیم را انگشت نگاری کردند. شناسنامه تمامی نزدیکان افراد را خواستند و چک لیستی از ما خواستند که آن سرش ناپیدا بود.
وی ادامه داد: 6 ماه است که با آمریکایی ها تعامل داریم اما در نهایت به چند نفر روادید ندادند و معطل کردن بازیکنان نیز دیگر سناریو آنها بود. شما که همه این افراد را بررسی کردید، چرا آنها را اذیت می کنید؟ مگر آنها کاری جز ورزش داشتند؟
رئیس فدراسیون والیبال گفت: این برخورد برای ما قابل فهم نبود و قطعا اعتراض می کنیم. سه سال قبل میزبان تیم ملی آمریکا بودیم و برای صدور روادید، دفتر نمایندگی ایران از واشنگتن به دفتر این تیم رفت و برای آنها روادید صادر کرد و ما میزبانی بسیار خوبی از آنها داشتیم اما کسانی که ادعای تمدن دارند، اینگونه برخورد کردند. این رفتار در مجامع بین المللی مذموم و ناپسند است.
وی خاطرنشان کرد: تیم ملی ما در جهت دوستی حرکت می کرد اما شاهد این رفتارها بودیم و قطعا فدراسیون والیبال و وزارت ورزش به فدراسیون بین المللی شکایت می کند.
ورزشی ** 2024**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش واليبال ليگ ملت هاي واليبال احمد ضيايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی سابق چین: برای این شغل رشوه دادم!

به گزارش ورزش سه، مقامات ملی مبارزه با فساد در‌ چین در پایان سال 2022 تحقیقاتی را آغاز کردند که منجر به استعفای حدود 10 نفر از مقامات ارشد فدراسیون از جمله رئیس سابق فدراسیون شد که در سپتامبر گذشته اعتراف کرد که مبالغ هنگفتی رشوه دریافت کرده است.

در همین راستا رئیس سابق اتحادیه فوتبال چین، چن ژیوآن، روز سه شنبه به دلیل دریافت رشوه به ارزش 11 میلیون دلار به حبس ابد محکوم شد.

لی تای 46 ساله که از ژانویه 2020 تا دسامبر 2021 سرمربی تیم ملی چین بوده نیز یکی دیگر از متهمان این پرونده محسوب می‌شود. او که متهم به پرداخت و دریافت رشوه است، مدتی قبل به حبس ابد محکوم شد.

لی، بازیکن سابق اورتون، در یک مستند حاضر شد و گفت که دو میلیون یوان به چن پرداخته تا بتواند این شغل را به دست آورد. علاوه بر این که در تعیین نتایج بسیاری از مسابقات در سطح باشگاهی مشارکت داشته است.

او در این مستند گفت: خیلی متاسفم. باید سرم را پایین می‌گرفتم و راه درست را دنبال می‌کردم. چیزهایی وجود دارد که در آن زمان در فوتبال رایج بود.

لی قبل از شروع دوران مربیگری حدود 100 بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد.

دیگر خبرها

  • سرمربی سابق چین: برای این شغل رشوه دادم!
  • کاظمی پور: شاهد حضور بهترین‌های والیبال نشسته بانوان در تیم ملی هستیم
  • شکایت چین از آمریکا
  • والیبال در ۱۴۰۲؛ قهر مردم!
  • گفت و گو با سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند
  • حبس ابد برای رئیس فدراسیون فوتبال چین
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند
  • رد شکایت پرسپولیس از مهاجم سرشناس استقلال از سوی کمیته استیناف
  • آرای کمیته استیناف؛ شکایت پرسپولیس علیه استقلال و بلانکو رد شد