Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست و به نقل از تک تایمز، "کریس هدفیلد"(Chris Hadfield) فضانورد کانادایی و بازنشسته ناسا، یکی ازافرادی است که معتقد است، انسان‌ها هنوز آماده عزیمت به "مریخ" نیستند.
 
"هدفیلد" که اولین فضانورد کانادایی است که در فضا پیاده‌روی کرده است اظهار کرد، "ناسا" و شرکت‌های حوزه هوا و فضا از قبیل"اسپیس ایکس" و "بلو اوریجین" احتمالا در آینده قادر نخواهند بود که انسان‌ها را به سلامت به "مریخ" اعزام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی گفت: هیچ‌گونه موشکی نمی‌تواند بشر را به اعماق فضا ببرد.
 
هدفیلد افزود، مردم قادر به تحمل فاصله طولانی بین زمین و سیاره سرخ نخواهند بود.
 
وی همچنین هشدار داد، سفرهای فضایی بسیار مخاطره آمیز است و ممکن است برخی از مردم نتوانند در این سفرها زنده بمانند.
 
"هدفیلد" ادامه داد، بهتر است نخست ربات‌هایی را به مریخ ارسال کنیم تا اطلاعات بیشتری راجع به این سیاره کشف کنیم.
 
پیش از این شرکت "آکسیوم"(Axiom) اعلام کرد که قصد دارد قطعات اولین ایستگاه فضایی خصوصی را تا سال ۲۰۲۰ به فضا فرستاده و از آن برای کاربردهای مختلف از جمله ساخت تجهیزات در فضا استفاده کند.
 
این شرکت اعلام کرده بود که هزینه هر سفر فضایی مسافران به فضا ۵۵ میلیون دلار است و این مسافران باید پیش از اعزام، ۱۵ هفته در مرکز فضایی "جانسون" آموزش لازم را ببینند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مریخ فضانورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد، سید عباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر گفت: تاکنون بیش از ۸۲۷۰۰ زائر برای حج ۱۴۰۳ ثبت نام کردند و انتظار می‌رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است، ابراز امیدواری کرد؛ روند اخذ روادید زائران در بازه زمانی مورد نظر تکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفر‌های عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم به منظور اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی قدردانی و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته‌های زائران توجه کنند و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این نشست دکتر سید علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه‌های این حوزه برای اعزام‌های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت‌های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: استطاعت ۸۲۱۶۴ زائر تاکنون تایید شده و ۱۵۰۰ نفر هم به کمیسیون‌های پزشکی ارجاع و تنها ۱۴۳ نفر رد شدند.

همچنین در این نشست مهران فرشید، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن در چیدمان پرواز‌ها و اسکان در هتل‌ها گزارشی ارائه کرد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست؛ درخصوص فعالیت شرکت‌های ارائه دهنده خدمات درسال ۱۴۰۱ بررسی لازم انجام و راهکار مناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت‌ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه شود.

دیگر خبرها

  • غیبت شمشیربازان روسی در المپیک پاریس
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • ساخت یک موشک جدید برای جستجوی حیات در سیاره زهره
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • بودجه و شجاعت بازگشت به ماه وجود ندارد!
  • دلایل فرود نیامدن مجدد انسان روی ماه
  • اعزام تانکر آبرسانی سیار به استان سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند