Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@02:29:35 GMT

افزایش ۱۹ درصدی خانوارهای تک‌والد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۳۱۸

افزایش ۱۹ درصدی خانوارهای تک‌والد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز آمار ایران، بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ١٣٩٥، تعداد خانوارهای کشور در سال ١٣٩٥، رقم٢٤.١٢٩.٤٩٠ و در سال١٣٩٠،  ٢١.١١٠.٤٨١  بوده است.

از مجموع ٢٤.١٢٩.٤٩٠ خانوار در سال ١٣٩٥، ٢١.٠٦٧.٧٣٧ خانوار دارای سرپرست مرد و ٣.٠٦١.٧٥٣ خانوار دارای سرپرست زن بوده‌اند. به‌عبارت دیگر ٨٧ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست مرد و ١٣ درصد از خانوارهای کشور دارای سرپرست زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٧.٢ درصد از خانوارهای کشور تک والد هستند که ١٧ درصد  خانوارهای تک والد کشور، دارای سرپرست مرد و ٨٣ درصد از این خانوارها دارای سرپرست زن هستند. به عبارتی تعداد خانوارهای تک والد کشور ١٧٥٣٩٦٠ است که سرپرست ١٤٦٣٥٣٨ از این خانوارها، زن هستند.

این در حالی است که بر اساس سرشماری سال ١٣٩٠ و از بین ٢١.١١٠.٤٨١  خانوار، ١.٤٧١.٨٦٨ خانوار، تک والدی بودند که برابر ٧ درصد  است که از بین آن‌ها ١٤.٤٨ درصد خانوارها دارای سرپرست مرد و ٨٥.٥٢ در صد خانوارها دارای سرپرست زن بوده‌اند.

این ارقام نشان‌دهنده آن است که تعداد خانوارهای تک والد در سال ١٣٩٥ نسبت به سال ١٣٩٠ با توجه به افزایش کل خانوارها در فاصله بین دو سرشماری ١٣٩٠ و ١٣٩٥، ‌افزایشی حدود ١٩ درصد داشته است.

کد خبر 4324563

منبع: مهر

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار سرشماری نفوس و مسکن 95 مرکز آمار ایران بانک مرکزی ایران قیمت نفت ایالات متحده آمریکا بورس وزارت صنعت معدن و تجارت تحریم اقتصادی ایران وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار بازار سهام اوپک گمرک تولید نفت سازمان بورس و اوراق بهادار اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، یک نظرسنجی که اوایل ماه جاری انجام شد، نشان داد که افراد نسل Z که بین 18 تا 24 سال سن دارند، به طور فزاینده‌ای از حماس حمایت می‌کنند.
 
نتایج نظرسنجی نشان داد که 43 درصد از این رده سنی از حماس حمایت می‌کنند، در حالی که 63 درصد حامی اسرائیل هستند.
 
یک نظرسنجی مشابه در ماه مارس توسط موسسه Harvard CAPS-Harris، نشان داد که 37 درصد از پاسخ دهندگان از نسل Z از حماس حمایت کردند، در حالی که 63 درصد از اسرائیل حمایت کردند.
 
نکته قابل توجه این است که این نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش 6 درصدی حمایت از حماس در عرض تنها یک ماه و کاهش 6 درصدی حمایت از اسرائیل است. این امر نشان دهنده تغییر قابل توجهی در احساسات نسبت به مقاومت فلسطین در میان پاسخ دهندگان است.
 
این در حالی است که در هفته‌های اخیر، کالج‌ها در سراسر آمریکا شاهد افزایش تظاهرات‌های طرفدار فلسطین بوده‌اند که از دانشگاه‌ها می‌خواهند تا روابط مالی خود را با اسرائیل قطع کنند.
 
ائتلافی از سازمان‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا نیز در ادای احترام به هند رجب، کودک شش ساله فلسطینی که به دست نیروهای اشغالگر اسرائیل در غزه به شهادت رسید، سالن همیلتون را تسخیر کرده و نام آن را به «تالار هند» تغییر دادند.

پلیس نیویورک با یورش به این دانشگاه، ده‌ها نفر از این دانشجویان را بازداشت کرد.
 

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • افزایش ۹ درصدی صادرات کالا از مازندران
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • افزایش ۴ درصدی ترددها در جاده های کرمان
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند