Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:21:20 GMT

شبکه مساجد رضوی در هرمزگان راه اندازی شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۳۷۳

شبکه مساجد رضوی در هرمزگان راه اندازی شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از فرهنگ و ارشاد هرمزگان، حجت الاسلام احمد پهلوانی در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان با استناد به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً أَحْیَا أَمَرَنَا» خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند، اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای احیای سیره اهل بیت(ع) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی از شناسایی، ساماندهی و حمایت از تشکل های مردم نهاد در برپایی جشن های مردمی رضوی به عنوان رسالت مهم ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان یاد کرد و افزود: دستگاه های عضو ستاد باید به تشکل های مردمی کمک کنند تا ضمن برپایی جشن های باشکوه و بانشاط، سیره اهل بیت خاصه علی بن موسی الرضا(ع) و برکات وجودی آن حضرت برای شرکت کنندگان به ویژه نسل جوان تبیین شود.

 حجت الاسلام پهلوانی بر بهره گیری مناسب از فضای مجازی و ابزار هنری به منظور شناساندن سیره و معارف رضوی تاکید کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت بسیاری مناسبی در بخش های هنری و فضای مجازی برخوردارند که باید از آنها در دهه کرامت بهره گرفته شود.

 وی با اشاره به نقش اطلاع رسانی در نشر و گسترش معارف دینی، از رسانه ها به ویژه خبرگزاری ها و صدا و سیمای مرکز خلیج فارس خواست تا نسبت به پوشش خبری رویدادهای تشکل های مردم نهاد در دهه کرامت اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان هرمزگان با تاکید بر توجه ویژه به مناطق محروم و نقاط آسیب پذیر در اجرای برنامه های دهه کرامت، اظهار کرد: عمل به سیره رضوی در دستگیری از نیازمندان به ویژه خانواده های تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی نیز در دستور کار دستگاه های عضو ستاد قرار گیرد.

 وی تبیین کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی، معرفی کارنامه موفق و درخشان 40 ساله نظام در حوزه فرهنگی دینی و جایگاه ولی فقیه در نظام اسلامی را از دیگر اولویت های برنامه های دهه کرامت ذکر کرد.

 گفتنی است؛ در این نشست اعضای شرکت کننده ضمن ارائه برنامه های دستگاه های تحت مدیریت خود، نظرات و پیشنهادهای خود را برای بهتر برگزار شدن دهه کرامت در سطح استان هرمزگان ارائه کردند.

کد خبر 4324777

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد پهلوانی کانون های مساجد راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد سانحه تصادف بیرجند نماز عید سعید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک

توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی و نمازخانه میان‌راهی امام رضا (ع) در محور راور_دیهوک بین استاندار خراسان جنوبی و مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرنگار تسنیم از بیرجند ، عصر امروز چهارشنبه توافقنامه احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، نمازخانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور _ دیهوک (منطقه دیگ رستم) توسط جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی و محمد حسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت آستان قدس رضوی امضا و مبادله شد.

بر این اساس مقرر شد؛ مجتمع فرهنگی، رفاهی و نماز خانه میان‌راهی امام رضا(ع) در محور راور_ دیهوک (منطقه دیگ رستم) در مدت زمان یک سال با هدف فراهم کردن امکانات مناسب در مسیر زائران و مسافرانی که از استان های جنوبی کشور قصد عزیمت به مشهد مقدس و زیارت مرقد منور علی بن موسی الرضا(ع) را دارند،  ایجاد شود.

برای انجام این کار هر یک از طرفین، شامل استانداری خراسان جنوبی و بنیاد کرامت رضوی آستان قدس، اعتباری به مبلغ 150 میلیارد تومان تأمین خواهند کرد.

استانداری خراسان جنوبی متعهد شد علاوه بر تأمین زمین ، زیرساخت های مورد نیاز را فراهم کند و بنیاد کرامت رضوی هم عملیات اجرایی این پروژه را تا مرحله تکمیل و بهره برداری و ارائه خدمات و برنامه های فرهنگی بر عهده دارد.

انتهای پیام/251

دیگر خبرها

  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • اولین جلسه ستاد مردمی اربعین حسینی ویژه اتباع
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی و بزرگداشت شهدای هفتم تیر منصوب شد
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت