Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@18:27:44 GMT

ماهی‌های آذربایجان غربی خوراک نخجوانی‌ها می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۴۶۳

ماهی‌های آذربایجان غربی خوراک نخجوانی‌ها می‌شود

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری 5 میلیون قطعه بچه ماهی در مرکز پرورش ماهی پلدشت تکثیر و به منابع آبی شمالغرب رهاسازی می شود.

معصوم فصیح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه آغاز تکثیر ماهیان گرمابی از 18 خرداد تا 5 تیر در این مرکز انجام می‌شود افزود: انواع ماهیان گرمابی از چهار گونه کپور، آمور، فتوفاک و بیگ هد در مرکز پرورش آبزیان شهید کاظمی پلدشت تکثیر مصنوعی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی به منظور حفظ ذخایر آبزیان ، بچه ماهیان تولیدی در منابع آبی استان و استخرهای ذخیره آب  کشاورزی، مزارع بخش خصوصی و منابع آبی استانهای همجوار رهاسازی می شوند تا بعد از صید و رسیدن به اوزان مناسب به جمهوری آذربایجان صادر می‌شوند.

فصیح افزود: ماهیان تا وزن 10 گرم پرورش یافته و سپس به یازده منابع آبی و 200 استخر و مزرعه پرورشی در استان و 10 منبع آبی استانهای شمال غرب کشور و تعدادی هم به جمهوری نخجوان صادر خواهد شد.

وی  اظهار کرد: هدف از تکثیراین ماهیان، تولید 24 میلیون قطعه لارو و تولید 5 میلیون قطعه کپور ماهیان با اوزان بیش از 10 گرم است  که از این تعداد 20 درصد کپور ، 35 درصد فیتوفاک ، 35 درصد بیگ هد و 10درصد آمور تولید خواهد شد.

فصیح با بیان اینکه  پیش بینی می شود امسال صادرات ماهی یک میلیون دلار ارزآوری داشته باشد اظهار کرد: در صنعت آبزی پروری استان بیش از 2000 نفر به صورت مستقیم اشتغال دارند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرمربی تیم ملی والیبال جمهوری اسلامی ایران برای فتح لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پاریس لیست ۳۰ نفره خود را اعلام کرد که از این بین ۹ بازیکن و سه مربی از آذربایجان‌ غربی هستند.

از بین بازیکنان حاضر در لیگ ملت‌های والیبال که در ترکیب تیم ملی کشورمان قرار خواهند گرفت، ۹ بازیکن سهم آذربایجان‌غربی است.

این بازیکنان شامل میلاد عبادی‌پور (کاپیتان)، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، بردیا سعادت، محمد بربست، محمد ولی‌زاده، مبین نصری، مرتضی شریفی و عرشیا بهنژاد هستند که در فهرست اولیه تیم ملی برای حضور در پاریس قرار گرفتند.

امیرحسین توخته و رضا رضایی، دو بازیکن ارزنده والیبال از خطه آذربایجان‌غربی نیز باوجود دعوت به اردوی آماده‌سازی توسط سرمربی جدید تیم ملی خط خوردند.

همچنین سه مربی نیز از ارومیه در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهند کرد که عبدالرضا علیزاده، امیر ملک‌زاده و توحید اصغری سه مربی کاربلد ارومیه، سرمربی تیم ملی را در این رقابت‌ها همراهی و کمک خواهند کرد.

مرحله مقدماتی لیگ ملت‌های سال ۲۰۲۴ در گروه مردان از شانزدهم خرداد تا سوم تیر سال جاری پیگیری می‌شود و با معرفی تیم‌های صعودکننده به مرحله نهایی به پایان خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۷ اردیبهشت
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • افزایش تدریجی دمادر آذربایجان غربی
  • دعوت ۹ بازیکن از آذربایجان‌ غربی به تیم ملی والیبال
  • آبیاری ۸۰ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ
  • آبیاری بیش از ۸۰ درصد کشت‌های سبزی و صیفی در آذربایجان غربی با سیستم نوار تیپ
  • ۸۰ درصد آبیاری مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوارتیپ است
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید