Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@14:09:47 GMT

سفیر چین: استرالیا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۵۰۵

سفیر چین: استرالیا ذهنیت جنگ سرد را کنار بگذارد

سفیر چین در استرالیا امروز (سه‌شنبه) در میانه نگرانی‌ها بر سر نفوذ چین در استرالیا و استفاده از وام‌ها برای به دست آوردن نفوذ در کشور‌های فقیرتر جنوب اقیانوس آرام خطاب به استرالیا اظهار کرد، برای ترمیم روابط دوجانبه باید "تعصب کمتری" داشته باشید.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، چنگ جینگیه، سفیر چین در استرالیا در سخنرانی خود در جمع سیاستمداران و تاجران در کانبرا گفت: ما باید اقدامات و تمایلات سیاسی یکدیگر را از زاویه‌ای مثبت‌تر و با ذهنیت جنگ سرد کمتری ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از زمانی که مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، چین را به مداخله در امور داخلی کشور خود متهم کرد و نگرانی‌ها درباره نفوذ چین در این منطقه افزایش یافت، روابط کانبرا و پکن رو به وخامت گذاشته است.

سرمقاله‌های امروز روزنامه‌های چینی از جمله روزنامه "چاینا دیلی" و "گلوبال تایمز"، استرالیا را به تکبر و داشتن دیدگاه نادرست در روابط با چین" متهم کرده‌اند.

سفیر چین اظهار کرد: به باور من، برای دستیابی به توسعه‌ای پایدار و سالم در روابط دوجانبه، دو کشور باید روابطی متقابل و جامع‌تر و همراه با تعصب کمتری داشته باشند.

جولی بیشاپ، وزیر امور خارجه استرالیا در خصوص وام‌های چین در حوزه اقیانوس آرام ابراز نگرانی کرده و گفته است که چنین قرض‌هایی می‌توانند حاکمیت کشور‌های کوچکی که از پکن پول می‌گیرند را تضعیف کنند. وی همچنین اظهار کرد که ممکن است استرالیا در مقابل ساخت و ساز‌های چین در جزایر این منطقه واکنش نشان دهد.

وزیر خارجه استرالیا در مصاحبه خود با روزنامه "سیدنی مورنینگ هرالد" گفت: ما نگران آن هستیم که پیامد‌های این دست از اقدامات برای مدیریت تامین اعتبارات مالی در طولانی مدت برای حاکمیت این جزایر مضر باشد. می‌خواهیم مطمئن شویم که آنان حاکمیت خود را حفظ می‌کنند و اقتصادی پایدار دارند و در دام پیامد‌های نامشخص این قرض‌ها گیر نمی‌افتند. این دام می‌تواند اختصاص اراضی در برابر این وام‌ها باشد و موجب شود که آنان حاکمیت ارضی خود را از دست بدهند. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UTa

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگ سرد استرالیا چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!

به‌دنبال عدم موافقت ایکس با حذف ویدیوهای مربوط به یک حمله در سیدنی، نخست‌وزیر استرالیا ایلان ماسک را یک «میلیاردر متکبر» نامید.

به گزارش دیجیاتو، هفته گذشته کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا پلتفرم ایکس و دیگر رسانه‌های اجتماعی را تهدید کرد که درصورت حذف‌نکردن ویدیو‌های حمله با چاقو در کلیسایی در سیدنی که پلیس آن را یک حمله تروریستی خوانده است، با جریمه‌های سنگینی مواجه خواهند شد. شبکه اجتماعی ایکس نیز استدلال کرده است که این دستور در محدوده قوانین استرالیا نیست و این کشور می‌خواهد محتوا را در سایر کشور‌ها هم سانسور کند.

«آنتونی آلبانیز»، نخست‌وزیر استرالیا نیز پس از این کشمکش‌های دولت با پلتفرم ایکس گفت که آقای ماسک «فکر می‌کند که بالاتر از قانون و همچنین بالاتر از نزاکت عمومی است.»

کشمکش اخیر ایلان ماسک با دولت استرالیا

آنتونی آلبانیز در یک نشست مطبوعاتی گفته است: «من این را غیرعادی می‌دانم که ایکس تصمیم به عدم پیروی گرفته است و سعی می‌کند خود را توجیه کند.»

ماسک در این‌ باره نوشت: «می‌خواهم لحظه‌ای از نخست‌وزیر [استرالیا]تشکر کنم که به مردم اطلاع داد که [ایکس]تنها پلتفرم راستگو است.»

پیش‌ازاین، ماسک کمیسر امنیت الکترونیک استرالیا را نیز مورد انتقاد قرار داد و او را «کمیسیر سانسور استرالیا» توصیف کرد. آقای آلبانیز نیز از این کمیسر دفاع کرد و گفت که او درواقع از مردم استرالیا محافظت می‌کند. او گفت: «رسانه‌های اجتماعی باید مسئولیت اجتماعی داشته باشند و آقای ماسک فاقد آن است.»

دادگاه استرالیا همچنان ادامه دارد و هنوز مشخص نیست که دولت این کشور چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • آثار غیرشعاری می تواند ذهنیت جوانان را به فرزندآوری مثبت کند
  • بازداشت ۷ نوجوان در ارتباط با حمله به اسقف اعظم کلیسای سیدنی
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • جنجال جدید ماسک؛ «میلیاردر متکبر»!
  • گینه نو: سزاوار برچسب «آدمخوار» از سوی بایدن نیستیم
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تأکید دارد
  • ایران نسبت به حاکمیت و یکپارچگی سرزمینی صربستان تاکید دارد