Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:41:16 GMT

42درصد مشترکان زنجانی زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۴۵۲۴

42درصد مشترکان زنجانی زیر پوشش شبکه فاضلاب شهری هستند

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب شهری استان زنجان گفت: هم اکنون 42 درصد از مشترکان این شرکت زیر پوشش شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب هستند که این رقم در 2 سال گذشته 28 درصد بود.

علیرضا جزء قاسمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مطالعه و اجرای شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب استان زنجان از سال 71 آغاز شده است بطوری که 55 درصد از این شبکه در شهر زنجان اجرا شده و 50 هزار و 984 مشترک (42 درصد) از شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهری استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر اینکه تکمیل شبکه فاضلاب نیازمند اعتبار قابل توجهی است، اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب مدول اول با جمعیت 125 هزار نفر در مدار بهره برداری است.
به گفته جزء قاسمی، برای تکمیل شبکه فاضلاب و تصفیه خانه زنجان سه هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز است و به طور متوسط تخصیص سالانه 30 میلیارد ریال اعتبار ناچیز بوده زمان زیادی می طلبد.
وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر زنجان به دنبال راهکارهایی بودیم تا در کمترین زمان این پروژه ها بدون استفاده از اعتبار عمرانی با پایان برسد که یکی از این راهکارها استفاده از فایناس داخلی است.
به گفته این مسئول برای تکمیل طرح های بیان شده، پیمانکار انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه و شروع کار است که طی امسال و سال آینده 42 کیلومتر به شبکه فاضلاب شهر زنجان اضافه خواهد شد.
جزء قاسمی یادآوری کرد: تکمیل و توسعه شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شهر زنجان با 300 میلیارد ریال از محل فایناس داخلی شرکت آب و فاضلاب شهری خواهد بود و این جدا از اعتبارات عمرانی شرکت است.
وی اظهارکرد: سال گذشته 10 هزار رشته انشعاب به شبکه جمع آوری فضلاب شهری نصب کردیم که بر اساس هدف گذاری شده تا پایان سال جاری 15 هزار انشعاب خواهد بود که نیازمند همکاری ارگان های مختلف از جمله فرمانداری، شهرداری درباره صدور مجوزها هستیم.
به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان، سال گذشته فقط 10 کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر زنجان اجرا شد که در چند سال گذشته سالانه سه کیلومتر انجام می شد.
جزء قاسمی تاکید کرد: در مناطقی از شهرها که شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب مورد نیاز است و مشکل بالا آمدن آب های سطحی و دفع فاضلاب به ویژه در شهرک هایی که مسکن مهر و تراکم جمعیت وجود دارد، جزو برنامه های اولویت دار شرکت آب و فاضلاب شهری در اجرای پروژه است.
وی ادمه داد: برای ایجاد تصفیه خانه اعتباری وجود نداشت، اوایل سال 95 سرمایه گذاری به منظور ارتقا مدول اول تصفیه خانه زنجان از 125 هزار نفر به 190 هزار نفر و احداث مدول دوم تصفیه خانه که طی سه سال ظرفیت آن به 410 هزار نفر اسمی برسد، قراردادی با مبلغ یکهزار و 100 میلیارد ریال(110 میلیارد تومان) منعقد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: برنامه مدون هفت ساله برای تکمیل شبکه جمع آوری بهداشتی فاضلاب شهر زنجان و تصفیه خانه داریم تا بخش عمده ای از این شهر تحت پوشش این شبکه قرار بگیرد.
جزء قاسمی، بیشترین مشترکان در بخش فاضلاب استان زنجان در شهرهای زنجان، ابهر و ماهنشان اعلام و ظهار کرد: در شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب هر مترمکعب 12 هزار ریال هزینه دارد که 2 هزار ریال آن از مشترکان دریافت می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان ادامه داد: این مساله موجب می شود شرکت در رائه خدمات به مشترکان دچار چالش شود چرا که برای هزینه های جاری و بهره برداری اعتبارت دولتی نداریم و این مهم فعالیت ها را سخت تر می کند.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در بخش آب آشامیدنی 130 هزار و 496 مشترک و در بخش شبکه فاضلاب نیز 51 هزار و 184 مشترک شهر دارد.
7325/8068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب و فاضلاب مشتركان تصفيه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از همدان به نقل از آبفای همدان، فرهاد بختیاری‌فر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اعلام این خبر اظهار کرد: ۹۸۱ کیلومتر از شبکه آب شهری استان معادل ۳۷.۲۲ درصد و ۲۸۸ کیلومتر از شبکه آب روستایی استان معادل ۷.۵ درصد به نوسازی نیاز دارد.

بختیاری‌فر با بیان اینکه نوسازی شبکه برای جلوگیری از هدر رفت آب و عبور از چالش‌های کمبود آب در این استان ضروری است، خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که با هدف کاهش میزان هدر رفت آب، به صورت مداوم در دستور کار شرکت آب و فاضلاب استان قرار دارد، بازسازی شبکه و خطوط آبرسانی است. -- - - - - - - - - -

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه عملیات نوسازی شبکه توزیع و انشعاب‌های آب پس از بررسی نقاط حادثه‌خیز شبکه توزیع و با هدف کاهش هدررفت آب و تامین فشار مناسب شبکه توزیع اجرا می‌شود، یادآوری کرد: در سال گذشته ۹.۵ کیلومتر از شبکه آب شهری و ۷۹.۶ کیلومتر از شبکه آب روستایی در استان همدان، اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در پایان با تاکید بر مدیریت مصرف، تنها راه عبور از بحران کم آبی را مدیریت مصرف و صرفه‌جویی عنوان کرد از شهروندان درخواست کرد تا نسبت به صرفه جویی در مصرف آب، توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خبرنگار: محمدحسین میرزایی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227257 برچسب‌ها ایسکانیوز

دیگر خبرها

  • واگذاری نزدیک به ۵ هزار فقره انشعاب آب و فاضلاب در شهرستان خوی
  • نوسازی ۸۹ کیلومتر از شبکه آب‎رسانی استان همدان
  • استقبال بالای زنجانی‌های از طرح زندگی با آیه‌ها
  • نوسازی ۱۸ هزار انشعاب آب در استان بوشهر
  • قطع ارتباط تلفنی ۴ هزار مشترک زنجانی به دلیل خسارت کابل
  • صرفه‌جویی ۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • مشترکان آب در آذربایجان‌غربی ۴۶۰ هزار مترمکعب صرفه‌جویی کردند
  • امضای قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • امضا قرارداد سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم
  • ظرفیت انتقال و تصفیه ۱۸۰۰ لیتر آب بر ثانیه در تصفیه‌خانه شیخی‌جان