Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسامه بن لادن قصد داشت که تیم انگلیس را در یک حمله تروریستی وحشیانه، خونین و ترسناک در جام جهانی سال ۱۹۹۸ و در طی بازی سه شیر‌ها با تونس منفجر کند.

خبر فوری نوشت: بر اساس گزارش میرر، قرار بود القاعده در سال ۱۹۹۸ در فرانسه دیوید سیمن (دربازه بان سابق انگلیس) را با یک بمب و در یک عملیات انتحاری منفجر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این صورت که شخص انتحاری نارنجک را در نیمکت تیم انگلیس پرتاب کند و تیم انگلیس را قبل از شروع بازی نابود کند. قرار بود در این حمله دیوید بکهام و مایکل اوون هم ترور شوند.

این موضوع را اخیرا آدام رابینسون (یک روزنامه نگار انگلیسی) و ژوزف بودانسکی مطرح کرده و افشا نموده اند.

بودانسکی، یک روزنامه نگار آمریکایی است که به مدت ۱۶ سال به عنوان مدیر گروه محققین کنگره ایالات متحده در مورد تروریسم فعالیت کرده است.

این دو در اواسط دهه ۱۹۹۰ ادعا می‌کنند که بن لادن ملکی را در ومبلی خریداری کرده است تا با تیمش یک مأموریت را در لندن به اتمام رساند.

رابینسون در کتاب "ترور در زمین فوتبال" نشان می‌دهد که چگونه بن لادن، کارت پستال‌های متعددی را از بریتانیا در حالیکه در توسعه باشگاه آرسنال فعالیت می‌کرد، برای خانواده اش ارسال می‌کند.

در حقیقت، این اعمال پوششی بود برای عملیات تروریستی گسترده القاعده جهت حمله به انگلیس.

آن‌ها قصد داشتند عملیات خود را در جام جهانی و در بازی انگلیس مقابل تیم ملی تونس اجرایی کنند.

رابینسون در کتاب خود سندی را بیان می‌کند که مربوط به سال ۱۹۹۷، و از احمد زاوی، یکی از اعضای ارشد القاعده است.

این مطلب را زاوی بیان کرده است و رایینسون در کتابش عینا آورده است: "شیخ (بن لادن) که خداوند او را برکت دهد، از ما می‌خواهد که حرکات دیوید سیمن (دروازه بان) و آلن شیرر (مشهور‌ترین بازیکن) را به دقت رصد کنیم.

همچنین، توجه او به دو بازیکن جوان که به خوبی شناخته شده هستند، یعنی دیوید بکهام و مایکل اوون جلب شده است ... ما پیشنهاد کردیم که هدف اصلی ترور در نهایت بهتر است که دیوید سیمن (دربازه بان) باشد.

این عملیات پیامی خواهد بود برای دیگر برادران تا عملیات دیگر را در شهر‌های دیگر آغاز کنند. "

رابینسون ادعا می‌کند که بن لادن بودجه و کمک تسلیحاتی لازم را برای سازماندهی و عملیاتی کردن این طرح اختصاص داده بود. او همچنین موافقت کرد که وجوه و تسلیحات بیشتر را به القاعده دهد و همچنین به اشخاصی که وظیفه اجرایی کردن عملیات را داشتند، آموزش دهد.

نویسنده این طرح را "وحشیانه، خونین و تلخ" خواند. چرا که همچنین قرار بود یکی از تروریست‌ها یک نارنجک را به سمت تماشاگران انگلیسی پرتاب کند و آن‌ها را نابود کند.

برنامه‌ای که البته القاعده و بن لادن نتوانست آن را تحقق ببخشد و این عملیات وحشیانه تروریستی هرگز رخ نداد.

بن لادن چند سال پیش بنا به ادعای نیرو‌های ویژه ایالات متحده در ماه مه ۲۰۱۱ در مخفیگاه خود در ابوت آباد پاکستان کشته شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بن لادن آلن شیرر دیوید بکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاینورد برای چهاردهمین‌بار قهرمان جام حذفی هلند شد

شاگردان آرنه اسلات جام دیگری را به ویترین افتخارات خود افزودند. 

فاینورد با کسب پیروزی ۱-۰ مقابل نایمخن، قهرمان جام حذفی هلند در فصل ۲۴-۲۰۲۳ نام گرفت.

طرفداری | در این مسابقه که تقابل علیرضا جهانبخش و تیم سابقش بود، ملی‌پوش کشورمان از دقیقه ۸۷ برای فاینورد به میدان رفت. تک گل بازی در دقیقه ۵۹ توسط ایگور پیکسائو به ثمر رسید و ضمنا فاینورد از دقیقه ۷۲ در پی اخراج یانکوبا مینته، ۱۰ نفره به کارش ادامه داد. گفتنی است که فاینورد هم اکنون در لیگ هلند، پس از انجام ۳۰ بازی، با کسب ۷۲ امتیاز در رده دوم قرار داد و با توجه به ۸۱ امتیازی بودن آیندهوون صدرنشین، عملا قهرمانی را از دست رفته می‌بیند. 

آمار مسابقه فاینورد - نایمخن

 

از دست ندهید ????????????????????????

چرا دیوید تیلور باخت؟  خداحافظی دیوید تیلور از کشتی و ورود به MMA پیش‌بینی سیمپسون‌ها؛ رونالدو در فینال جام جهانی 2026 فان؛ اگر شغل نیکولا جکسون رانندگی بود!

دیگر خبرها

  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • نخستین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • کنایه اسطوره انگلیسی به توهین طرفدار معروف پپ
  • سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • وزیر خارجه انگلیس در دوشنبه
  • محمدجواد حسین نژاد به بازی با پرسپولیس نمی‌رسد
  • فاجعه در لیگ یک؛ دو تیم پشت در ورزشگاه ماندند و بازی لغو شد! + عکس
  • مگوایر: همه چیز دست به دست هم داده بود تا کاونتری به فینال برسد
  • فاینورد برای چهاردهمین‌بار قهرمان جام حذفی هلند شد
  • گناه فرشته یا گناه شهاب حسینی ، لادن مستوفی ، امیر آقایی و ...