Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسدالله عباسی در گفتگو با خبرنگار مهر به سیل روز جمعه در منطقه کاکرود لات از توابع منطقه اشکورات شهرستان رودسر و خسارات ناشی از آن اشاره و اظهار کرد:  بر اثر این حادثه چندین منزل مسکونی تخریب و چند دستگاه خودرو درحاشیه رودخانه سقوط کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه براثر تخریب منازل مسکونی چهار نفر مفقود شده اند که براساس گزارشات دریافتی جسد یک نفر روز گذشته توسط مردم محلی پیدا شد، افزود: از این تعداد سه نفر از اهالی محل و یک نفر غیر بومی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی از احتمال افزایش تعداد جانبختگان با توجه به حضور مسافر در آن روز و به دلیل سقوط چند خودرو در رودخانه نیز اشاره کرد و گفت: طی روزهای گذشته تمامی مسئولان شهرستان و استان برای حل هرچه سریعتر مشکلات منطقه و امدادرسانی به حادثه دیدگان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با مدیریت صحیح هیچ مشکلی در زمینه آب، برق و تأمین آذوقه مردم مناطق سیل زده وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تمام نیروها اعم از امدادی، پزشکی، خدماتی، بسیج و سپاه و ارتش پای کار هستند.

عباسی در ادامه به میزان بالای خسارات وارده به منطقه اشاره و تصریح کرد: تخریب منازل مسکونی، رانش زمین، قطع راه ارتباطی ۷۰ روستا بخشی از خسارات مادی است این جدای از خسارت معنوی و آلام و دردهایی است که مردم منطقه براثر از دست دادن عزیزان و حتی تمام زندگی خود متحمل شده اند.

وی با اشاره به سختی امدادرسانی و خدمات دهی به منطقه سیل زده با توجه به مشکلات موجود، ادامه داد: تلاش ها برای کاهش آلام مردم منطقه و همچنین عادی شدن شرایط ادامه دارد.

نماینده رودسر در مجلس شورای اسلامی همچنین به بازدید و حضور مسئولان ارشد استانی اعم از استاندار و مدیران کل برخی نهادها اشاره کرد و گفت: همه مدیران و مسئولان بر ارائه خدمات و بازگشت منطقه با وضعیت عادی تأکید دارند.

وی با اشاره به میزان خسارت وارده به منطقه در اثر این حادثه، افزود: در برآوردهای اولیه میزان خسارت وارده بیش از ۲۰ میلیارد تومان است که با عادی شدن شرایط میزان خسارت واقعی مشخص می شود.

عباسی در ادامه تأکید کرد: همه مسئولان و مدیران در تلاش هستند تا در کوتاه ترین زمان منابع مالی و اعتبارات لازم برای بازسازی مناطق را فراهم کنند.

وی  ادامه داد: امیدواریم از سوی ستاد مدیریت بحران و بنیاد مسکن به افرادی که در این حادثه  منازل مسکونی و باغ هایشان خسارت دیده کمک های لازم را انجام دهد.

کد خبر 4324585

منبع: مهر

کلیدواژه: اسدالله عباسی رودسر سیل مجلس شورای اسلامی راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز عید سعید فطر یاسوج ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد سانحه تصادف بیرجند تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی

آخوندی با بیان اینکه بیشترین خسارت ناشی از سیل در ۴۸ ساعت گذشته به راه‌های مناطق شهرستان زیرکوه و بخش ماژان خوسف وارد شده|، گفت: زیرساخت‌های آب، حوزه کشاورزی و عمران شهری نیز دچار آسیب شده و به تعدادی از قنوات هم خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه در برخی جاده‌ها همچنان آب شستگی اطراف آن و زیر جاده‌ها براثر سیلاب وجود داردافزود: به مردم و رانندگان توصیه می‌شود در صورت عبور در جاده‌های این مناطق بویژه راه‌های سمت قاین به حاجی آباد به دلیل نشست جاده در برخی مناطق مسیر مراقب باشند و از تردد در حاشیه جاده‌ها خودداری کنند تا دچار مشکل نشوند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی همچنین با بیان اینکه طبق برآورد‌های اولیه حدود ۳۰۰ دام هم دراین مدت تلف شده اند، افزود: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای امروز تا فردا هم به دلیل اشباع خاک و عدم نفوذ در آن، احتمال وقوع رواناب و سیلاب در برخی مناطق استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی در این مدت گزارش نشده، گفت: با توجه به اطلاع رسانی به موقع و همکاری و همراهی مردم، عشایر و روستائیان از حجم خسارت‌ها تا حدودی کاسته شده، اما ضروری است همچنان مردم به هشدار‌ها توجه کافی داشته باشند و از تردد غیر ضرور خودداری کنند تا دچار آسیب نشوند.

آخوندی همچنین از شرایط نسبتا آرام پس از سیلاب در منطقه خبرداد و افزود: ایجاد ایمنی نسبی و ارزیابی خسارت در دستور کار دستگاه‌ها و ستاد مدیریت بحران استانداری قرار گرفته تا در اسرع وقت میزان خسارت‌های ناشی از سیل به بخش‌های زیرساختی استان برآورد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • بیشترین خسارت سیل به راه‌های مواصلاتی خراسان جنوبی
  • بارش باران در کرمان دو برابر سال گذشته بوده است
  • بازدید شبانه استاندار از مناطق تحت تاثیر سیلاب شرق استان کرمان
  • تمجید رئیسی از عملکرد دولت
  • رئیسی: مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد/ هر چه به نفع مردم و اقتصاد کشور باشد را انجام می‌دهیم حتی اگر عده‌ای مخالفت کنند
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد خرسان است
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند