Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@12:53:57 GMT

چشمه شورسوی مراغه شفابخش بیماری های پوستی و رماتیسم

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۵۶۱۸

چشمه شورسوی مراغه شفابخش بیماری های پوستی و رماتیسم

به گزارش ایرنا، چشمه شورسو به عنوان یکی از جاذبه های مراغه، در هشت کیلومتری جنوب این شهر و در کمتر از چند کیلومتری اثر تاریخی معبد مهر و در نزدیکی روستای چایباغی این شهرستان واقع شده است.
در بازدید از معبد مهر در روستای ورجوی مراغه تابلوی راهنمای گردشگری با عنوان 'آب معدنی شورسو مراغه' خودنمایی می کند جاذبه ای که می تواند جذابیتی دوچندان برای مسافران و بازدیدکنندگان از آثار تاریخی را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این جاذبه زیبای گردشگری از میان صخره های نه چندان بلند در دل دره های مشرف به باغات این روستا می جوشد و در قسمت شمالی بستر رودخانه فصلی واقع در این منطقه قرار گرفته است.
باریکه آبی که چشمه وار از دل صخره ای خارج شده و در حوضچه ای بتنی ساخته شده در ابعاد سه در سه متر می ریزد خواص درمانی بسیاری دارد و تابستان هر سال پذیرای مسافران و گردشگرانی است که آب درمانی را به داروهای شیمیایی ترجیح داده اند.
در آب این چشمه گاز کربنیک، منیزیم، آهن و آهک به مقدار فراوان یافت می شود و زمانیکه آب حوضچه را هم زده می شود بر اثر گاز موجود، رنگ آن سفید می شود.
مردم این منطقه و شهرهای همجوار و نیز کسانی که گذرشان به این چشمه آب معدنی افتاده، آب زلال آن را شفابخش خوانده و درمان بخش برخی از بیماری های مختلف از جمله بیماری های پوستی می دانند.
آب این چشمه معدنی، بر اساس گفته برخی کارشناسان زیست محیطی و پزشکان طب سنتی به طور معجزه آسایی در درمان بیشتر بیماری های پوستی از جمله حساسیت ها، بیماری های رماتیسمی و زانودرد موثر بوده و آرام بخش بسیاری از بیماری های روانی و افسردگی هاست.
کم توجهی متولیان امر و نبود امکانات اولیه در کنار این چشمه، آب تنی را برای مسافران و گردشگران تا حدودی سخت کرده اما به رغم همه این مشکلات، باز هستند مسافرانی که سختی ها را به جان می خرند و برای درمان تن به آب شفابخش این چشمه می زنند و نوبت بندی برای شنا و آب تنی در این چشمه برای استفاده از خواص درمانی آن برای مردان و زنان با مدیریت خود افراد و گردشگران حاضر در آن انجام می گیرد.
طبیعت سرسبز اطراف این چشمه نیز در قالب باغات میوه، محیطی دلپذیر را برای گردشگران و دوستداران طبیعت فراهم کرده است.
این چشمه و جاذبه طبیعی و گردشگری با خواص درمانی می تواند با ساماندهی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و همراهی اهالی منطقه، می تواند به تفرجگاهی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
ایجاد امکانات رفاهی در پیرامون این چشمه، رعایت بهداشت و جمع آوری پسماندها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و ایجاد زیرساخت های مناسب از عواملی هستند که در توسعه و بهره مندی هرچه بیشتر از این چشه به عنوان جاذبه ای گردشگری موثر خواهد بود.
شهرستان مراغه با حدود 515 اثر تاریخی و تپه های شناسایی شده جزو 10 شهر دارای بافت غنی تاریخی و فرهنگی در کشور بوده و با ده ها اثر و جاذبه طبیعی و گردشگری از جمله پنج چشمه معروف و غارهای طبیعی از مقاصد مهم گردشگری در آذربایجان شرقی و شمالغرب کشور است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/7487
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 افسردگی طبیعت گردشگران داخلی و خارجی گردشگری مردان و زنان جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاذبه های گردشگری گچساران میزبان مسافران نوروزی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • سفری به چشمه‌های شفابخش آبگرم محلات
  • تصاویری از جاذبه های گردشگری رضوانشهر
  • گزیده ای از جاذبه های گردشگری ایران + فیلم
  • بازدید بیش از ۹۰۰ هزار گردشگر از جاذبه‌های گردشگری استان کرمانشاه
  • جاذبه های گردشگری پاتاوه میزبان گردشگران نوروزی
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • سفر به دیار چشمه و آبشار/ بویین میاندشت، یک مقصد گردشگری خنک
  • جاذبه های گردشگری گچساران میزبان مسافران نوروزی