Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@09:12:41 GMT

هوش مصنوعی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۵۶۴۳

هوش مصنوعی حل کردن مکعب روبیک را یاد گرفت

حل کردن مکعب روبیک در زمانی کم یکی از پرچالش ترین کارهایی است که انجام آن به تمرکز بالا و دقت فراوان نیاز دارد.

به گزارش دیجیتال ترندز، بهترین رکورد حل کردن این مکعب به ۴.۲۲ ثانیه می رسد. اما به نظر می رسد هوش مصنوعی بتواند با توجه به قابلیت های منحصر به فرد خود این رکورد را هم بشکند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، البته به نظر نمی رسد طراحی الگوریتم هوش مصنوعی برای حل کردن مکعب روبیک کار دشواری باشد، اما مهم این است که این الگوریتم در کوتاه ترین مدت قادر به این کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی استفان مک آلن موفق به ابداع الگوریتمی شده اند که به ماشین ها و سیستم های رایانه ای امکان می دهد بدون دخالت و کمک انسان مکعب روبیک را حل کنند.

در حال حاضر الگوریتم مذکور می تواند در حداکثر ۳۰ حرکت این کار را انجام دهد و بنابراین توانمندی الگوریتم یادشده بیشتر از اکثریت انسان هایی است که به این بازی فکری علاقه دارند.

الگوریتم یادشده با بررسی مکعب های روبیک حل شده کار خود را آغاز می کند و سپس سیر حرکات انجام شده را از انتها به ابتدا بررسی می کند تا دریابد آیا راه های میان بری برای حل مکعب مذکور وجود داشته یا خیر. محققان در تلاش هستند تعداد حرکت های مورد نیاز برای حل این مکعب را باز هم کاهش دهند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رایانه هوش مصنوعی هوشمندسازی مکعب روبیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • پیشگیری از هدر روی ۲۵ میلیون متر مکعب آب در نظرآباد
  • افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران
  • ثبت ۱۳۳۰ میلی‌متر باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • مدیریت بیش از ۲۷۰ میلیون متر مکعب آب در بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان