Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@15:46:15 GMT

تلاش دوباره طلا برای بازگشت به اوج قیمت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۵۶۹۸

تلاش دوباره طلا برای بازگشت به اوج قیمت

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه به دنبال تشدید تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۴۵ درصد افزایش، به ۱۲۸۳.۶۲ دلار رسید.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۶.۱۰ دلار رسید.

پس از اینکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در اختلاف تجاری فزاینده با چین، تهدید کرد تعرفه ۱۰ درصدی روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار وضع کند، دلار آمریکا و بازارهای سهام آسیا روند نزولی پیدا کردند.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از شش ارز رقیب، ۰.۳ درصد افت کرد و به ۹۴.۵۴۸ واحد رسید و بازارهای سهام آسیا خارج از ژاپن یک درصد سقوط کردند و به پایینترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر رسیدند.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، در میان سرمایه‌گذاران وحشتی ایجاد شده و بدنبال پوشش ضررهای احتمالی در بازارهای سهام برآمده‌اند و همان طور که می دانیم طلا یک پناهگاه مطمئن است.

بر اساس گزارش رویترز، طلا در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی جایگاه یک سرمایه‌گذاری مطمئن را پیدا کرده و با افزایش تقاضا روبرو می‌شود.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش‌بینی کرد هر اونس طلا برای تحویل فوری ممکن است پیش از اینکه به سطح ۱۲۷۷ دلار سقوط کند، تا مرز ۱۲۹۰ دلار پیشروی داشته باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۶.۴۸ دلار رسید. این فلز در معاملات روز گذشته تا مرز ۱۶.۴۸ دلار سقوط کرده بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری، ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸۲.۵۰ دلار رسید. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۹۸۷.۸۱ دلار رسید.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اونس طلا طلا قیمت طلا بازار طلا پیش بینی قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • طلا دوباره اوج گرفت/ قیمت جدید طلا امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳