Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:55:11 GMT

قطار شهری کرمانشاه جان دوباره‌ای می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۵۸۲۰

قطار شهری کرمانشاه جان دوباره‌ای می‌گیرد

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه گفت: با پیگیری استاندار و نمایندگان استان پروژه مهم قطار شهری کرمانشاه جزو مصوبات سفر سال گذشته رئیس جمهور و هیئت دولت به کرمانشاه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سعید سلیم ساسانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با قرار گرفتن پروژه قطار شهری کرمانشاه در لیست مصوبات سفر رییس جمهور به استان، علاوه بر اعتبار سالانه مصوب قانون بودجه، برای این پروژه اعتبار سالانه‌ دیگری از محل اعتبارات سفر رییس جمهور نیز لحاظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساسانی با اشاره به جزییات این مصوبه اظهار کرد: بر این اساس اتمام فاز اول پروژه حد فاصل میدان معلم تا میدان آزادی تا پایان دولت دوازدهم در اولویت قرار گرفت و طبق ابلاغ رئیس سازمان برنامه بودجه کشور امسال و سال آینده برای هر سال 120میلیارد تومان و سال 1399 نیز 110میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه پیش بینی شده است.

وی افزود: سهم پیش بینی شده برای شهرداری کرمانشاه بعنوان دستگاه اجرایی نیز معادل350میلیارد تومان از محل منابع داخلی است که از طرق مختلف مانند فروش اوراق مشارکت، واگذاری املاک، تهاتر و ...قابل وصول است.

ساسانی گفت: با توجه به اعتبارات اختصاص یافته و نیز در صورت تامین اعتبار از سوی شهرداری کرمانشاه شاهد تحولی عظیم در روند پیشرفت این پروژه خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اعتبارات ضعیف این پروژه در سنوات گذشته، گفت: از ابتدای آغاز عملیات اجرایی این پروژه تاکنون اعتبارات سالانه تخصیص یافته به این پروژه بسیار کم بوده، با این وجود پروژه پیشرفت قابل توجهی داشته است.

ساسانی با بیان اینکه با پیگیری مدیران ارشد استان در سال گذشته این تحول - قرار گرفتن در لیست مصوبات سفر رییس جمهور- در پروژه قطار شهری ایجاد شده، اظهار کرد: پیرو این مصوبه و پیگیری های بعدی مبلغ 30 میلیارد تومان تخصیص مرحله اول از طرف سازمان برنامه و بودجه کشور به خزانه جهت این پروژه اعلام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام قطار شهري كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۵۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر اسماعیلی گفت: بخشی از پروژه‌های بهسازی و توسعه در کریدورهای اصلی زنجان - بیجار، زنجان - دندی - تخت سلیمان، زنجان - بناب، منجیل، سه‌راهی سلطانیه به قیدار و همدان و همچنین بهسازی کلور به درام از حوزه شهرستان طارم است که امسال با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی راه و حمل‌ونقل را یکی از مؤلفه‌های توسعه هر کشوری عنوان کرد و افزود: استان زنجان به جهت موقعیت جغرافیایی و واقع شدن در کریدور اصلی کشور به عنوان محور حیاتی در بحث حمل‌ونقل شناخته می‌شود که توجه به ایمنی محورهای مواصلاتی این استان از اولویت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان نگهداری راه‌ها اعم از راه‌های فرعی و اصلی را از مهمترین وظایف راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان دانسته و گفت: با توجه به اعتبارات تخصیصی بازسازی و روکش رویه راه‌ها نیز از دیگر مواردی است که همواره مورد توجه است.

وی اولویت اصلی راهداری را حفظ ایمنی راه‌ها دانست و ادامه داد: با اعتبارات تخصیص داده شده، بخشی از آزادراه زنجان - قزوین طی قراردادی که در سال گذشته منعقد شد بازسازی وبهسازی شد.

اسماعیلی از برگزاری مناقصه ۳۵ کیلومتر از آزادراه زنجان - قزوین از کیلومتر صفر تا ۳۵ در باند شمالی و جنوبی در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در دو لاین این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر بهسازی و روکش انجام خواهد شد که با تعیین شدن نتیجه مناقصه و پیمانکار، حدود ۷۰ درصد مشکلات آزادراه حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه به هزینه‌های بالای ساخت راه اشاره کرد و ادامه داد: ساخت یک کیلومتر راه اصلی حدود ۱۵ الی ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد که با شرایط اقتصادی حاکم و محدودیت‌های اعتباری باید از ظرفیت‌های خارج از اعتبارات دولتی که می‌تواند به پروژه‌ها تزریق شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه استان زنجان ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر از کل راه‌های کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۲۰۰ کیلومتر از این راه‌ها آزادراه، ۱۴۰ کیلومتر بزرگ‌راه، ۳۵۰ کیلومتر محور اصلی، ۹۵۰ کیلومتر راه فرعی و ۴ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن راه روستایی است.

کد خبر 6090434

دیگر خبرها

  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • لایروبی ۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های کرمانشاه
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • بهترین فصل بازدید از دریاچه سراب نیلوفر کرمانشاه
  • تخصیص یارانه دارو به خوبی انجام نمی شود / تلاش دولت برای تثبیت قیمت نان در 1403 با سه برابر کردن یارانه
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است