Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، کارشناس مسائل راهبردی، آمریکا را مسئول حمله اخیر به ارتش سوریه دانست و گفت: گروه‌های تروریستی مستقر در منطقه، توپخانه و موشک‌های دور برد ندارند، اما واشنگتن چنین سلاح‌هایی در اختیار دارد.
پایگاه اینترنتی خبری العهد لبنان نوشت: با هر پیروزی ارتش سوریه ضد گروه‌های مسلح تروریستی در شرق این کشور، آمریکا برای پاسخ به آن دست به اقدام خصمانه می‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا بار‌ها اقدامات خصمانه خود را تکذیب کرده است؛ اقداماتی که در چارچوب حمایت پیوسته آمریکا از گروه‌های تروریستی‌ای صورت می‌گیرد که در خدمت طرح واشنگتن هستند و نقشه‌های استعماری آمریکا در سوریه را اجرا می‌کنند. با وجود تکذیب‌های آمریکا، اما این یک سناریوی معروف و مفتضحانه است.
محمد عباس سرلشکر بازنشسته و کارشناس مسائل راهبردی در مصاحبه با العهد درباره تجاوز اخیر آمریکا به ارتش سوریه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که ارتش سوریه و هم پیمانان آن در اجرای مأموریت ملی خود برای باز پس گرفتن کامل جغرافیای سوریه پیش می‌روند. همچنین سوریه به خوبی از حجم تهدید حضور آمریکا در پایگاه التنف و حضور نیرو‌های تروریستی جایگزین واشنگتن در منطقه گسترش یافته از بوکمال تا حسکه و قامشلی آگاه است. حضور این نیرو‌های تروریستی در خدمت طرح آمریکا و برای جدا کردن خط مرز‌های سوریه و عراق در این منطقه جغرافیایی و تقویت حضور آمریکا از طریق حمایت از گروه تروریستی داعش است.
عباس افزود: آمریکا می‌داند ارتش سوریه در شرق با تلاش‌های بسیار و موفقیت آمیزی فعالیت می‌کند. به طوری که ارتش سوریه در چند روز گذشته توانست بیش از دو هزار کیلومتر مربع در منطقه بادیه (صحرا) در جنوب شهر بوکمال را از حضور تروریست‌های داعش پاکسازی کند و این به معنای آن است که نیرو‌های سوری به پیروزی‌های بیشتری در این منطقه جغرافیایی دست خواهند یافت و در نتیجه آمریکا قدرت خود را برای کنترل این منطقه از دست می‌دهد و نمی‌تواند نیرو‌های تروریستی را به جای خود در این منطقه متمرکز کند.
این کارشناس مسائل راهبردی افزود پنتاگون دست داشتن در حملات دیشب به ارتش سوریه را تکذیب کرد. اما گروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه، توپخانه و موشک‌های دور بُرد ندارند و این در حالی است که آمریکا این گونه سلاح‌ها را در اختیار دارد. این نشانه آشکار و بدون تردیدی است که نشان می‌دهد آمریکا مسئول این حمله است؛ آمریکایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کند و ارتش سوریه را هدف قرار می‌دهد تا از پیشروی ارتش به سمت خط مرزی با عراق جلوگیری کند.
عباس گفت: آمریکا می‌خواهد با حمایت از نیرو‌های تروریستی جایگزین خود، حضور راهبردی و نظامی خود را تحمیل کند تا برگ برنده‌ای برای مذاکره با دولت سوریه یا طرف روسی داشته باشد.
وی تأکید کرد آمریکا جرأت نخواهد کرد نیرو‌های واقعی خود را گرفتار کند و به قربانی کردن نیرو‌های تروریستی جایگزین خود ادامه خواهد داد. آمریکا همچنین دیر یا زود عقب نشینی خواهد کرد؛ بدون آنکه یک سرباز آمریکایی را (در این درگیری) گرفتار کند. چون تا زمانیکه واشنگتن نیرو‌های تروریستی جایگزین را دارد که زیر پرچم آمریکا فعالیت می‌کنند نیازی به وارد کردن نیرو‌های خود ندارد.
عباس در پایان گفت: تا زمانیکه تروریست‌ها آماده خدمت به آمریکا باشند واشنگتن هم به حمایت از تروریست‌ها و سرمایه گذاری برای آن‌ها ادامه خواهد داد. اما ارتش سوریه برای باز پس گیری کامل جغرافیای کشور خود پافشاری می‌کند و همانطور که با آمریکای اشغالگر رو به رو خواهد شد با تروریست‌ها هم مقابله خواهد کرد و در این مسئله تردید نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: التنف آمريکا سوريه ارتش تروريستي عباس حسکه عراق پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

یک منبع میدانی در سوریه گزارش کرد پایگاه ارتش آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه شرقی استان دیرالزور سوریه با ۷ موشک هدف حمله قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این منبع امروز جمعه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت پایگاه آمریکا با هفت موشک هدف قرار گرفت که سه فروند داخل پایگاه در ضلع جنوب شرقی فرود آمد و باقی موشک‌ها نیز به اطراف پایگاه اصابت کردند و بر اثر ستون‌های دود مشاهده شد.

وی افزود پس از این حمله بالگردهای آمریکایی بر فراز منطقه به پرواز درآمدند.

هنوز گروهی مسئولیت حمله را برعهده نگرفته است.

گروه‌های مقاومت عراق هفته گذشته حملات خود به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق را از سر گرفتند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • حمله راکتی به مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم
  • مواضع متناقض سران غربی در برابر اتفاقات اخیر آمریکا + فیلم
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه