Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، عبدالرضا شهبازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آمار در بین دانشجویان زنجانی بیش از 2 درصد است.
شهبازی گفت: طبق آمار کشور، 75 درصد سن مصرف کنندگان مواد مخدر بین 15 تا 39 سال است.
وی افزود: به دلیل اهمیت پیشگیری و فرهنگ سازی در این حوزه، 50 درصد اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، برای پیشگیری از اعتیاد تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان تصریح کرد: 6 درصد معتادان زنجان از بانوان هستند و میزان اعتیاد در این قشر به دلیل جاذبه های کاذبی که فروشندگان آن را تبلیغ می کنند، رو به افزایش بوده و ابتلا به اعتیاد سیر صعودی دارد.
شهبازی اظهار داشت: از مجموع بیش از 11 هزار نفر مراجعه ای که برای درمان اعتیاد داشته ایم، حدود 7 هزار نفر به طور سرپایی برای درمان در مراکز استان حضور یافته اند.
وی افزود: سال گذشته از این تعداد 350 نفر معتاد خانم برای درمان مراجعه کردند، که تمام خدمات درمانی برای بانوان رایگان است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان به اهمیت رسانه در مسئله پیشگیری و تبیین خطرات اعتیاد برای افراد و جامعه اشاره کرد و یادآور شد: باید رسانه ها برای صیانت از معتادان بهبود یافته جهت ممانعت از بازگشت دوباره آنان به اعتیاد، نگرش جامعه را به این بیماران تغییر دهند.
شهبازی تاکید کرد: میزان اعتبارات با توجه به میزان همکاری دستگاه های همکار متفاوت است و مبلغ مشخصی ندارد.
وی گفت: هر دستگاه دولتی، که شورا با آن تفاهم نامه همکاری دارد، به هر میزانی در حوزه پیشگیری هزینه کند، 50 درصد از این مبلغ را شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان پرداخت می کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر زنجان ادامه داد: این شورا طی سه ماه گذشته حدود 200 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای پرداخت دولت به معتادان بهبود یافته مصوب کرده است.
شهبازی اظهار داشت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور 2.6 درصد و در استان زنجان 2 درصد است.
وی درباره افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر استان زنجان گفت: میزان کشفیات سال گذشته مواد مخدر در استان نسبت به سال ماقبل آن 73 درصد رشد داشته و در مجموع نزدیک به 2.5 تن کشف شده است.
به گزارش ایرنا، 55 درصد خانواده ها بعد از گذشت سه سال از اعتیاد عضو خانواده متوجه اعتیاد وی می شود.
تریاک با 66 درصد، حشیش با حدود 12 درصد، هروئین و کراک 10 درصد رتبه نخست تا سوم مصرف در کشور را دارند و ماده مخدر شیشه در رتبه چهارم مصرف قرار دارد.
در سطح جهان 700 نوع ماده مخدر و روان گردان صنعتی و سنتی وجود دارد، همچنین ماده مخدر گل بیش از چند برابر شیشه توهم زایی داشته و خطر دارد.
65 درصد همسر آزاری، 30 درصد کودک آزاری، 20 درصد جرایم منکراتی و 25 درصد قتل های کشور ناشی از اعتیاد است.
3216/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 جامعه خانواده دانش آموزان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر

رئیس پلیس استان بوشهر از متلاشی شدن چند باند قاچاقچی مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ در عملیات‌های مختلف پلیس مبارزه با سوداگران مرگ ۲ تن و ۷۹۲ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد. - اخبار استانها -

سردار حیدر سوسنی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی تیم‌های پلیسی در برقراری امنیت و خدمات‌رسانی به مردم و مسافران اظهار داشت: تیم‌های تخصصی پلیس در بخش‌های مختلف مختلف فعال هستند و خدمات لازم به جامعه هدف ارائه می‌کنند.

وی از برقراری امنیت پایدار در استان خبر داد و بیان کرد: در عرصه تصادفات در جاده‌های استان بوشهر شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای هستیم از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون 5 نفر در تصادفات درون شهری استان بوشهر جان باخته‌اند.

رئیس پلیس استان بوشهر با اشاره به برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر بیش از 2 تن و 792 کیلوگرم مواد مخدر کشف شد و در این راستا 3 هزار و 193 نفر دستگیر شدند.

وی با اشاره به دستگیری 59 نفر قاچاقچی مواد مخدر گفت: در این زمینه 758 نفر توزیع کننده و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر شده‌اند. در این عملیات‌ها یک‌هزار و 931 نفر معتاد عادی و 445 نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب جمع‌آوری و به کمپ‌های ترک اعتیاد منتقل شدند.

سوسنی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 560 پرونده در عرصه مواد مخدر اضافه کرد: در این راستا 122 دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف شد.

وی از اجرای یک‌هزار و 215 مرحله طرح پاکسازی در نقاط آلوده به مواد مخدر استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر 18 مرحله عملیات مشترک برون استانی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر با سایر استان‌ها انجام داده است که یک تن و 158 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این عملیات‌های مشترک کشف شد که سهم کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر 600 کیلوگرم است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲ متهم به قاچاق مواد مخدر در کاشمر
  • واکنش رائفی‌پور به قتل حجت‌الاسلام اکرمی در ماهشهر
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • اجرای طرح کیفیت بخشی نمرات کتبی نهایی دانش آموزان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • مسمومیت شدید جوان مشهدی در پی بلع مواد مخدر
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • کشف بیش از ۲ تن مواد مخدر استان بوشهر
  • کاهش فقر حرکتی دانش آموزان
  • (ویدیو) هشدار مصطفی معین درباره مهاجرت دانش‌آموزان