Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس جمهور گفت: مجموعه نظام آماده اداره کشور در هر شرایطی است تا دشمن بداند که برنامه هایش برای زمین گیر کردن جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست خواهد بود.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور شامگاه دوشنبه و در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که با موضوع جلوگیری از وقوع فساد در دوران تحریم‌ها برگزار شد، اظهار کرد: دولت آمریکا برخلاف قوانین بین المللی و با سازوکار‌های جدید و به قول خودشان با اعمال تحریم‌های بی رحمانه و هوشمند به دنبال زمین گیر کردن اقتصاد کشور با هدف اعمال فشار بر زندگی و معیشت مردم است و همه دستگاه‌ها و قوا در این زمینه وظیفه دارند تا با تدبیر و برنامه ریزی شرایطی را بوجود آورند که زندگی مردم از این بابت دچار لطمه و آسیب نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مجموعه نظام آماده اداره کشور در هر شرایطی است تا دشمن بداند که برنامه هایش برای زمین گیر کردن جمهوری اسلامی ایران محکوم به شکست خواهد بود.

وی با تاکید بر وظیفه حساس و سنگین ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در برهه کنونی، تصریح کرد: در شرایط تحریم زمینه‌های بروز فساد بیش از زمان‌های دیگر است، اما همانطور که بار‌ها تاکید شده است باید با عزم جدی پرچم مبارزه با فساد را همواره بالا نگه داریم و با همت همه مسئولان، دامن نظام را از مفاسد پاک کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به شرایط جدید کشور و عزم جدی دولت آمریکا برای اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه دولت و ملت ایران، گفت: ان شاءالله و به فضل الهی، با برنامه ریزی و مدیریت دقیق و اتکا به منابع و ظرفیت‌های داخلی آبرومندانه از این مرحله عبور خواهیم کرد و دشمنان کشور را در محقق کردن آرزوهایشان علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام خواهیم گذاشت.

رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان ساخت: فساد هویت نظام جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کند و باید با مسدود کردن همه روزنه‌های بروز فساد، از ناامیدی مردم و لطمه به منافع و حیثیت ملی جلوگیری کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در دوره گذشته و در ایام تحریم شاهد وقوع تخلف‌ها و بروز مفاسد اقتصادی کلان به بهانه دور زدن تحریم‌ها بودیم که علاوه بر آسیب به منافع ملی، موجب نارضایتی مردم هم شد، از همه مسئولان خواست تا با آسیب شناسی و ارائه راهکار‌های عملی تمام مساعی خود را در جهت جلوگیری از وقوع فساد در شرایط جدید بکار بندند.

جهانگیری با اشاره به پیامد‌های تحریم‌ها نظیر بسته شدن مجاری رسمی و متعارف برای داد و ستد و تجارت با کشور‌های دیگر، تجارب کشور در تحریم‌های دوره قبل را یادآور شد و گفت: باید با آسیب شناسی و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی منافذ بروز و ظهور فساد و اختلال در جریان اداره کشور را مسدود و محدود کنیم.

وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی باید در سطحی باشد که مدیران بتوانند با ریسک پذیری و بدون دغدغه تصمیمات لازم برای پیشبرد برنامه‌های خود را اتخاذ کنند، گفت: مدیریت بحران توأم با ریسک پذیری در دوران تحریم یک اصل است و اگر دستگاه‌های اجرایی از تصمیم گیری سریع و مطابق با شرایط روز باز بمانند اداره کشور با دشواری روبرو خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: مدیران اجرایی کشور نباید احساس کنند که در شرایط تحریم عده‌ای قصد مچ گیری و برخورد با آن‌ها را دارند، در عین حال باید سازوکاری اندیشیده شود تا ضمن نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی زمینه برای بروز هرگونه فسادی از میان برود.

در این جلسه پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم با بیان اهداف دولت آمریکا در راه اندازی جنگی تمام عیار علیه ملت ایران بویژه در عرصه اقتصاد، گفت: مطمئن هستم اگر مسئولان صادقانه و شفاف با مردم سخن بگویند و شرایط را تبیین کنند خواهیم توانست با کمک آن‌ها از مشکلات عبور کنیم.

در این جلسه که وزرای دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس کل دیوان محاسبات کشور، دادستان تهران و رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی عضو ستاد نیز حضور داشتند، نمایندگان دیوان محاسبات کشور و وزارت اطلاعات و نیز رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بصورت جداگانه گزارشی از آسیب شناسی‌های انجام شده در خصوص تحریم‌های دوره گذشته ارائه کردند و به تبیین و تشریح دلایل بروز تخلفات، سوء استفاده‌ها و شکل گیری فساد در دوره تحریم‌های گذشته پرداختند و پیشنهاداتی نیز برای جلوگیری از عدم تکرار فساد در شرایط مشابه ارائه کردند.

در این نشست اعضای حاضر نظرات و دیدگاه‌های خود را در خصوص تجارب گذشته در مواجهه با تحریم ها، آسیب شناسی و سوء استفاده‌هایی که ممکن است به دلیل مختل شدن جریان رسمی اقتصاد بروز کند، ارائه کردند. همچنین روسای دستگاه‌های نظارتی حاضر در جلسه در خصوص چگونگی همراهی و هماهنگی کامل با دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تحریم‌ها بحث و تبادل نظر کردند و مقرر شد در جلسات آینده با حضور مسئولین اجرایی و نظارتی این موضوع دنبال شود.

در این جلسه مقرر شد دبیرخانه ستاد با برنامه ریزی منسجم ضمن دعوت از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای حضور در جلسات آینده ستاد و نیز دریافت نظرات آن‌ها در زمینه آسیب شناسی بستر‌های فسادزا در دوران تحریم و اخذ راهکار‌های عملیاتی جهت مقابله با مفاسد اقتصادی از دستگاه‌های ذی ربط، دستور کار جلسات آینده ستاد را برای پرداختن بیشتر به این موضوع تنظیم کند تا با اتخاذ تصمیمات مقتضی در ستاد از وقوع هر گونه فساد در دوران تحریم جلوگیری شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اسحاق جهانگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است

دلشاد شهاب، سخنگوی ریاست اقلیم کردستان جزئیات سفر نچیروان بارزانی، رئیس این اقلیم به تهران را اعلام کرد و گفت که بارزانی می‌خواهد تاکید کند که اقلیم کردستان تهدیدی برای منافع همسایگانش نخواهد بود.

براساس گزارس رووداو، شهاب گفت: رئیس اقلیم کردستان معتقد است که استراتژی اقلیم در برخورد با کشور‌های همسایه این است که عامل ثباتی برای منطقه باشد.

او افزود: روابط تاریخی اقلیم کردستان و جمهوری اسلامی ایران را به هم پیوند داده است. ایران در روز‌های مبارزه با دیکتاتوری (صدام) پناهگاه هزاران پناهنده عراقی و کرد و سنگر عراقی‌ها و اقلیم کردستان تا سقوط رژیم دیکتاتوری بود.

سخنگوی ریاست‌جمهوری اقلیم کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای آزادسازی اقلیم کردستان، روابط دوستانه مبتنی بر احترام با ایران وجود داشته است، روابطی که منافع دو طرف را حفظ کرده است منطقه می‌خواهد به دوستانمان اطمینان دهد که اقلیم کردستان این موقعیت را به عنوان عامل ثبات حفظ خواهد کرد و به تهدیدی برای منافع همسایگان ما تبدیل نخواهد شد.

دلشاد شهاب در خصوص روابط تهران و اربیل گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ما کشور مهمی است و مرز‌های وسیع و طولانی، و روابط اقتصادی و تجاری قوی و دائمی داریم.

این مقام اقلیم کردستان افزود: ایران یک نیروی تاثیرگذار در منطقه است و در عراق و منطقه نیز نفوذ دارد و در همه شرایط سخت اولین تماس با جمهوری اسلامی ایران بوده است.

شهاب در پاسخ به سوالی درباره سرد شدن روابط ایران و اقلیم کردستان از دو سال پیش، گفت: همسایگی و روابط در این منطقه ما دچار فراز و نشیب می‌شود. ما می‌خواهیم از طریق این دیدار پیام اطمینان را ارسال کنیم که منافع مشترک بین ما آنقدر زیاد است که سردی روابط ما آن را تیره و تار کند.

گفتنی است رئیس اقلیم کردستان  روز گذشته با هیئتی متشکل از دو معاون خود، وزیر داخلی اقلیم کردستان، رئیس دفتر ریاست اقلیم و تعدادی از مقامات اقلیم کردستان وارد تهران شد.

 رئیس اقلیم کردستان امروز دوشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار و گفتگو خواهد کرد.

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • لبه تیغ
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۸۵ شهید عباس‌آباد در سلمانشهر
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • عیادت سرکنسول ایران در فرانکفورت از رئیس اسبق فدراسیون کشتی