Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصرف آب گرم با معده خالی نقش موثری در سلامت دستگاه گوارش دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نکاتی ساده برای حفظ سلامتی پوست در تابستان

آفتاب سلامت پوست را به خطر می‌اندازد؛ نور خورشید می‌تواند عوارضی مانند افتادگی و پیری، لک و سرطان پوست را به همراه داشته باشد؛ این نور، سرطان پوست را هم تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تابش نور خورشید در فصول گرم بیشتر است بنابراین محافظت از پوست در این فصول اهمیت  دو چندانی پیدا می‌کند؛ افراد برای حفظ سلامت پوستشان باید از لباس‌های پوشیده با بافت مناسب، کلاه نقاب دار، عینک و کرم‌های ضد آفتاب مناسب استفاده کنند؛ SPF کرم ضد آفتاب هم بهتر است بالای ۵۰ باشد و هر ۲ تا سه ساعت یکبار هم مصرف این کرم تکرار شود.

سلامتی خود را با نوشیدن آب گرم تضمین کنید

مصرف آب گرم با معده خالی سبب سلامتی دستگاه گوارش می‌شود؛ آب گرم سیستم ایمنی بدن را تقویت و سموم را از بدن خارج می‌کند؛ کارشناسان می‌گویند که مصرف یک لیوان آب گرم به همراه لیمو در ابتدای صبح نقش موثری در کاهش فعالیت رادیکال‌های آزاد در بدن دارد و از ابتلای افراد به انواع بیماری‌ها جلوگیری می‌کند.

نوشیدن یک فنجان آب گرم با معده خالی موجب دفع سموم از بدن می‌شود و تاثیر چشمگیری در هضم بهتر مواد غذایی دارد، این در حالی است که مصرف آب سرد رسوبات چربی را در دستگاه گوارش ایجاد می‌کند؛ آب گرم علاوه بر پاکسازی مواد سمی از دستگاه گوارش عوارضی مانند سوء هاضمه، سوزش سر دل و نفخ را هم تسکین می‌دهد؛ نوشیدن آب گرم به رفع یبوست در افراد کمک شایانی می‌کند.

گیاهی برای جوانسازی پوست

باقالی از سفید شدن موی سر جلوگیری می‌کند برای این منظور افراد باید گل باقالی را له کنند سپس موهایشان را با آن ماساژ دهند.
باقالی علاوه بر اینکه مانع از سفید شدن موی سر می‌شود به از بین بردن مو‌های زائد بدن هم کمک شایانی می‌کند؛ این گیاه سرشار از ویتامین C است و نقش موثری در جوانسازی پوست دارد.

خود ایمنی‌های ساده در فصل تابستان

علائم برخی از بیماری‌های خودایمنی مانند MS و لوپوس در فصل گرما تشدید می‌شوند، بنابراین افراد برای اینکه کمتر دچار عوارض  شوند باید از پیراهن‌های آستین بلند، کلاه و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند.

سنگ کلیه و اگزما هم از دیگر بیماری‌هایی هستند که در تابستان شدت پیدا می‌کنند؛ مبتلایان به سنگ کلیه باید با نوشیدن آب به اندازه کافی و کاهش میزان قند و سدیم مصرفی در رژیم غذایی، علائم بیماری خود را کنترل کنند.

موثرترین رژیم غذایی برای کاهش سایز شکم

عواملی مانند مشکلات هضم و نفخ که بیشتر در زنان بالای ۴۰ سال اتفاق می‌افتد سبب بزرگ شدن سایز شکم می‌شوند بنابراین افراد می‌توانند با تغییر در رژیم غذایی خود سایز شکمشان را کاهش دهند.

مصرف همزمان فیبر‌های محلول و نامحلول به کوچک شدن سایز شکم کمک شایانی می‌کند؛ سدیم موجود در نمک هم یکی دیگر از عواملی است که موجب بزرگ شدن سایز شکم می‌شود، بنابراین افراد برای کاهش سایز شکمشان باید میزان نمک مصرفی خود را کنترل کنند؛ مواد غذایی سرشار از پتاسیم هم مانند موز و سیب زمینی در تخلیه آب اضافی از بدن و کاهش سایز شکم موثر هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سبا باشگاه خبرنگاران جوان ید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به تعطیلی روزهای هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشورها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشورها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

کد خبر 847165 برچسب‌ها حقوق و دستمزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • با مصرف این میوه جوان شوید
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ۲۰ دلیل برای این‌که تخم‌مرغ و پنیر را باهم نخورید
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش خواهد یافت؟