Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند را نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، فرهاد رهبر در جلسه شورای هماهنگی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر اهتمام مسئولان دانشگاه نسبت به تکریم اساتید، گفت: آن دسته از اعضای هیات علمی برجسته که به افتخار بازنشستگی نائل می‌شوند را نمی‌خواهیم از دست بدهیم، بلکه برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا همکاری خود را به عنوان استاد وابسته با واحد علوم و تحقیقات ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نیاز به بازنگری جدی در آئین‌نامه ارتقا اعضای هیات علمی، گفت: بخش قابل توجهی از امتیاز‌های مربوط به ارتقا اعضای هیات علمی به مقالات وابسته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می‌رود برای معیار‌های جدید و روش‌های دیگری که می‌توان از طریق آن‌ها برای ارتقا اعضای هیات علمی امتیازآوری کنیم، تدبیر صورت گیرد.

رهبر خاطرنشان کرد: یکی از شیوه‌های امتیازآوری برای ارتقا اعضای هیات علمی به خصوص در رشته‌های علوم انسانی، دنبال کردن کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی است، اما متاسفانه برای صاحب کرسی شدن اساتید برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: همچنین تولید کتاب می‌تواند محتوای آموزشی را متحول کند و همچنین برای ارتقا اعضای هیات علمی امتیازآور باشد.

رئیس دانشگاه آزاد همچنین بر اتخاذ سیاست‌های تشویقی و انگیزشی ویژه ارکان مختلف دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود براساس آئین‌نامه‌های موجود در خصوص رکود علمی اعضای هیات علمی، اطلاع‌رسانی لازم به مشمولان این موضوع صورت گیرد تا اعضای هیات علمی برای رسیدن به حد استاندارد‌های موجود در آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها ترغیب شوند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فرهاد رهبر شورای هماهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۶۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس

اعتراضات دانشجویان در آمریکا علیه جنگ غزه و حمایت‌های تمام‌ قد واشنگتن از تل‌آویو همچنان ادامه دارد؛ دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا مجبور به تعطیلی کلاس‌های درس شده و هم‌چنین اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین امروز – پنجشنبه – دست به اعتصاب زده و تمامی فعالیت‌های آموزشی را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف آمریکا آغاز شد. آنها نسبت به جنگ غزه و حمایت‌های آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه معترض هستند و خواستار خاتمه جنگ و آتش‌بس هستند.

روزنامه گاردین به نقل از بیانیه مشترک اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس در آستین می‌نویسد: «ما شاهد ضرب‌وشتم دانشجویان زن توسط پلیس بوده‌ایم و هم‌چنین دیده‌ایم که پلیس با خشونت آنها را دستگیر می‌کند. ما این واکنش نظامی پلیس به معترضان حامی فلسطین را محکوم می‌کنیم. پلیس و نیروهای ایالتی اعتراض مسالمت‌آمیز دانشجویان را با خشونت پاسخ داده‌اند؛ اقدامی که تمام جامعه ما را ناامن می‌کند.»

آنها هم‌چنین در اعتراض به این رفتار خشونت‌آمیز، تمامی فعالیت‌های اداری و آموزشی دانشگاه را به حالت تعلیق درآوردند و طی فراخوانی قرار است امروز ساعت ۱۲:۱۵ ظهر به وقت محلی در دانشکده تجمع کنند.

پلیس تگزاس هم‌چنین روزنامه‌نگاری را که در حال پوشش خبری اعتراضات در دانشگاه تگزاس در آستین بود، دستگیر کرد. گزارش شده که عکاس تلویزیون «فاکس۷» نیز دستگیر شده است.

نیروهای امنیتی با دانشجویان معترض نسبت به جنگ غزه درگیر شده‌اند و برای سرکوب اعتراضات آنها تاکنون چندین نفر را بازداشت کرده‌اند. «گِرگ ابوت» فرماندار تگزاس می‌گوید «تا زمانی که معترضان متفرق نشوند»، این دستگیری‌ها و موج سرکوب دانشجویان ادامه خواهد داشت.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه ارتقای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور در بسیج اساتید
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • بیش از ۸ هزار عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد