Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-30@15:49:41 GMT

نرخ شیر خام همچنان روی میز آقای وزیر

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۷۴۱۶

نرخ شیر خام همچنان روی میز آقای وزیر

 

به گزارش اتاق خبر،  به نقل از ایسنا، نرخ خرید شیر خام از سال ۱۳۹۳ که به کیلویی ۱۴۴۰ تومان رسیده بود، تاکنون افزایش پیدا نکرده و امسال مقرر شد این نرخ افزایش یابد که البته چندی پیش مرتضی رضایی - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام - در این باره گفته بود نرخ خرید تضمینی شیرخام که پیش از این ۱۴۴۰ تومان بود، مجددا مورد محاسبه قرار گرفت و نرخ پیشنهادی جدید را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و ستاد تنظیم بازار ارسال کردیم تا با محاسبه دوباره قیمت تمام شده بتوانیم نرخ جدید آن را به تصویب برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حسین شیرزاد - مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی - در این زمینه اظهار کرد: در سال جاری سازمان تعاون روستایی خرید حمایتی شیرخام را به صورت روزانه و با میانگین ۱۲۰۰ تن شیر در ۱۷ استان ادامه می‌دهد، چراکه هدف خرید حمایتی این محصول پروتئینی تنظیم بازار شیرخام و فرآورده‌های لبنی و جلوگیری از ضرر و زیان دامداران است. از ابتدای فروردین‌ماه امسال مبنای خرید شیرخام از دامداران با قیمت کیلویی ۱۴۴۰ تومان محاسبه و پرداخت خواهد شد که البته این خرید توسط سازمان روستایی و با هدف حمایت از دامداران صورت خواهد گرفت که البته این نرخ خرید حمایتی این محصول پروتئینی توسط سازمان مرکزی تعاونی روستایی بوده و با نرخ خرید تضمینی شیر خام متفاوت است.

حالا پس از گذشت سه ماه از سال جاری هنوز نرخ جدید شیر خام تصویب و ابلاغ نشده است و علیرضا عزیزاللهی- مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران - در این باره گفت: با وجود توافق قیمت ۱۵۴۰ تومانی برای خرید تضمینی هر کیلوگرم شیر خام بین دامداران و صنایع لبنی هنوز این نرخ روی میز وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و مشخص نیست چرا به شورای اقتصاد ارسال نمی‌شود؟

وی افزود: پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی برای خرید هر کیلوگرم شیر خام توسط صنایع لبنی ۱۶۵۰ تومان بود اما بر اساس جلساتی که داشتیم با صنایع لبنی توافق کردیم که هر کیلوگرم شیر خام ۱۵۴۰ تومان خریداری شود و با توجه به اینکه وزیر صنعت، معدن و تجارت آن را به شورای اقتصاد ارسال نکرده، به نظر می‌رسد این نرخ مورد تایید آقای وزیر نیست.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: دامداران شیرخام صنایع لبنی لبنيات وزير جهاد کشاورزي وزير صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • مخالفت سازمان لیگ با درخواست مالک باشگاه پرسپولیس برای خرید بلیت بازی با سپاهان
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام