Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص قصاص متهم، معترف و محکوم به شهادت چند تن از شهروندان و پرسنل نیروی انتظامی در حادثه خیابان پاسداران، ضمن محکومیت این اقدام مداخله جویانه اظهار داشت: متهم ضمن برخورداری از وکیل و پس از طی مراحل قانونی و قضایی در محاکم جمهوری اسلامی ایران، به موارد اتهامی اعتراف کرده و در نتیجه مجرم شناخته شده و به اجرای حکم قصاص محکوم شد و اساسا حکم مذکور هیچگونه ارتباطی به باورها شخصی وی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قاسمی خاطرنشان کرد: دولت آمریکا که امروزه خود در نقض تعهدات صریح بین‌المللی شهره خاص و عام است و طی یک سال گذشته از بسیاری از توافقات بین‌المللی به صورت یکجانبه خارج شده و از بار تعهدات و مسئولیت خود شانه خالی می‌کند و قوانین ضد حقوق بشری و تبعیض آمیز مهاجرتی رئیس جمهور این کشور، به ویژه سیاست بیرحمانه و ضد انسانی جدا کردن کودکان مهاجران از مادرشان و پدران شان و اسکان آنها در کمپ‌ها، نه تنها موجب اعتراض بسیاری از کشورها، سازمان‌های بین‌المللی و افراد و شخصیت‌های جهان شده بلکه نزدیک‌ترین افراد به کاخ سفید را هم به مخالفت و اعتراض واداشته است، در جایگاهی نیست که به دخالت و سیاه‌نمایی علیه اقدامات قانونی داخلی دیگر کشورهای مستقل و قلب حقایق بپردازد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای مداخله جویانه به اعدام محمد ثلاث از دروایش گنابادی و راننده اتوبوسی که با حمله به نیروهای انتظامی 3 نفر از پرسنل ناجا و بسیج را به شهادت رسانده بود واکنش نشان داد. 

هیثر نوئرت سنخنگوی وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ ما اعدام محمد ثلاث، یک عضو گروه دراویش گنابادی توسط حکومت ایران را محکوم می‌کنیم. 

در این بیانیه آمده است؛ ما از همپیمانانمان در سراسر دنیا می‌خواهیم تا در محکوم کردن اعدام آقای ثلاث به دست ایران، به ما بپیوندند. ما از همه مقامات ایرانی می‌خواهیم تا صدها درویش را آزاد کنند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در حساب توئیتری خود در اظهاراتی که مداخله مستقیم در امور داخلی ایران محسوب می‌شود اعدام این راننده جنایتکار را محکوم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۷۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد

امارات متحده عربی که با رژیم اسرائیل روابط تجاری و سیاسی رسمی دارد، بعد از گذشت دو روز، اقدام این رژیم در حمله به رفح را محکوم کرد و خواستار توقف آن شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای که در وب سایت متعلق به خود منتشر شده، امروز چهارشنبه اعلام کرد که «به‌شدت» یورش نظامیان اسرائیل به رفح و «تسلط» بر گذرگاه مرزی آن را محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات همچنین در این بیانیه، درباره عواقب تشدید تنشی که منجر به جان باختن بی‌گناهان زیادی می‌شد و همچنین تشدید بحران انسانی غزه هشدار داده است.

امارات همچنین بر اهمیت عدم اختلال در روند ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه تأکید کرده است. امارات همچنین گفته است که هرگونه اقدام برای کوچاندن  اجباری برادران فلسطینی و اقدامات مخالف قوانین بین الملل و حقوق بشر را به شدت محکوم می‌کند.

وزارت خارجه امارات ضمن استقبال از تلاش‌های قطر و مصر در وساطت برای توافق آتش بس، ابراز امیدواری کرد که این وساطت‌ها منجر به آرامش و پایان دادن به جنگ در غزه شود.

این وزارتخانه با تاکید مجدد بر موضع امارات متحده عربی مبنی بر بازگشت به مذاکرات برای دستیابی به راه حل دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطین، بر اهمیت فوری یافتن و ایجاد افق سیاسی جدی برای از سرگیری مذاکرات برای دستیابی به صلح فراگیر و پایان دادن به جنگ تاکید کرد.

دو روز از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم اسرائیل به شهر رفح می‌‌گذرد و امارات که با این رژیم عادی سازی کرده و روابط سیاسی و تجاری دارد، با تأخیر این حمله را محکوم می‌کند.

الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردفلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌هاقطر حملات رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کردتداوم حملات به شرق رفح؛ از پای درآمدن نظامی صهیونیست

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امارات با تأخیر، حمله رژیم اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • کنعانی: بسیاری از کشورها خواستار ارتباط با ایران شده‌اند
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • افشاگری تازه جمهوری‌خواهان علیه رابرت مالی
  • تاکید وزیران خارجه اردن و آمریکا بر آتش‌بس فوری در غزه
  • دخالت نابجا در حوزه سلامت از دست وزارت بهداشت خارج شده است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه