Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا, بوی بد دهان می‌تواند از عوامل جزئی یا جدی ناشی شود که شامل موارد زیر است:

باکتری‌های دهان: مطالعات نشان می‌دهد شایع‌ترین دلیل بوی بد دهان انباشت پلاک‌های باکتریایی دهان از جمله در بخش‌هایی هم چون دندان، لثه و حتی زبان است.

در حالیکه عدم رعایت بهداشت می‌تواند فاکتور بروز این وضعیت باشد یک عامل رایج خشکی دهان است که فضای خوبی را برای باکتری‌ها فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل است که بیشتر افراد هنگام صبح از بوی بد دهان شکایت می‌کنند زیرا هنگام خواب تولید بزاق کم است.

بیماری و مصرف دارو: در حالیکه این عامل نسبت به دلیل ذکر شده پیشین کمتر شایع است می‌تواند عامل تاثیرگذار باشد. همچنین بوی بد دهان می‌تواند نشانه مشکلات ریوی باشد.

در عین حال بوی بد دهان یکی از نشانه‌های احتمالی دیابت، عفونت دستگاه تنفسی و رفلاکس مزمن است. همچنین در برخی موارد عوارض جانبی داروها می‌تواند منجر به بوی بد دهان شود.

مواد الکلی، تنباکو و رژیم غذایی: استعمال سیگار و مصرف الکل هم عامل بوی بد دهان است. در حالیکه الکل موجب از دست رفتن آب بدن می‌شود استعمال سیگار نه تنها موجب خشکی دهان می‌شود بلکه میزان ترکیب‌های تولید کننده بو در بدن را افزایش می‌دهد.

علاوه بر این، کارشناسان معتقدند رژیم غذایی کم کربوهیدرات یا عادت به حذف وعده غذایی می‌تواند از جمله عوامل احتمالی در ایجاد بوی بد دهان باشد.

همچنین اعمال تغییرات کوچکی در سبک زندگی می‌تواند بوی بد دهان را کاهش دهد که از جمله این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رعایت بهداشت دهان: عادت به مسواک زدن دندان‌ها دو بار در روز، استفاده از نخ دندان و شست و شو دهنده‌های آنتی باکتریال از جمله نکات مهم است. رعایت این موارد بخصوص در افرادی که در معرض بوی بد دهان هستند حائز اهمیت تر است. همچنین توصیه می‌شود افراد به طور مرتب به دندان پزشک مراجعه کنند. علاوه بر این، بهتر است پس از بهبود بیماری، مسواک تعویض شود.

حفظ آب بدن: در طول روز مصرف آب کافی ضروری است و باید از مصرف نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه که به دندان آسیب می‌زند خودداری کرد. میوه و سبزیجات همچون سیب و هویج مانند مسواک طبیعی عمل کرده و غذاهای مانده بین دندان‌ها را خارج می‌کند.

درمان‌های خانگی: جویدن برگ تازه نعناع کمک کننده است.

منبع: رکنا

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خواب درمان رژیم غذایی سبزیجات مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۷۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید

به گزارش "ورزش سه"، اوسمار لوس ویرا سرمربی پرسپولیس در مصاحبه تلویزیونی خود در پاسخ به اینکه در فوتبال ایران چه نکاتی باید رعایت شود تا کیفیت مسابقات بالاتر برود، گفت: «در فوتبال ایران نکاتی برای بهتر شدن وجود دارد و مهم‌ترین آن مربوط به وقت تلف کردن زیاد است. در بازی‌ها می‌بینیم که اعتراض به داور، به حاشیه‌های بیرون زمین، لیزر انداختن از سوی تماشاگران، پرتاب اشیایی مختلف به زمین و اینکه بازیکنان خودشان را روی زمین می‌اندازند و خودشان را مصدوم نشان می‌دهند، اتفاق می‌افتد و این اصلا برای فوتبال خوب نیست.»

غیر از اوسمار بسیاری از مربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شده‌اند بارها به نکاتی در مورد وقت تلف کردن در فوتبال ایران اشاره کرده‌اند اما این معضل همچنان حتی در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی ایران، لیگ برتر هم دیده می‌شود و باعث شده کیفی‌ و سرعت مسابقات پایین بیاید.

عجیب اینکه در آنالیز بازی‌های لیگ برتر بارها اعلام شده که زمان مفید هر مسابقه بعضا اعداد عجیب و تاسف‌آوری است که نشان می‌دهد بیشتر از اینکه توپ در جریان مسابقه باشد بنا به دلایل مختلف از جمله مصدومیت، درگیری‌های داخل و بیرون زمین، اعتراض به داوری و ... بازی از جریان می‌افتد و در نهایت زمان مفید بازی تفاوت چشم‌گیری با استانداردهای جهانی در فوتبال سطح اول دنیا دارد.

دیگر خبرها

  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • فلوراید تراپی بیش از ۷۶ هزار نفر از دانش آموزان روستایی خوزستان
  • دانش آموزان روستایی خوزستان فلوراید تراپی شدند
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • نکاتی که باید در مورد کلسترول بدانید/ اینفوگرافیک
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • بهره مندی ۳۶ هزار کودک دزفولی از خدمات فلورایدتراپی