Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از المیادین،جنبش انصار الله یمن حمله گسترده ائتلاف عربستان سعودی به شهر استراتژیک «الحدیده» را دفع کرد.

«محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی در جنبش انصار الله یمن گفت که ارتش یمن و کمیته های مردمی توانستند که پیشروی ائتلاف عربستان سعودی به سمت فرودگاه الحدیده را دفع کنند و تلفات سنگینی به مهاجمان وارد بیاورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البخیتی افزود: نبردها در جنوب فرودگاه الحدیده در سایه پوشش هوایی گسترده و بی سابقه ائتلاف عربستان سعودی ادامه دارد.

برخی منابع نظامی نیز گفتند که درگیری ها در اطراف فرودگاه الحدیده در دو جهت جنوبی و غربی ادامه دارد.

«ابتسام المتوکل» رئیس جبهه فرهنگی رویارویی با متجاوزان نیز گفت: درگیری ها اکنون در منطقه «الدریهمی» و اطراف آن برقرار است.

المتوکل افزود که درگیری ها در اطراف فرودگاه الحدیده دو روز پیش به نفع ارتش و کمیته های مردمی به پایان رسید و به بیش از  40 کیلومتر دورتر از آن منتقل شد.

همچنین المتوکل تأکید کرد که زندگی در شهر الحدیده نیز تقریبا عادی است.

یک منبع نظامی یمنی نیز تأکید کرد که محاصره نیروهای مشترک ائتلاف عربستان توسط انصار الله و ارتش یمن ادامه دارد و همه خطوط امدادرسانی زمینی متجاوزان همچنان قطع است و فقط از طریق دریا به آنها امدادرسانی می شود.

از زمان آغاز حمله گسترده ائتلاف عربستان سعودی به الحدیده بارها این ائتلاف و رسانه های وابسته به آن مدعی شدند که فرودگاه الحدیده را به اشغال خود در آوردند اما پس از آن نادرستی چنین خبری مشخص شد. این ائتلاف امروز نیز مدعی شد که ساختمان مرکزی فرودگاه به محاصره خود در آورده است در حالی که این خبر نیز دروغی بیش نیست.ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی تلاش می کند که با استفاده از غول های رسانه ای که در اختیار خود دارد اخبار همه تحولات در یمن را به نفع خود منتشر کند و در این راستا نیز برخی تصاویر و فیلم های آرشیوی نیز منتشر می کند.

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی با حمایت آمریکایی ها و فرانسوی ها از تقریبا یک هفته پیش حمله به الحدیده را آغاز کرد اما تا کنون نتوانسته است پیشرفتی داشته باشد و متحمل تلفات سنگینی شده است.

ائتلاف عربی پیش از آغاز حمله به بندر الحدیده که شاهرگ حیاتی یمن برای امدادرسانی و تأمین مواد غذایی و داروی مردم یمن به شمار می رود مدعی شده بود که این حمله بسیار سریع به نتیجه می رسد و این شهر را می تواند در کمترین زمان ممکن اشغال کند؛ ادعایی که بیش از سه سال پیش نیز در زمان حمله به یمن مطرح کرده و اعلام کرده بود که بسیار سریع همه یمن را  به ویژه صنعا پایتخت این کشور را به اشغال خود در می آورد اما با گذشت بیش از سه سال نه تنها نتوانست صنعا را به اشغال خود درآورد بلکه نیروهای انصار الله و همپیمانانش توانستند در جنوب عربستان پیشروی کنند و نیز توانستند شهرها و مراکز نظامی و تأسیسات نفتی عربستان را زیر آتش موشک های بالستیک خود قرار دهند و تا کنون بیش از 120 موشک بالستیک به ریاض پایتخت و دیگر شهرها و مراکز نظامی مهم عربستان شلیک کرده اند.

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 یمن و عربستان بندر الحدیده یمن جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • صنعا: طی روزهای آینده شاهد اولین عملیات در دریای مدیترانه خواهیم بود
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • مقابله مقاومت با یورش نیروهای اشغالگر در شمال کرانه باختری
  • تقدیر جنبش حماس از مواضع شجاعانه یمن در حمایت از فلسطین
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل