Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@16:09:25 GMT

سهم وام از بهای مسکن از ۴۸ درصد به ۲۸ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۸۴۰۱

به گزارش فارس، ابوالقاسم رحیمی انارکی در جمع خبرنگاران در همایش پولی و بانکی اظهار داشت: سال گذشته 37 هزار فقره وام مسکن پرداخت شد که رشد 70 درصدی نسبت به سال 95 داشته است.

وی با اشاره به اعطای 11 هزار فقره وام ساخت مسکن در سال جاری، افزود: تسهیلات ساخت مسکن در این مدت 57 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به این نکته خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته تاکنون، قدرت خریدی که ناشی از تسهیلات مسکن ایجاد شده بود، خنثی شد، گفت: متوسط قیمت هر متر مسکن در شهر تهران 5 میلیون و 700 هزار تومان است.

رحیمی انارکی ادامه داد: البته این قیمت، متوسط است به طوری که در برهی مناطق تهران نسبت وام به قیمت مسکن 70 تا 80 درصد و در برخی مناطق 10 درصد است.

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: طبق محاسبه ای که انجام شده به طور متوسط نسبت تسهیلات مسکن به بهای مسکن از 48 درصد به 28 درصد کاهش یافته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما نباید از سیاست‌های مکمل مانند مالیات‌ها، برای کنترل قیمت مسکن استفاده کرد، گفت: بله؛ قطعا باید از سیاست های غیراعتباری برای بخش مسکن استفاده کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۸۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت) در بازار طلای تهران بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، روی قیمت ۴۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مانده است.

همچنین سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، ۳۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با ۲۱۰ هزار تومان کاهش قیمت، ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی بدون تغییر نسبت به دیروز، هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران با ۲۳ هزار تومان افزایش در مقایسه با دیروز، سه میلیون و ۴۳۵ هزار تومان معامله شد.

امروز بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۹ دلار کاهش تا لحظه تنظیم خبر، به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار معامله رسید.

کد خبر 6099236 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت دام زنده سبک نسبت به سال گذشته
  • ریزش ۷۹ درصدی تورم تولید/کاهش تورم مصرف‌کننده ادامه دارد؟
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • قیمت طلا و سکه امروز 16 اردیبهشت 1403
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد