Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدعلی صحرائیان در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: صنعت دارویی ایران برای تولید دارو‌های بیماری ام اس در مرز‌های علم دنیا حرکت می‌کند و تنها تعدادی از دارو‌هایی که به تازگی به بازار آمده اند هنوز در داخل تولید نمی‌شود، اما این دارو‌ها نیز بزودی در کشور تولید خواهند شد.

وی گفت: تولید دارو‌های ام اس از ۱۱ سال پیش در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر صحرائیان اضافه کرد: ۹۵ درصد دارو‌های تولید داخل تحت پوشش بیمه‌های حمایتی است که در برخی مناطق این حمایت‌ها به صورت کامل و صد در صد است.

وی گفت: پوشش بیمه‌ای دارو‌های خارجی بیماری ام اس نیز تا ۷۰ درصد است و تنها برخی از دارو‌هایی که به تازگی وارد بازار شده اند تحت پوشش بیمه‌های حمایتی نیستند.
­

نایب رئیس هیأت مدیره انجمن ام اس ایران افزود: شیوع بیماری ام اس در مناطق مختلف جهان متفاوت است و در خط استوا به صفر می‌رسد و هر چه از استوا دورتر شویم شیوع این بیماری بیشتر است.

دکتر صحرائیان گفت: در کشور‌های اروپای شمالی و شمال آمریکا شیوع ام اس ۲ در هزار نفر است.

وی افزود: در کشور ما نیز شیوع بیماری در تهران و اصفهان و برخی مناطق شهری بیشتر از مناطق روستایی است به گونه‌ای که در تهران و اصفهان یک بیمار به ازای هر هزار نفر است، اما در کل کشور شیوع ام اس ۷۰ تا ۸۰ مورد برای هر صد هزار نفر است.

صحرائیان با بیان اینکه شیوع بیماری ام اس تنها مشکل ایران نیست، گفت: ۲ هزار مرکز تحقیقاتی در جهان در زمینه علل و درمان این بیماری پژوهش می‌کنند.

این فلوشیپ ام اس افزود: خوشبختانه از ۲۰ سال پیش تاکنون امکان کنترل بیماری ام اس از ۳۰ درصد به ۷۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: دارو‌ها نیز از تزریقی به خوراکی تبدیل شده است و دوره استفاده برخی دارو‌ها به ۶ ماه تا یک سال افزایش یافته که این قدرت پزشکان را در کنترل بیماری افزایش داده است.

دکتر صحرائیان افزود: متأسفانه هر چه دارو توانایی کنترل بیشتر بیماری را دارد با عوارض جانبی بیشتری نیز همراه است و به این سبب پزشکان برای بیمارانی که شدت و گستردگی بیماری شان کمتر است از دارو‌های ضعیف‌تر و با عوارض کمتر استفاده می‌کنند، اما برای بیمارانی که شدت و گستردگی بیماری شان زیاد است از دارو‌های قوی‌تر که عوارض بیشتری نیز دارند بهره می‌برند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: دارو بیماری ام اس تولید صنعت دارویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • زنجیره تولید دارو در البرز باید توسعه یابد
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی