Web Analytics Made Easy - Statcounter

خط تولید دیزل ملی با توان ۱۳۰۰ اسب بخار در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته خط تولید دیزل ملی با 1300 اسب بخار افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع پشتیبانی و نیروهای مسلح  اظهار کرد: این دستاورد می تواند یکی از دستاوردهای نوین و ملی ایران محسوب شود که خوداتکایی ملت ایران را در تولید دیزل سنگین در پی خواهد داشت.

وی افزود: موتور دیزل از جمله تکنولوژی و صنایعی است که توانستیم با دور زدن تحریم‌ها و اجازه ندادن حضور دشمنان به آن دست یابیم.

حاتمی اظهار کرد: به لطف خداوند و همت کارشناسان، دانشمند، صنعتگران و کارگران امروز شاهد رونمایی و افتتاح خط تولید موتور دیزل ملی هستیم که افتتاح آن موجب جهش بزرگ در صنعت ملی کشور می‌شود.

وزیر دفاع به کاربردهای این موتور ملی اشاره کرد و گفت: موتور دیزل ملی کاربردهای گسترده‌ای در حوزه ریلی، جاده‌ای،‌ دریایی، نفت، نیرو و دفاع دارد و وزارت دفاع به عنوان یکی از بهره‌برداران در این حوزه می‌تواند یک گام بلند در خودکفایی بردارد.

موتور دیزل ملی باید در رقابت با همتاهای بین‌المللی باشد

در ادامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور حمایت از این محصول، ۱۰ دستگاه دیزل ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی خریداری شد تا با حمایت تجاری از این محصول، تولید‌کننده‌های آن بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

وی افزود: امیدواریم این دیزل ملی بتواند نظر بخش خصوصی و فعالان تجاری در حوزه حمل و نقل را جلب کند و در آینده با اطمینان خریدار این محصولات باشد.

شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن تجارت اظهار کرد: توان و نیروی محرکه یکی از مولفه‌های توسعه صنعتی در هر کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با رونمایی از خط تولید این موتور ملی گام‌های بزرگی در توسعه صنعتی برداریم.

شریعتمداری گفت:‌ این موتور در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد و وزارت راه و شهرسازی به عنوان نخستین بهره‌بردار این موتور ملی را خریداری کرده است.

تولید موتورهای 5 الی 6 مگاواتی در آینده نزدیک

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدت طولانی در جریان راه‌اندازی این پروژه قرار داشت، اظهار کرد:  خوشحال هستیم که امروز این ایده به نتیجه رسیده و در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

ستاری ادامه داد: به طور قطع جامعه علم و فناوری کشور از این رخداد خوشحال هستند و امیدواریم این خانواده موتور که یک موتور یک مگاواتی کار خود را شروع کرده است، بتواند نسل جدیدی را برای سیستم تولید قدرت در کشور راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: باید با توسعه موتورهای 5 الی 6 مگاواتی بتوانیم نسل جدیدی از موتورهای دیزلی به خط تولید برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی هرمزگان، همزمان با حضور محمدی رئیس سازمان زندان‌ها در هرمزگان که در پی سفر استانی رئیس دستگاه قضا انجام گرفته است، در مراسمی به شکل ویدئوکنفرانس ۱۲ طرح به صورت همزمان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این طرح‌ها شامل کارگاه بسته‌بندی صنایع مواد غذایی بنیاد تعاون زندانیان‌، زمین‌های چمن مصنوعی زندان‌های میناب و کانون اصلاح و تربیت هرمزگان، نمازخانه زندان بندرعباس، خبازخانه‌های اردوگاه رودان و زندان بندرعباس، واحد ملاقات بندرلنگه، اداره مراقبت الکترونیک بندرعباس، آبیاری تحت فشار زمین‌های کشاورزی منطقه راونگ میناب، باشگاه ورزشی ویژه کارکنان و همچنین درمانگاه دندانپزشکی بندرعباس برای استفاده خانواده مددجویان است.

رئیس سازمان زندان‌ها روز گذشته در جریان برنامه‌های سفر به استان هرمزگان، پس از حضور در بشاگرد و پیگیری امور قضائی این شهرستان، از زندان شهرستان میناب نیز بازدید کرد.

محمدی همچنین به عنوان نماینده رئیس دستگاه قضا در نشست مسئولان قضائی و اجرایی این شهرستان که در محل زندان انجام شد، نیز حضور یافت. در این نشست رئیس دادگستری و فرماندار میناب گزارشی از موضوعات و مشکلات این شهرستان ارائه دادند.

حضور در محل اسکان زندانیان، دیدار با پرسنل و همچنین رصد اقدامات تحولی در بازدید رئیس سازمان زندان‌ها از زندان میناب دنبال شد.

قرار است امروز پنجشنبه نیز برنامه‌های دیگری با محوریت اقدامات قضائی به‌ویژه در حوزه زندانبانی با حضور این مقام قضائی در بندرعباس پیگیری شود.

گفتنی است حضور رئیس سازمان زندان‌ها در شهرستان‌های بشاگرد و میناب در راستای برنامه‌های سفر رئیس دستگاه قضا به استان هرمزگان بوده است.

کد خبر 6095009

دیگر خبرها

  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • احداث پل جدید بندقیر در محور ملاثانی شوشتر
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • سعدمحمدی: خریداری ۱۵ دستگاه تراک یکصد تنی برای معدن جانجا
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل