Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به افزایش کل خانواردها در فاصله بین سرشماری سال های 1390 و 1395 تعداد خانوارهای تک والدی 19 درصد افزایش داشته است. آفتاب‌‌نیوز : مرکز آمار ایران اعلام کرد: 7.2 درصد خانوارها یعنی بالغ بر یک میلیون و 753 هزار و 960 خانوار تک والد هستند که از این میزان 17 درصد سرپرست مرد و 83 درصد سرپرست زن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 1395، از مجموع 24 میلیون و 129 هزار و 490 خانوار کشور، 87 درصد معادل 21 میلیون و 67 هزار و 737 خانوار دارای سرپرست مرد و 12 درصد خانوار معادل 3 میلیون و 61 هزار و 753 خانوار دارای سرپرست زن هستند.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 1390، از بین 21 میلیون و 110 هزار و 481 خانوار هفت درصد (یک میلیون و 471 هزار و 868 هزار خانوار) تک والدی بودند؛ در آن سال 14.48 درصد خانوارهای تک والدی سرپرست مرد و 85.52 درصد خانوارها سرپرست مرد داشتند.
بنابراین با توجه به افزایش کل خانواردها در فاصله بین سرشماری سال های 1390 و 1395 تعداد خانوارهای تک والدی 19 درصد افزایش داشته است.
مرکز آمار ایران در سرشماری سال 1395، جمعیت کشور 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر اعلام کرد که 51 درصد آن را مردان و 49 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند.
منبع: ایرنا کد خبر: ۵۲۹۸۴۳ تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

منبع: آفتاب

کلیدواژه: مرکز آمار ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!

آفتاب‌‌نیوز :

داریوش کاردان، پیشکسوت رادیو و تلویزیون گفت: ماجرا این است که مگر امروز کسی رادیو گوش می‌دهد؟ با توجه به سطح برنامه‌هایی که در حال ساخته شدن است، مگر مانند گذشته مخاطبی باقی مانده است؟ چون آمار صداوسیما نشان می‌دهد برای سازمانی که ۲۴ هزارمیلیارد تومان بودجه‌اش برای سال بعد است کم مخاطب‌ترین برنامه ۲ درصد مخاطب داشته و پر مخاطب‌ترین برنامه ۱۷درصد بیننده داشته و ۲۴ درصد هم برای جام ملت‌های آسیا را تماشا کردند. شما می‌گویید نیمرو ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد در همان ارائه نیمرو هم نتوانسته موفق باشد.

ممکن است درست باشد، اما من نمی‌توانم این را بگویم. این که آمار شما از کجا آمده را نمی‌دانم و اصلا از آمار هم خبری ندارم، اما من ترجیح می‌دهم که تلویزیون نبینم و به جای آن یک فیلم سینمای خارجی یا داخلی ببینم که چند نفر از آن تعریف کرده‌اند و رادیو هم گوش نمی‌دهم.

منبع: سایت برترینها

دیگر خبرها

  • کارگردان مشهور ایرانی: تلویزیون نمی‌بینم!
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • سفر از سبد خانوارهای ایرانی حذف شده است؟ | توضیح مرکز پژوهش‌ها درباره یک ادعا
  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • تعداد جان‌باختگان سیل در افغانستان افزایش یافت
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد