Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:13:51 GMT

ارکستر ملی ایران در جمهوری آذربایجان به صحنه می رود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۵۹۴۷۶

ارکستر ملی ایران در جمهوری آذربایجان به صحنه می رود

تهران - ایرنا - ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی به مناسبت هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان، پنجم تا نهم تیر ماه به این کشور سفر و در ششم و هشتم تیر ماه برنامه اجرا می کند.

به گزارش روز سه شنبه خانه موسیقی، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان به مناسبت هفته فرهنگی ایران، پنجم تا نهم تیر ماه به جمهوری آذربایجان سفر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر پایه این اعلام، ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی سالار عقیلی، پس از اجرا در جام جهانی در روسیه، به مناسبت هفته فرهنگی ایران در جمهوری آذربایجان به این کشور سفر می کند و در باکو و گنجه ششم و هشتم تیرماه به اجرای برنامه می پردازد.
در این کنسرت قطعات ؛ جام تهی از فریدون شهبازیان، ساغر از همایون خرم، بهار عاشق شعر محلی بختیاری از روح اله خالقی، از خون جوانان وطن از عارف قزوینی، خوشه چین ازنصراله زرین پنجه، ایران ازبابک زرین، جام مدهوشی ازعلی تجویدی ،سرود گل ازحسین دهلوی اجرا می شود.

** اجرای قطعه ایرلیق
همچنین ارکستر ملی ایران در این کنسرت 'قطعه آذربایجانی' ایریلیق از علی سلیمی را اجرا می کند.
ارکستر ملی ایران ششم و هشتم تیر ماه ساعت 19 در شهرهای باکو و گنجه جمهوری آذربایجان به روی صحنه می رود.
فراهنگ ** 1418

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي اركستر ملي جمهوري آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۵۹۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کنسرت موسیقی آذربایجانی آلنام برگزار می‌شود
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • دویستمین سالگرد سمفونی شماره ۹ بتهوون؛ تاج موسیقی غربی!
  • مذاکره جمهوری آذربایجان و اروپا برای توسعه کریدور میانه
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید 
  • «روال عادی» به هفته پایانی اجرا در تئاتر شهر رسید
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • بازیگران اصلی «بیرون‌پشتِ‌در» معرفی شدند/ اجرا در تالار قشقایی