Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جشنواره استثنوایی پول پارو کن ( کلیک کنید )

وبسایت رسمی برنامه نود - داور بازی ایران و اسپانیا را می‌توان خبرسازترین داور هفته اول بازی‌های جام جهانی دانست.

به گزارش وب‌سایت نود، آندرس اسکنیا به عنوان داور بازی ایران و اسپانیا انتخاب شد. داور اروگوئه‌ای که دومین قضاوتش را در جام‌جهانی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در هفته اول لیگ بازی فرانسه و استرالیا را قضاوت کرد و یک رکورد ویژه را خلق کرد. سه تصمیم کنیا در این بازی با استفاده از تکنولوژی داوری گرفته شد!‌ اولین تصمیم او با VAR، اولین استفاده از کمک داور ویدئویی در جام بود و به گرفتن پنالتی به سود فرانسه رای داد. صحنه‌ای که کنیا ابتدا اعتقادی به خطا بودن آن نداشت اما بعد از بازبینی، ضربه پنالتی را اعلام کرد.

فرانسوی‌ها گل دوم‌شان را هم مدیون تکنولوژی هستند. ضربه چیپ پوگبا با عبور از بالای سر رایان به زیر طاق دروازه خورد و پشت خط دروازه فرود آمد که ساعت کنیا گل شدن توپ را تایید کرد و او گل را اعلام کرد. البته استرالیا هم از این سود بی‌نصیب نبود. خطای بازیکن فرانسه روی بازیکن استرالیا را کمک داور پنالتی تشخیص داد و در گوشی هم به داور بازی اعلام کرد تا کنیا با کمی مکث و تاخیر به نشانه خطا سوت بزند. در کل این بازی را می‌توان آسان‌ترین بازی جام جهانی دانست که داور وسط کمترین زحمت را کشید و به لطف تکنولوژی‌های داوری حقی از تیمی ضایع نشد. اگر در روسیه از VAR  استفاده نمی‌شد شاید انتخاب این داور کمی نگران‌کننده بود اما این تکنولوژی جدید می‌تواند مانع از رقم خوردن اشتباه فاحشی در طول بازی شود.

البته تیم ملی ایران خاطرات خوبی از داوران آمریکای جنوبی ندارد. در سه بازی داوران آمریکای جنوبی برای تیم ایران سوت زده‌اند که در هیچ کدام ایران برنده نبوده است. بازی ایران و یوگسلاوی با قضاوت داور پرویی و بازی ایران و آلمان با داوری بازی پاراگوئه‌ای با باخت به پایان رسید و ایران و نیجریه هم با قضاوت داور اکوادوری با تساوی تمام شد.

 

30388

منبع: وبسایت برنامه ۹۰

کلیدواژه: داخلی اختصاصی جام جهانی 2018 ویژه تیم ملی ایران تیم ملی اسپانیا جام حذفی تیم ملی فوتبال ایران استقلال استقلال خوزستان تراکتورسازی ذوب آهن صنعت نفت آبادان سایپا سپاهان سیاه جامگان فولاد پیکان نفت تهران پدیده پرسپولیس گسترش فولاد سپیدرود رشت پارس جنوبی جم گل گهر خونه به خونه اکسین البرز نفت مسجد سلیمان ملوان انزلی آلومنیوم اراک بادران تهران راه آهن نساجی مازندران مس کرمان ایرانجوان بوشهر فجر سپاسی مس رفسنجان ماشین سازی تبریز صبای قم شهرداری تبریز شهرداری ماهشهر برق جدید فارس برنامه ۹۰ کارشناسی داوری تیم منتخب هفته از نود تا نود آنالیز ترین های هفته نود درجه سوال پیامکی کلیپ نود فوتسال مناظره و گفت و گو سایت 90 لژیونرها ویژه نود نوستالژی لیگ یک لالیگا تیم ملی اسپانیا لیگ جزیره جام اتحادیه انگلیس تیم ملی انگلیس کالچو تیم ملی ایتالیا بوندسلیگا جام حذفی آلمان تیم ملی آلمان لوشامپیونه تیم ملی فرانسه برزیل آرژانتین لیگ اروپا لیگ قهرمانان اروپا جام باشگاه های جهان اخبار ورزشی فوتبال ۱۲۰ جام ملتهای آسیا یورو کشتی والیبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت 90tv.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وبسایت برنامه ۹۰» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چارچوب رقابت‌های هفته سی و دوم لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو روبروی رئال مادرید به میدان رفت و در یک بازی حساس و جنجالی و پر گل با نتیجه 2-3 برابر این حریف قدیمی شکست خورد. 

بازیکنان این تیم و همچنین ژاوی به شدت به تصمیمات داوری در این بازی اعتراض داشتند و اوج اعتراض آنها روی توپی بود که باور داشتند از خط دروازه عبور کرده و آندری لونین از درون دروازه آن را دفع کرده اما نظر داور وسط و کمک داور ویدیویی چیز دیگری بود. 

این اتفاق باعث شد که اعتراض بسیاری از سوی بازیکنان و همچنین کاربران در شبکه‌های اجتماعی نسبت به این موضوع صورت بگیرد که لالیگا هنوز از تکنولوژی خط دروازه یا گل که باعث می‌شود در صورت عبور کامل توپ از خط دروازه، داور با دریافت سیگنالی متوجه این اتفاق شود استفاده نمی‌کند. 

تباس در واکنش به این اعتراض‌ها با انتشار چند مقاله در صفحه رسمی‌اش در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این موضوع اشاره کرد که حتی این تکنولوژی هم ممکن است در مواردی اشتباه کند و به این شکل پاسخ اعتراض‌های شدیدی که مطرح شده بود را داد. 

در این مقالات به چهار اشتباه تکنولوژی خط دروازه در سال 2016 در ایتالیا، در سال آلمان، در لیگ برتر انگلیس در سال 2021 و همچنین لیگ یک فرانسه اشاره شده و تاکیدش روی این بود که بهترین همراه و کمک کننده در واقع کمک داور ویدیویی است.

دیگر خبرها

  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • پس از بیانیه آتشین لاپورتا؛ کمیته داوران اسپانیا هیچ تصویر و فیلمی به بارسلونا نمی‌دهد
  • داوران بازی‌های لیگ برتر بر چه اساس انتخاب می‌شوند؟
  • قضاوت دو داور ایران در مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا
  • یک ایرانی داور رسمی کنفدراسیون اسکواش آسیا شد
  • بیشترین قضاوت برای فرزند رئیس کمیته داوران فدراسیون + جدول
  • پسر خداداد افشاریان در لیگ یک رکورددار شد!
  • ادعای رئیس لالیگا: تکنولوژی گل هم خطا دارد!
  • افشاریان دارای بیشترین قضاوت در لیگ دسته اول + جدول