Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‌ها در همایش یک‌روزه سراسری فرودگاه‎های اعزام کننده حجاج، سفر حج را به سفری خاص تعبیر کرد که فرودگاه‎ها یکی از مهم‌ترین ارکان آن هستند و باید در ارائه خدمت به حجاج توجه بسیار زیادی شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری در این همایش که امروز، ۲۹ خرداد، با حضور مدیران ۱۹ فرودگاه‎ فعال در عملیات اعزام حجاج به خانه خدا در ساختمان ستاد شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد، گفت: امسال ۸۵ هزار ایرانی به خانه خدا مشرف خواهند شد و نسبت به سال گذشته تعدادی از فرودگاه‎ها کاهش تعداد حجاج و تعدادی نیز افزایش خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه به‌طورمعمول و طبق سال‎های گذشته بیشترین اعزام حجاج در سه فرودگاه امام ، مشهد و اصفهان انجام خواهد شد، افزود: اولین اعزام کاروان زائران خانه خدا از ۲۸ تیر آغاز خواهد شد و تا ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت و پروازهای بازگشت آن‌ها از ۳ تا ۲۴ شهریور انجام خواهد شد. به‌این‌ترتیب، عملیات اعزام در طول ۲۵ روز و عملیات بازگشت در طول ۲۲ روز انجام خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به اینکه در عملیات حج بر روی فرودگاه‎ها حساسیت خاصی وجود دارد، گفت: تمامی اعزام حجاج ۸۵ هزار نفر است که نسبت به‌کل اعزام و پذیرش مسافران در سال گذشته که بیش از ۶۰ میلیون نفر بود، رقم بسیار کمی است اما موضوع این است که این سفر شرایط خاصی دارد و برای بسیاری از افراد تنها یک‌بار در عمرشان رخ می‌دهد؛ بنابراین انتظار مردم از این سفر و امکانات فراهم‌شده برای آن به‌ویژه در فرودگاه‎ها تفاوت دارد و آن‌ها را مقایسه می‎کنند.

قائم‌مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها با اشاره به اینکه برای قضاوت درباره روند خدمت‌رسانی فرودگاه‌های در عملیات اعزام و پذیرش حجاج و انتخاب بهترین‌های آن‌ها نیاز به تدوین شاخص‌ها و گردآوری داده براساس آن‌ها است، گفت: اگر بخواهم درباره عملیات حج سال گذشته اظهارنظر کنم، می‎گویم که باوجود شرایط خاص در روابط ایران و عربستان و تعطیلی یک‌ساله این پروازها در سال ۹۵ و مبهم بودن وضعیت، فرودگاه‌ها در کل خوب عمل کردند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برخی نواقص موجود در فرودگاه‎ها توسط دفتر کیفیت خدمات فرودگاهی و برخی دیگر نیز توسط ناظران گزارش‌شده است، گفت: باوجود کمبود امکانات در فرودگاه‎ها و وجود برخی عقب‎ماندگی‎های تاریخی در توسعه آن‌ها باید درمجموع، قدردان آن‌ها بود و مورد تشویق قرارشان داد.

در ادامه این همایش حمیدرضا سیدی، معاون برنامه‎ریزی نظارت و امور اقتصادی و سعید اکبری، معاون عملیات هوانوردی و رحمت‌الله فیروزی پور مدیرکل حراست شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به بیان توضیحات و تذکراتی در موردبحث بودجه و برنامه‎ریزی، ایمنی و مسائل هوانوردی پرداختند.

به گزارش تین‌نیوز، در این جلسه مدیران کل فرودگاه‎های فعال در عملیات حج شامل مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز، همدان، گرگان، ساری، تبریز، کرمان، ارومیه، یزد، بیرجند، زاهدان، کرمانشاه، زنجان، بندرعباس، بوشهر و رشت حضور داشتند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حجاج سفر حج شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سید حمید مصطفایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال تعداد هزار و ۲۱۰ زائر از لرستان عازم سرزمین وحی و حج تمتع خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تعداد زائر در قالب هشت کاروان از لرستان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

مدیرکل حج و زیارت لرستان، ادامه داد: برنامه‌های متعددی برای آموزش زائران در نظر گرفته شده است و در این راستا همایش متمرکز آموزش زائران شهرستان‌های کوهدشت و خرم‌آباد را تا کنون برگزار کرده‌ایم.

کد خبر 6097728

دیگر خبرها

  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • تشرف ۸۵۵ نفر زائر از استان اردبیل به حج تمتع
  • ۸۵۵ زائر اردبیلی راهی سرزمین وحی می‌شوند
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • حاجی علیزاده: امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • امسال ۱۵ هزار زائر از استان تهران به حج تمتع مشرف می‌شوند