Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@08:28:01 GMT

اولین مانور تروریستی در جنوب تهران اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۰۶۴۲

اولین مانور تروریستی در جنوب تهران اجرا شد

خبرگزاری شبستان: دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه ۲۰ از اجرای مانور تروریستی با سناریوی فرضی بمب گذاری در ساختمان اداره گاز شهرری با هدف آمادگی بیشتر اعضای تخصصی و عمومی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ، دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 از اجرای مانور تروریستی با سناریوی فرضی بمب گذاری در ساختمان اداره گاز شهرری با هدف آمادگی بیشتر اعضای تخصصی و عمومی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد غلامی گفت: تجربه نشان داده است که پس از وقوع بحرانها، سوانح و حوادث در بیشتر مناطق جهان نیروهای مردمی و نهادهای دولتی با ا مکانات تحت اختیار خود وارد منطقه آسیب دیده می شوند اما اغلب عملکرد ناهماهنگ آنها منجر به عدم بهره گیری صحیح از تمامی ظرفیت های موجود در صحنه حوادث می شود.

وی افزود: با توجه به این امر به منظور ارتقاء هماهنگی در بخشهای مختلف درگیر در مدیریت بحران از یک سو و افزایش توان و ارتقاء سطح آمادگی درون سازمانی در رویارویی با بحرانها و حوادث  از سوی دیگر، برگزاری مانور و تمرین با موضوعات مختلف در برنامه سالانه ستاد مدیریت بحران منطقه قرار دارد.

غلامی با اشاره به اینکه برای اولین بار مانوری با موضوع خرابکاری ( اقدامات تروریستی) در برنامه کاری ستاد مدیریت بحران قرار گرفت، افزود: این مانور در ساختمان منطقه 8 گازرسانی با هدف تمرین عملی واحدهای اداری در ساختمان، هماهنگی با سازمان های همکار در حوزه امنیتی و بخش پدافند غیر عامل، ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث انسان ساز، ارزیابی نحوه مدیریت بر منابع و امکانات موجود در ساختمان، ایجاد هماهنگی بیش از پیش بین مدیران و عوامل اجرایی و ارزیابی مهارت نیروهای عملیاتی ترسیم نقشه راه جهت مواجه شدن با چنین موضوعاتی اجرا شد.

وی ادامه داد: شرکت گاز منطقه 8 تهران، قرارگاه ثارالله،سپاه سیدالشهداشهرری،آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، راهور ، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 20 از سازمان های حاضر در برگزاری این مانور بودند.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 20 حضور و تعامل سازمان های مرتبط برای اجرای مانور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سناریو این مانور بر این اساس بود که دو نفر خودفروخته به عنوان مشترک با قصد جاسازی یک عدد کیف حامل بمب دست ساز وارد ساختمان اداره گاز می شوند که با هوشیاری یکی از کارکنان و اطلاع به موقع به حراست، افراد متولی این امر بازداشت و ضمن خنثی سازی بمب، اقدامات ایمن سازی ساختمان نیز با همیاری سازمان های حاضر در مانور انجام می شود.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت نماز عید فطر مساجد عید فطر مقام معظم رهبری مجلس مسجد احزاب جام جهانی فوتبال کانون های مساجد تروریستی مانور مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۰۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه

قرار است در ادامه برنامه استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران یک تورنمنت برگزار شود. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیئت فوتبال استان تهران، در ادامه برنامه‌های استعدادیابی در فوتبال تهران قرار است یک تورنمنت درون استانی مختص بازیکنان زیر 17 سال (متولدین 1386/10/11 و بعد از آن) در شش منطقه استان تهران برگزار شود. 

طبق برنامه‌ای که مسئولان کمیته استعدادیابی هیئت فوتبال استان تهران تدوین کرده‌اند حوزه‌های فعال در فوتبال استان تهران باید تا تاریخ 20 اردیبهشت ماه سال 1403 نسبت به معرفی تیم منتخب خود به هیئت فوتبال استان تهران اقدام نمایند.

قرار است این تورنمنت با حضور تیم‌های برتر و منتخب هر منطقه در چهار گروه سه تیمی شامل گروه‌های شمال شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و شمال غرب در روز پنجشنبه مورخ 1403/03/24 برگزار شود.

پس از برگزاری بازی‌های این چهار گروه، از هر گروه یک تیم به مرحله نهایی تورنمنت استانی صعود خواهد کرد.

زمان و مکان برگزاری مرحله نهایی متعاقبا تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

منطقه 1: دماوند (میزبان) - فیروزکوه و پردیس
منطقه 2: پاکدشت (میزبان) - ورامین - پیشوا و قرچک
منطقه 3: حوزه جنوب شرق (میزبان) – شمیرانات و حوزه شمال شرق
منطقه 4: حوزه شمال غرب (میزبان) - حوزه جنوب غرب و شهرستان ری
منطقه 5: بهارستان (میزبان) - رباط کریم و اسلامشهر
منطقه 6: قدس (میزبان) - ملارد و شهریار

پیش از این یک دوره تورنمنت بازیکنان زیر 12 سال برگزار شد که رضایت استعدادیاب‌های فوتبال هیئت فوتبال استان تهران را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • اجرای گام سوم طرح یاس در اردبیل
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام