Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی رحمتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ۲۲ شهر استان تحت پوشش آب و فاضلاب شهری هستند و گلستان ۲۷۳ هزار و ۳۷۷ مشترک شهری دارد.

وی به منابع تامین آب شرب مشترکان گلستانی اشاره کرد و افزود: آب مشترکان گلستانی از ۲۲۹ حلقه چاه، ۱۱ دهنه چشمه و دو رودخانه تامین می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان سرانه مصرف گلستانی ها را ۲۰۰ لیتر بر نفر روز اعلام کرد و گفت: این سرانه حدود ۶ درصد بیشتر از مصارف میانگین کشوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی گرگان، علی آبادکتول و رامیان پرمصرف ترین و انبار الوم و آق قلا کم مصرف ترین شهرهای استان هستند.

وی به چالش های موجود برای آبرسانی به شهرهای استان هم اشاره و بیان کرد: پیشی گرفتن آهنگ رشد جمعیت در سال های اخیر نسبت به برآورد مطالعات طرح و نرخ بالای مهاجرت به گرگان، وضعیت ناپایدار و شکننده منابع آب های زیرزمینی و برخوردار نبودن بخش شرب از منابع آب های سطحی قابل تنظیم ( فقدان سد ذخیره ای با تخصیص شرب شهری ) و متکی بودن به منابع آب زیرزمینی از مهم ترین چالش های موجود در این حوزه است.

کاهش متوسط آبدهی منابع تامین در ۵ سال اخیر

رحمتی از کاهش متوسط آبدهی منابع تامین از ۱۷ لیتر در ثانیه به کمتر از ۱۳ لیتر در ثانیه در پنج سال اخیر، به عنوان چالش دیگر نام برد و ادامه داد: کاهش پتانسیل آبخوان های مورد استفاده جهت تامین آب گرگان، پراکندگی زیاد منابع تامین و فاصله زیاد آن ها تا محل مصرف، عدم کنترل دقیق و افزایش سرقت و بالا رفتن هزینه نگهداری از تاسیسات و قیمت تمام شده آب از دیگر چالش هایی است که در حوزه آبرسانی به مشترکان شهری گلستان با آن مواجه هستیم.

وی به دیگر چالش های آبرسانی به شهرهای استان هم اشاره و تصریح کرد: فرونشست لایه های آبدار آبخوان ها ناشی از برداشت بیش از حد ظرفیت مجاز آبخوان ها، بریدگی لوله جدار بر اثر ایجاد فشار ناشی از تخلیه آبخوان محبوس، محدودیت مکانی حفر چاه شرب به لحاظ کیفی و آلودگی رودخانه زیارت به دلیل روند رو به رشد ساخت و ساز غیرمجاز در بالادست حوضه و همچنین مخاطرات مربوط به تهدیدها و آلاینده های انسانی در بالادست آبگیر تصفیه خانه ناهارخوران از دیگر چالش های این حوزه است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گلستان با بیان این که بخش قابل توجهی ازچاه های استان به لحاظ قدمت فرسوده محسوب می شوند، متوسط سن چاه های استان را ۱۴ سال اعلام کرد و یادآور شد: در گلستان با کمبود مخازن ذخیره مواجه هستیم و کمبود ۵۹ هزار و ۸۵۰ متر مکعب مخزن یکی دیگر از چالش های آبرسانی به مشترکان گلستانی است.

کد خبر 4325146

منبع: مهر

کلیدواژه: سرانه مصرف آب راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد بیرجند سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد

میانگین بارش سال‌ زراعی جاری در سیستان و بلوچستان از سوی مدیرکل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هواشناسی استان، محسن حیدری اظهار کرد: میزان بارش از ابتدای سال زراعی در استان تاکنون ۱۲۱.۸ میلی‌متر بود که ۴۹.۴ درصد بیشتر از میانگین بلندمدت این دوره است، همچنین میانگین بارش بلندمدت سال زراعی استان ۱۰۰.۷ میلی‌متر است که تاکنون ۲۱ درصد نسبت به بلندمدت سال زراعی مشابه افزایش پیدا کرده است.

وی درباره بارش‌های مونسون افزود: احتمال بارش‌های خوب تابستانه مونسونی در جنوب‌شرق کشور و استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این استان ۲۰ سال درگیر خشکسالی بوده است، گفت: این بارش‌ها می‌توانند اثرات خشکسالی را قدری کاهش دهند، همچنین با توجه به ادامه‌دار بودن روند خشکسالی در استان در مدت زمان ده ساله ۹۹.۳ درصد پهنه استان درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید است.

وی ادامه داد: میانگین دمای استان تا خرداد ۰.۵ تا ۱ درجه بیشتر از نرمال خواهد بود و از نیمه‌خرداد تا شهریور در نیمه‌شمالی استان ۱ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال و در نیمه‌جنوبی ۰.۵ درجه بیشتر از نرمال پیش‌بینی می‌شود.

حیدری میانگین دمای استان سیستان و بلوچستان را از ابتدای سال زراعی تاکنون ۱۹.۵ درجه سانتیگراد اعلام کرد و از افزایش ۱.۳ درجه‌ای دمای استان نسبت به دوره بلندمدت مشابه خبر داد.

کد خبر 749355

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی اردبیل بالاتر از میانگین کشوری است
  • تامین ۲.۵ تا ۳ درصد برق کشور در نیرو‌گاه شهید مفتح
  • ۷۰ درصد ریل‌گذاری مترو کرج انجام شده است
  • امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ زائر از کشور برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی می‌روند
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • میانگین بارش سال زراعی استان مثبت شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن