Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل میراث فرهنگی فارس، جشنواره«تش و پاتیل» با رویکرد گردشگری و زنده نگه داشتن سنت‌ها، آداب و رسوم قدیمی، به‌مدت سه روز از جمعه، 25 خردادماه سال جاری تا روز یکشنبه، 27 خردادماه در قدمگاه امام رضا(ع) سده شهرستان اقلید برگزار شد.
محمدرضا قلندری، مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان اقلید در این باره گفت: جشنواره ۳ روزه گردشگری شهرستان با عنوان تش و پاتیل و با استقبال بیش از 25 هزار گردشگر از استان‌های مختلف از جمله فارس، خوزستان، كهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال بختیاری، اصفهان، تهران، یزد، بوشهر، بندرعباس، کرمان و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برگزار شد.
وی اظهار كرد: برگزاری این جشنواره با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و همکاری و حضور صنعتگران، بانوان، جوانان و عموم مردم این شهرستان صورت گرفت.
قلندری افزود: جشنواره«تش و پاتیل» فرصتی مناسب و مؤثر برای معرفی مشاغل خانگی، صندوق‌های خرد کارآفرینی و صنایع دستی مردم این شهرستان به ویژه بانوان بود.
مسئول میراث فرهنگی شهرستان اقلید گفت: پخت غذاها و آش‌های محلی و سنتی، برپایی بیش از 45 غرفه عرضه صنایع دستی و محصولات منطقه‌ای، معرفی آداب و رسوم کهن منطقه، اجرای موسیقی سنتی و محلی، برگزاری مسابقات محلی- نمایشی و هنرهای اسب‌سواری و... از جمله برنامه‌های اجرایی این جشنواره بود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي قدمگاه امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۱۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل

محمد ثابت اقلیدی گفت: اول اردیبهشت‌ماه هم‌زمان با یاد روز سعدی بیش از ۳۵ هزار نفر با حضور در آرامگاه سعدی یاد این شاعر شهیر شیرازی را گرامی داشتند.

او افزود: اول اردیبهشت‌ماه امسال همانند سال‌های گذشته، آرامگاه سعدی در یاد روز سعدی به‌صورت رایگان پذیرای گردشگران و مردم فرهنگ دوست شهر شیراز بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به اجرای برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی، هنری و گردشگری در این روز و هفته بزرگداشت سعدی در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی اشاره کرد و افزود: این رویداد‌ها با محوریت آشناسازی مردم با ابعاد شخصیت شیخ اجل سعدی شیرازی برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر مردمی هم قرار گرفت.

ثابت اقلیدی در ادامه به گل‌آرایی آرامگاه سعدی اشاره کرد و گفت: برای نمونه همایش ادبی گلگشت سعدی با اجرای سخنرانی‌های علمی، حکایت، شعر و سعدی خوانی همچنین اجرای موسیقی سنتی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • بازدید بیش از ۳۵ هزار نفر از آرامگاه سعدی در یادروز شیخ اجل
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد