Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان موفق شد براساس فعالیت های پژوهشی خود، رتبه های برتری را در اولین نظام رتبه بندی ملی، در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) کسب کند.

در این رتبه بندی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست در حوزه علوم کشاورزی و کیفیت تولید علم رتبه سه، در حوزه علوم کشاورزی- کمیت تولید علم رتبه پنج، در حوزه علوم کشاورزی- تمامی معیارها رتبه پنج، در حوزه دانشگاه‌های برتر جامع - تمامی رشته‌ها - تمامی معیارها رتبه ۱۰، در حوزه دانشگاه‌های برتر جامع - تمامی رشته‌ها - تولید علم فناورانه و نوآورانه رتبه پنج، در حوزه دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی - تمامی معیارها رتبه پنج، در حوزه دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی- دیپلماسی علمی رتبه هشت، در حوزه دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه فنی و مهندسی- تولید علم فناورانه و نوآورانه، رتبه ۱۰ و در حوزه دانشگاه‌های برتر کشور- حوزه علوم کشاورزی- کیفیت محتوایی علم، رتبه هفت را از آن خود کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است؛ در این گزارش برای اولین بار داده‌های اسکوپوس مبنای یک رتبه‌بندی ملی قرار گرفت.

این اطلاعات بر اساس آن دسته از مقالات دانشگاه‌های کشور است که در مجلات و کنفرانس‌های نمایه‌ شده در پایگاه استنادی اسکوپوس در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ منتشر شده‌اند. براساس فعالیت های پژوهشی، دانشگاه ها در پنج محور کمیت علم، کیفیت علم، تولید علم فناورانه و نوآورانه، فعالیت های اجتماعی، دیپلماسی علمی و کیفیت محتوای علم، ۸۹ دانشگاه کشور رتبه بندی شدند.

همچنین به غیر از شاخص‌های رشد، برای هر شاخص، متوسط فعالیت دانشگاه در همین دوره پنج ساله مبنای رتبه‌بندی قرار گرفت. برای شاخص رشد، متوسط عملکرد دانشگاه در شاخص در دوره زمانی ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ به ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ محاسبه شد.

کد خبر 4325217

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه منابع طبیعی گرگان رتبه بندی دانشگاه ها گرگان کسب رتبه برتر راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد بیرجند سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۲۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند

 مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در اختتامیه این همایش اظهار کرد: کاربرد هوش مصنوعی به منظور هوشمندسازی خدمات از اولویت های سالجاری سازمان امور دانشجویان در حوزه مشاوره و سلامت است.

مصطفی صالحی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری با این مضمون که باید به‌گونه‌ای عمل کنیم تا ایران جزو ۱۰ کشور برتر هوش در دنیا قرار گیرد، گفت: همگام با پیشرفت سریع فناوری‌های دیجیتالی، با پیدایش تحول‌های جدید در این زمینه و ظهور هوش مصنوعی در کاربردهای واقعی، انقلابی در فناوری اطلاعات رخ داده است، به طوری که بسیاری از کارها در جهان امروز، با بکارگیری ابزارها و روش‌های هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود: طی سالهای گذشته بسیاری از دانشگاه های کشور گام های کوچک یا بزرگی به سمت هوشمندسازی برداشته اند و تلاش می شود با گسترش این اقدامات، بهبود سطح کمی و کیفی ارائه خدمات به دانشجویان احساس شود.

مدیرکل دفتر توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: در این راستا، پروژه های هدفگذاری شده در سالجاری با تمرکز بر بکارگیری ابزارهای هوش مصنوعی در حوزه مشاوره و سلامت شامل دستیار هوشمند (ربات گفتگو محور) مشاوره، اعتبارسنجی و تحلیل داده‌های کارنامه های جسم و روان به منظور سنجش ریسک روانی، جسمی و تحصیلی دانشجویان و پیش بینی رفتارهای پر خطرشان است.

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تمامی دست اندرکاران برگزاری این همایش سه روزه، اظهار کرد: چالش های فراروی مراکز را با همکاری و همفکری یکدیگر باید برطرف کنیم و همه دانشگاهها مکمل همدیگر باشیم.

 ابراهیم نعیمی تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها باید شورای سلامت و سبک زندگی را تشکیل داده و جریان سلامت در حوزه دانشجویی را پویا نگه دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • مراکز برتر مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور در زاهدان معرفی شدند
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان میزبان حدود ۱۷۰۰ نفر از داوطلبان خواهد بود
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • حضور دانشگاه بوعلی سینا در رتبه‌بندی نیچر ایندکس ۲۰۲۴
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم