Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@14:19:10 GMT

استفاده از مترجم گوگل در آمریکا محدود می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۳۳۶۰

استفاده از مترجم گوگل در آمریکا محدود می شود

مقام های قضایی ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که از این پس، استفاده از مترجم گوگل از سوی نیروهای پلیس فاقد ارزش قانونی خواهد بود.

ایران آنلاین /بسیاری از ما عادت داریم روزانه برخی کلمات، اصطلاحات و یا حتی عبارات را در گوگل ترجمه کنیم. این روش را می توان یکی از عادی ترین روش ها برای راه انداختن امور روزمره دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود مترجم گوگل در همه موارد نیز دقیق عمل نمی کند و بارها و بارها ثابت شده که در نهایت یک مترجم قوی از نوع انسانی، از هوش مصنوعی مترجم گوگل حاذق تر است. همین موضوع نیز باعث شده که یک ماجرای  عجیب در مرز ایالات متحده و مکزیک رخ دهد.

حدود 2 سال پیش و در روز  دوازدهم  مارس 2015، پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری به یک ماشین دستور توقف داد. سرنشینان این خودرو افرادی مکزیکی تبار بودند که به نظر می رسید اساسا قادر به سخن گفتن به زبان انگلیسی نیستند.

راننده این خودرو "عمر کروز زامورا" و یک مهاجر مکزیکی تبار بود که ویزای قانونی داشت. پلیس با دیدن مدارک وی ابتدا نسبت به هیچ موضوعی مشکلی نداشت. اما سعی کرد از طریق "گوگل ترنسلیت" نصب شده روی خودروی پلیس با وی مکالمه کند.

نیروی پلیس برای بازرسی خودرو از طریق گوگل ترنسلیت از زامورا سوال کرد و او نیز پاسخ مثبت داد. اما با بررسی خودرو، نیروهای پلیس، 14 پوند کوکائین و متامفتامین یافتند. سپس طبق روال عادی، مهاجران دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

تا این جای پرونده همه چیز عادی به نظر می رسد و شاید تصور کنید، چنین ماجرایی اساسا عجیب نیست. اما به نظر می رسد مترجم گوگل یک خرابکاری بزرگ در پرونده داشته که بهانه ای جدی را در اختیار متهم ها گذاشته است.

بگذارید به ابتدای ماجرا برگردیم . پلیس از طریق مترجم گوگل به مکزیکی ها می گوید می خواهم خودرو را بازرسی کنم و آنان هم می گویند بله. اما در حقیقت مترجم گوگل اشتباه کرده و به مکزیکی ها گفته "باید به عقب برگردید " و البته که آنان هم گفته اند بله.

اکنون متهم ها مدعی شده اند، اطلاعی از قوانین نداشته اند و در حال همکاری با پلیس بوده اند. چرا که تصمیم داشتند به فرمان پلیس خودروی پر از مواد را به عقب(مکزیک) باز گردانند. اما پلیس بدون مجوز قانونی خودروی آن ها را رصد کرده است.

اگرچه در نهایت حق با پلیس است. اما همین بهانه می تواند روند پرونده را تا حدی به نفع این متهمان زرنگ تغییر دهد.

بر همین اساس است که مقام های قضایی به پلیس فدرال هشدار داده اند برای پیشگیری از تکرار چنین ماجراهایی از مترجم گوگل به عنوان یک منبع موثق استفاده نکنند.

/ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گوشی Vivo Y36s با تراشه Dimensity 6020 SoC و شش گیگابایت حافظه رم در لیست کنسول گوگل پلی مشاهده شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی Vivo Y36s به تازگی در لیست کنسول گوگل پلی مشاهده شده است و بعضی از ویژگی‌های آن در دسترس قرار گرفته است، به نظر می‌رسد که این گوشی نسخه ری‌برندشده گوشی Vivo G2 است که پیش از این وارد بازار چین شده است.

انتظار می‌رود که گوشی Vivo Y36s با نمایشگر ۶.۵۶ اینچی LCD با رزولوشن +HD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز عرضه شود، یک دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی نیز روی نمایشگر گوشی تعبیه می‏‌شود، یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED در پنل پشتی گوشی قرار خواهد گرفت.

گوشی Vivo Y36s به تراشه مدیاتک Dimensity 6020 مجهز خواهد شد و با حافظه رم LPDDR4x و حافظه ذخیره‌‎سازی داخلی UFS 2.2 همراه می‌‏شود؛ انرژی مورد نیاز این گوشی با استفاده از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌‏شود و از فناوری شارژ ۱۵ واتی از طریق پورت USB-C پشتیبانی می‌کند، از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به شبکه اتصال 5G، Wi-Fi، بلوتوث 5.1، GPS، یک جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و حسگر اثرانگشت در لبه کناری اشاره کرد.

کد خبر 749277

دیگر خبرها

  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • امکان نصب همزمان دو اپلیکیشن در اندروید فعال شد
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • نصب همزمان ۲ اپ در موبایل اندروید ممکن شد
  • سه روش راحت برای تعمیر لامپ LED به سبک مکزیکی (فیلم)
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • جاساز تریاک در پیکان