Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار آمل با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا این سازمان را نسبت به دیگر شهرداری‌های مازندران پیشگام دانست و گفت: افزایش تعداد ایستگاه‌های بازیافت در سطح شهر مهم‌ترین برنامه شهرداری آمل است. ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۳ استانها مازندران نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، احمد امیرسلیمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه با برنامه‌های مشارکتی که این شهرداری در سال‌های گذشته با همراهی خوب شهروندان دراجرای طرح تفکیک زباله از مبدا در این شهر پیش گرفته باعث شده تا به عنوان یکی از شهرداری‌های موفق مازندران در این بخش انتخاب و پیشگام باشد، اظهار داشت: از سال گذشته آموزش‌های حضوری طرح تفکیک زباله از مبدا توسط کارشناسان حوزه آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در سطح شهرک‌های مسکونی آغاز و به طور جدی امسال نیز در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آن، این طرح در سطح ادارات، خیابان‌ها و کوچه‌های پرتردد شهری اجرا می‌شود، افزود: هم اکنون تولید روزانه زباله در شهر آمل بیش از 190 تن اعلام است.

امیرسلیمانی با اعلام اینکه با راه اندازی 23 ایستگاه بازیافت شهری و افزایش این ایستگاه‌ها در سال جاری واستقبال خوب شهروندان آملی، به دنبال فرهنگ سازی جداسازی زباله‌های تر و خشک ارسالی شهروندان و تفکیک آن از مبدا در ایستگاه‌ها هستیم، گفت: هدف از اجرای این طرح حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از انتشار آلودگی‌ها و هدف رفتن سرمایه‌های ملی و منابع طبیعی، کاهش حجم زباله‌های شهری، اشتغالزایی و ارتقای سطح فرهنگ عمومی شهروندان در زمینه مواد زائد است.

شهردار آمل ادامه داد: از آغاز این طرح، زباله خشک به شکل تفکیکی پلاستیک، شیشه و کاغذ به همت شهروندان به ایستگاه‌ها تحویل داده شد و این اقدام در ماه گذشته به 35 تن افزایش داشته که نشان دهنده همراهی و مشارکت شهروندان دراین طرح است.

وی اضافه کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل به شهروندان در قبال تحویل زباله‌های خشک و تر به ایستگاه‌های بازیافت، برخی کالاهای مصرفی به عنوان مشوق ارائه می‌کند.

شهردار آمل از شهروندان خواست با تغییر در شیوه‌های مصرف و همراهی در تولید زباله کمتر در حفظ و زیبایی شهری و محیط زیست و نیز به بقای منابع زمین و سپردن آن به دست آیندگان کمک کنیم.

انتهای پیام/ش

R41358/P1377/S6,74/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز احداث متروی رباط کریم

تین نیوز

شهردار شهرستان رباط کریم از آغاز عملیات اجرایی احداث مترو این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیدرضا الهیاری شهردار رباط کریم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه مترو بازارک رباط کریم، یکی از مهمترین مطالبات شهروندان شهرستان رباط کریم را احداث مترو عنوان کرد و افزود: بسیار خرسندیم که این خواسته به حق محقق شد و ان شاالله با بهره برداری از این ایستگاه که در امتداد خط یک مترو است ضمن افزایش دسترسی شهروندان، کاهش ترافیک را شاهد خواهیم بود.

الهیاری با بیان اینکه خوشبختانه بسیاری از پروژه های شهری در راستای خدمت رسانی بیشتر به مردم در مرحله انجام است، احداث ایستگاه مترو را شاخص ترین پروژه شهرستان ذکر کرد و گفت: این طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با شرکت متروی تهران و تایید نقشه ها توسط شهرداری رباط کریم اجرایی می شود و با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از همشهریان عزیزمان در این شهرستان کارگر هستند، آغاز ساخت این پروژه را هدیه مدیریت شهری شهرداری رباط کریم به این شهروندان می دانیم.

شهردار شهرستان رباط کریم با یادآوری اینکه مکان یابی این ایستگاه در زمان طراحی خط یک متروی تهران توسط شهرداری تهران تعیین شده، تصریح کرد: شهرداری رباط کریم بر اساس توافق و از طرفی نیاز مردم به اجرای این پروژه و وعده به شهروندان این مطالبه مردمی را محقق کرد.

الهیاری گفت: این سکو به طول ۱۴۵ متر و به عرض ۷ متر در هر دو طرف خط ریلی در زیربنای ۲۷۰۰ متری احداث و همچنین مسیر دسترسی به سکو، آسانسور، ایستگاه تاکسی و دوربرگردان مسیر ایستگاه توسط شهرداری رباط کریم پیگیری و اجرا خواهد شد و سایر اقدامات فنی و الکترونیکی نیز توسط شرکت متروی تهران صورت خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • نشان «همیار بازیافت» در کرمان رونمایی شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق