Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@14:49:16 GMT

وضعیت فنی سیما در جام جهانی فوتبال

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۳۸۳۰

وضعیت فنی سیما در جام جهانی فوتبال

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ محمد فهمی حشیانی قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه در صداوسیما درباره تدابیر ویژه اندیشیده شده برای جام جهانی روسیه بیان کرد: با توجه به پیش بینی های انجام شده در معاونت توسعه و فناوری رسانه، ستاد متمرکزی با هدف پوشش کامل و حداکثری بازی های جام جهانی، شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسات متعدد و مداوم این ستاد، تمامی بخش ها و زنجیره زیرساخت تولید و انتقال و انتشار به دقت بررسی شد و با تدابیر اتخاذ شده وظایف هر یک از بخش های معاونت مشخص و عملیات اجرایی آغاز شد.

فهمی تاکید کرد: در حوزه تولید سیما زیرساخت های مطلوبی در حوزه برق اضطراری و فوق اضطراری و همچنین در بخش تاسیسات برودتی فراهم شد تا در کنار آماده سازی استودیوهای مرتبط با جام جهانی و تولید برنامه های زنده و ضبط شده با تلاش همکاران معاونت سیما به نحو شایسته ای این برنامه ها پوشش داده شوند. همچنین اداره کل فنی پخش معاونت توسعه و فناوری رسانه، چه در بعد دریافت با کیفیت بالا و چه در موضوع تحویل این تصاویر به شبکه های هدف، تمهیدات لازم را به کار گرفته است.

 قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه در ادامه به شبکه هایی که پخش این مسابقات را به عهده دارند اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده وظیفه اصلی پوشش مسابقات جام جهانی برعهده شبکه تلویزیونی سوم سیما بوده و شبکه ورزش نیز به عنوان مکمل برنامه هایی را برای پوشش مسابقات تدارک دیده است.

وی درباره نحوه پخش این بازی ها عنوان کرد: در پخش زمینی این مسابقات به عنوان بستر و محمل اصلی سیگنال رسانی به مخاطبان، به گونه ای برنامه ریزی شد تا حداکثر پایداری و حداقل قطعی ها را شاهد باشیم لذا حراست و مراقبت از بستر ایمن سیگنال رسانی زمینی، افزایش کارایی سیستم های ارتباطی و استفاده از تمامی ظرفیت های درون سازمانی و برون سازمانی  هدف غایی این بخش بود. در این مسیر اداره کل فنی پخش موظف است با همکاری اداره کل ارتباطات زمینی و اداره کل فناوری فضایی و ماهواره ای مناسب ترین تصاویر با بهترین کیفیت را دریافت و تحویل شبکه پخش فرستنده های تلویزیونی و رادیویی اف ام کشور کند و در نهایت سیگنال با بهترین کیفیت، تحویل مخاطب خواهد شد.

فهمی با اشاره به دریافت تصاویر با کیفیت بالا و اچ دی از مسابقات جهانی فوتبال گفت: در موضوع انتقال و انتشار تصاویر دریافتی در شبکه های ملی کشورمان به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد بایستی از بستر زمینی و فرستنده های زمینی استفاده کنیم. به همین دلیل با تدبیر و حمایت ریاست محترم سازمان و پیگیری و هماهنگی معاون محترم توسعه و فناوری رسانه و همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت کشور شرایط لازم باهدف پوشش حداکثری شبکه ها فراهم شد.

وی در ادامه به پوشش سیگنال رسانی جمعیتی بیش از نود و سه درصدی کشور اشاره کرد و افزود: باید از تمامی همکارانم چه در حوزه تهران و چه در مراکز استان ها و شهرستان ها علی الخصوص واحدهای ارتباطات زمینی و ماهواره ای و فرستنده های تلویزیونی و رادیویی اف ام مراکز صدا و سیما که تا آخرین لحظه برای بهره مندی حداکثری از بازی های جام جهانی تلاش می کنند، تشکر کنم.

قائم مقام معاونت توسعه و فناوری رسانه درباره تفاوت های پخش در این دوره نسبت به ادوار پیشین به موضوع پخش با کیفیت و اچ دی برای اولین بار اشاره کرد و گفت: این جام جهانی به عنوان اولین جام جهانی مسابقات فوتبال است که ما بازی ها را با ۲ سطح کیفی SD وHD پخش می کنیم و هم چنین برای اولین بار از فضای مجازی برای پوشش مسابقات بهره برداری می کنیم.

وی عنوان کرد: در سال های گذشته ما فقط از فرستنده های پخش زمینی برای پوشش بازی ها بهره می بردیم ولی امسال با سرمایه گذاری مناسبی که در حوزه فضای مجازی انجام شده و همچنین سیگنال رسانی مناسبی که در اختیار اپراتورها قرار داده ایم، هم وطنان می توانند علاوه بر بسترهای پخش همگانی صدا و تصویر، از حوزه های فضای مجازی، IPTV ،OTT و همچنین اپراتورهایی که همکار سازمان هستند و روی بستر فضای مجازی، شبکه ها را پوشش می دهند، نیز بهره مند باشند.

فهمی حشیانی در پایان به بسیج همگانی متخصصان و همکاران معاونت توسعه و فناوری رسانه اشاره و بیان کرد: همکاران این معاونت از مدت ها پیش برای برگزاری این رویداد مهم در آماده باش کامل به سر می برند و همکاران حوزه با آمادگی کامل در تمام طول دوره بازی ها وظیفه خود را به خوبی انجام خواهند داد و در صورت بروز هرگونه مشکل در کمترین زمان نسبت به رفع آن اقدام می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازی پوشش جام جهانی رسانه رقابت های جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در روز‌های پایانی دومین هفته از اردیبهشت ماه با فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی شبکه‌های سیما همراه باشید؛ «زاده شده برای پرواز»، «مصلحت»، «محموله نهایی»، «نامیرا»، «رادیکال» و «گریز از مرگ» فیلم‌های جدیدی هستند که این هفته از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «زاده شده برای پرواز»، «محاکمه ۷ شیکاگویی»، «مالکوم ایکس»، «هدیه»، «استشهادی برای خدا»، «پرنده طلایی»، «مصلحت»، «معصومیت از دست رفته ۱ و ۲»، «محموله نهایی»، «کلاهبرداران»، «نامیرا»، «پل ۲۱»، «بادیگارد»، «رادیکال»، «جاده‌های سرد»، «بی نظیر»، «ریو ۱»، «گریز از مرگ»، «پل سفید»، «بیرون از بهشت»، «تفنگ‌های هفت دلاور»، «۳۰ نابغه»، «مرد کار»، «آخرین اتوبوس»، «نسخه سحرآمیز»، «هندوستان آزاد»، «پهنه شب»، «سرقت»، «برادران باد»، «کلاس ۸۳»، «کوهستان»، «نامرئی»، «آتش»، «هویت»، «بهترین دوست من»، «شش قهرمان»، «ریکا»، «ویل هانتینگ نابغه»، «۲۱ پل»، «قصه‌های مجید»، «داستان‌های خودمانی»، «طلا و مس»، «ضربه مغزی» و «گودزیلا» پنج‌شنبه، جمعه و شنبه ۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌روند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) از شبکه قرآن
  • باید فبین‌فود را در سطح بین‌المللی گسترش دهیم
  • خبر‌های رسانه - ۱۳ اردیبهشت
  • فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی آخر هفته
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • مستند «زندگی با فلسفه» در شبکه چهار سیما
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • گزارش تصویری | بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از معاونت سیما