Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@05:33:27 GMT

مسئولیت زنجیره سیب کشور به آذربایجان غربی واگذار شد

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۳۸۳۳

مسئولیت زنجیره سیب کشور به آذربایجان غربی واگذار شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دهقان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه هماهنگی تشکیل زنجیره سیب استان با بیان اینکه-آذربایجان غربی سالانه با تولید افزون بر یک میلیون و ۲۰۰هزار تن سیب سهم ۳۵ تا ۴۵ درصدی سیب تولیدی سیب کشور را به خود اختصاص داده است افزود: در زمان حاضر استان قطب اول تولید سیب در کشور به شمار می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سطح کل باغات سیب استان ۶۰ هزار و ۴۷۰هکتار است عنوان کرد: با توجه به بارشهای مناسب بهاره امسال پیش بینی می شود افزون یک میلیون و ۳۰۰ تن سیب در استان تولید شود.

دهقان با اشاره به اینکه طرح ایجاد زنجیره سیب از دو سال گذشته مطرح و تاکنون تلاش های لازم برای تحقق آن انجام شده است اظهارداشت: بیش از دو سال پیگیر ایجاد زنجیره سیب در استان بودیم و اکنون واگذاری مسئولیت زنجیره سیب در آذربایجان غربی فرصت مناسبی در اختیار استان قرار داده است.           

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تشکیل زنجیره سیب در استان فرصت ارزشمندی است تا زمینه رفع مسایل و مشکلات پیش پای بازار پس از تولید و نیز صادرات آن فراهم شود که امید می رود از این فرصت استفاده بهینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اشخاص عضو در هیئت مؤسس از هر قشر یا تشکل مشرف و موثر در تصمیم گیری و دارای توان و صرف وقت در اجرای امور باشند ادامه داد: با پیگیری و تلاش مسئولین استانی و دست اندرکاران استان آذربایجان غربی توانسته در سطح کشور به تنهایی و مستقل نسبت به راه اندازی زنجیره سیب اقدام کند.

دهقان با اشاره به تحول بزرگ ایجاد شده در استقلال تصمیم گیری و تشکیل زنجیره در استان افزود: این موضوع فرصت مغتنمی در بروز استعدادها و توانایی تلاشگران عرصه تولید و سازندگی محسوب می شود و باید در یک بدنه واحد برای راه اندازی آن تلاش کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا چهار حلقه تولید، صادرات، صنایع تبدیلی و تکمیلی و حمل و نقل در این زنجیره فعالیت می کنند که سه نفر از حلقه تولید، یک نفر از حلقه صادرات، یک نفر از حلقه صنایع تبدیلی، یک نفر از صنایع تکمیلی و یک نفر از حلقه حمل و نقل در این زنجیره عضو هیئت مدیره خواهند بود.

در این جلسه مقرر شد بسته بندی، بازاریابی و صادرات سیب برداشت شده در سال باغی ۹۷ – ۹۸ به میزان حداقل ۱۰ هزار تن بوده و برنامه ریزی تولید متناسب یا سفارش صادراتی توسط تولیدکنندگان با پشتیبانی اعضای زنجیره سیب آذربایجان باشد.

آذربایجان غربی با داشتن  ۵۳ هزار و ۸۸ هکتار باغات سیب بارور، همزمان با اینکه از نظر سطح رتبه اول را به خود اختصاص داده، در راندمان تولید نیز حائز رتبه اول کشوری است.

کد خبر 4325322

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد دهقان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی سیب درختی راهپیمایی روز قدس گرگان بوشهر شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس خرم آباد بیرجند سانحه تصادف تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۳۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام کرد و گفت: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

به گزارش خبرنگار شانا، مرتضی شاهمیرزایی امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

شاهمیرزایی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، افزود: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در اوایل سال آینده

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

وی بیان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • کارگران ستون فقرات تولید ملی و اقتصاد ایران اسلامی هستند
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • «طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش» جایگزین ۱۷ طرح پتروشیمی شدند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • ۵۵۰ هزارهکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی دارای سند تک برگ شده اند
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است