Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@07:15:24 GMT

جزئیات بسته حمایت از صادارت غیر نفتی

تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۵۴۸۹

جزئیات بسته حمایت از صادارت غیر نفتی

محمد شریعتمداری گفت: توجه به شرایط جدید اقتصادی کشور و اثرگذاری آن بر صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف اعم از تغییر در گروه‌های کالایی و خدماتی صادراتی و بازار‌های هدف از جمله نقاط قوت بسته حمایتی امسال در مقایسه با بسته‌های حمایتی سال‌های گذشته است و توجه به هدفگذاری‌های میزان صادرات درسال ۱۳۹۷ در حوزه‌های کالایی- خدماتی و کشوری حائز اهمیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری مهر: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تصویب بسته حمایت از صادرات غیر نفتی گام مهمی در جهت تحقق هدفگذاری افزایش ۲۱ درصدی سالیانه صادرات است، مشوق‌های صادراتی این بسته را تشریح کرد.

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری گفت: توجه به شرایط جدید اقتصادی کشور و اثرگذاری آن بر صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف اعم از تغییر در گروه‌های کالایی و خدماتی صادراتی و بازار‌های هدف از جمله نقاط قوت بسته حمایتی امسال در مقایسه با بسته‌های حمایتی سال‌های گذشته است و توجه به هدفگذاری‌های میزان صادرات درسال ۱۳۹۷ در حوزه‌های کالایی- خدماتی و کشوری حائز اهمیت خواهد بود.

وی با اشاره به موارد مندرج در قانون بودجه سال ۹۷ کشور برای حمایت از صادرات غیر نفتی و در نظر گرفتن ۱۳ هزار میلیارد ریال جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی، تصریح کرد: هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی و دیدگاه واحد در خصوص حمایت از صادرات غیر نفتی به عنوان پیشران توسعه همه جانبه کشور واجد اهمیت است.

پرداخت مشوق‌های غیرمستقیم، اولویت اصلی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم را اولویت اصلی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی دانست و با اشاره به تجارب سال‌های گذشته درخصوص پرداخت جوایز مستقیم و بهره وری پایین اینگونه پرداخت‌ها و همچنین مشکلات مترتب به پرداخت جوایز مذکور، جوایز و پرداخت‌های مستقیم را فقط در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی دانسته و سایر پرداخت‌ها را از نوع مشوق‌های غیرمستقیم توصیف کرد.

فعالیت‌های ۹ گانه مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی

شریعتمداری به فعالیت‌های ۹ گانه مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها شامل حضور در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه اختصاصی در بازار‌های هدف، کمک به راه‌اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازار‌های هدف، پرداخت یارانه سود تسهیلات صادرکنندگان و نظام لجستیک واحد‌های تولیدی صادراتگرا و بازسازی و نوسازی آن‌ها (در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای)، کمک به تبلیغات، بازاریابی، اطلاع‌رسانی آموزش و فرهنگ سازی در حوزه صادرات، پرداخت مشوق صادراتی به کالا و خدمات با اولویت خدمات فنی و مهندسی اولویت دار، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی، دریایی و هوایی، پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشان‌های تجاری ایرانی در بازار‌های هدف، کمک به تقویت و توسعه خوشه‌های و شبکه سازی در بنگاه‌های کوچک و متوسط صادراتگرا و کمک به افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران است.

وی در ادامه تصریح کرد: سعی شده است با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان و صادرکنندگان حوزه‌های مختلف، نسبت به درج عناوین تمامی زیر فعالیت‌های مرتبط با مشوق‌های صادرات، با هدف کمک به فعالیت‌هایی که به نحوی با صادرات غیر نفتی مرتبط هستند، اقدام شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توجه به زیرساخت‌های صادراتی از یکسو و فعالیت‌های ترویجی از سوی دیگر را از دیگر اولویت‌های پرداخت مشوق‌های صادراتی دانست و گفت: اولویت پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم ایجاد ارزش افزوده و همچنین تولیدات دانش بنیان است و خواهان توجه واحد‌های تولیدی- صادراتی به تولید صادراتی با ارزش افزوده بالا با هدف امکان رقابت در بازار‌های بین المللی از یکسو و ماندگاری در بازار‌های هدف از سوی دیگر هستیم.

بسته حمایت از صادرات غیر نفتی با هدف تحقق صادرات غیر نفتی ۵۳.۸ میلیارد دلاری در سال ۱۳۹۷ تدوین، تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UZs

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر صنعت شریعتمداری صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۵۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی مهدی‌پور با بیان اینکه نمایشگاه اکسپو ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی توانمندی‌های صادراتی واحد‌های صنعتی است بیان کرد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با حضور واحد‌های تولیدی و صنعتی با قابلیت‌های لازم برای امور صادراتی و رقابت در عرصه‌های بین المللی برگزار شده است تا توانمندی‌های تولیدی صنعتگران و تولیدگان کشور را در معرض دید فعالان اقتصادی داخلی و خارجی قرار دهد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت ایده‌آل و بسیار مناسبی برای واحد‌های تولیدی صادرات محور است تا تولیدکنندگان بتوانند محصولات با قابلیت رقابت خود را معرفی و در معرض رقابت و دید مشتریان قرار دهند.

مهدی‌پور در ادامه با اشاره به توانمندی‌ها و قابلیت‌های تولیدی استان در امر صادرات اظهار کرد: بسیاری از محصولات با کیفیتی که تولیدکنندگان خوزستانی در نمایشگاه عرضه کردند قابلیت‌های لازم برای حضور در بازار‌های مختلف بین‌المللی و رقابت را دارا هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اضافه کرد: تولیدکنندگان خوزستان می‌توانند در نمایشگاه‌های مختلف، دیگر تولیدکنندگان سراسر کشور را با مزیت‌ها و ظرفیت‌های کم نظیری که استان به لحاظ فضای صادراتی دارد آشنا کنند تا دیگر فعالان اقتصادی صادرات خود را از مجاری متعدد این استان انجام دهند.

وی با اشاره به زیر ساخت و موقعیت جغرافیایی خوزستان در امر صادرات ادامه داد: دسترسی مستقیم به آب‌های آزاد و بین المللی، برخورداری از چندین فرودگاه بین المللی، دسترسی به شبکه راه‌های اصلی و اتصال به راه آهن سراسری و وجود ۷۳ شهرک و ناحیه صنعتی از جمله ظرفیت‌های استان خوزستان برای حوزه صادرات است.

مهدی پور اظهار کرد: این موارد همه بیانگر آن است که استان خوزستان بهترین شرایط را برای فعالیت‌های صادراتی واحد‌های صنعتی دارد.

۱۵ واحد صنعتی از خوزستان در این نمایشگاه ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان را معرفی کردند.

دیگر خبرها

  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • تولیدات خوزستان در نمایشگاه اکسپو مورد توجه فعالان اقتصادی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات