Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-08@02:29:29 GMT

آماده‌باش نیروهای کرد سوریه در رقه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۵۷۴۷

به گفته برخی فعالان، روز یکشنبه انفجارهایی در شهر رقه انجام شده و یک خودروی نظامی نیروهای قسد در خیابان تل ابیض هدف قرار گرفت که در اثر آن دست‌کم پنج تن از نیروهای قسد کشته شدند.

گزارش‌های متفاوتی از چگونگی این انفجار منتشر شده و برخی علت آن را انفجار یک بمب و برخی دیگر شلیک آر.پی.جی دانستند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد، این انفجار در قالب سلسله حملات اخیر علیه نیروهای قسد در شمال شرق سوریه انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز سه‌شنبه صدای انفجاری در منطقه الصور در حومه شمالی دیرالزور شنیده شد که احتمالا ناشی از انفجار یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده بود. در این انفجار سه تن از جمله یکی از نیروهای قسد کشته شدند.

پلیس وابسته به شورای مدنی رقه نیز مسیر زمینی که از شهر رقه عبور کرده و دو ساحل شمالی (منطقه الجزیرة) و جنوبی (منطقه الشامیة) رودخانه فرات را به هم متصل می‌کرد، مسدود کرد.

یک منبع اظهار داشت: پلیس به صورت موقت مسیر سد الرشید را مسدود کرد تا تونل‌ها و حفره‌هایی که داعش در ساختمان سد ایجاد کرده بود، برطرف شوند.

این منبع افزود: این مسیر پل السمرة را به دو پل قدیم و جدید رقه متصل می‌کرد و دومین مسیر زمینی مهم مواصلاتی میان دو منطقه الشامیه و الجزیره محسوب می‌شود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه به نقل از منابعی "آگاه" گزارش داد، داعشی‌ها پس از آنکه پایگاه خود در حسکه را از دست دادند، از روستاهای بخش جنوبی حومه حسکه در مرزهای اداری با استان دیرالزور به سوی مناطق تحت کنترل این گروه تروریستی در حومه شمالی دیرالزور عقب‌نشینی و فرار کردند، همزمان نیروهای قسد با حمایت نیروهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا و سایر نیروها به عملیات خنثی‌سازی مین و پاکسازی مناطقی که در آنها پیشروی کرده بودند، ادامه می‌دهند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: حقوق بشر سوریه موتورسیکلت حقوق ایتالیا آماده باش رقه کردهای سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد

بهنام امانی اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و جلسات متعددی که با شهرداری شهرکرد برگزار شد، مرحله طراحی و اجرای نقشه مسیر فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهرکرد به اتمام رسید و این طرح در فاز پنج اجرا می‌شود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی به عمل آمده و در مرحله اول شهرکرد به پنج منطقه تقسیم و برای حفاری مجوز‌های جداگانه دریافت می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری

امانی اضافه کرد: در مجموع ۱۵۰ کیلومتر حفاری برای اجرای طرح FTTH در شهرکرد در نظر گرفته شده است که در مرحله اول شروع عملیات عمرانی با حفاری ۳۰ کیلومتر از مسیر طرح در منطقه منظریه و قسمتی از خیابان ملت غربی شهرکرد و با رعایت قواعد حفاری و با دستگاه ترینچر انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بمباران شدید و آخرالزمانی رفح؛ آتش و دود و انفجار+فیلم
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • آماده باش یمن برای آغاز مرحله چهارم نبرد با رژیم صهیونیستی
  • اتمام مرحله اجرای نقشه مسیر فیبرنوری در شهرکرد
  • آمدوشدهای غیرمنتظره دیپلماتیک/ نگاهی به سفر ناگهانی نچیروان بارزانی و هیئت بلندمرتبه همراهش به ایران
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه