Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@06:56:33 GMT

مزدوران سعودي هدف موشک يمني ها قرار گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۶۳۸۳

مزدوران سعودي هدف موشک يمني ها قرار گرفتند

خبرگزاري آريا - يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن بامداد چهارشنبه مواضع مزدوران سعودي در محور عملياتي ساحل غربي يمن را هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، يگان موشکي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن اعلام کرد با يک فروند موشک بالستيک «قاهر ام 2» مواضع مزدوران سعودي در محور عملياتي ساحل غربي يمن را هدف قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ائتلاف متجاوز سعودي از چهارشنبه 13 ژوئن حملات گسترده‌اي را براي اشغال بندر الحديده، غرب يمن آغاز کرده است.
بندر الحديده اصلي ترين مسير ارسال کمک هاي بشردوستانه به يمن است.
نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن طي روزهاي اخير موفق شده اند صدها نفر از نظاميان سعودي و اماراتي را در الحديده به هلاکت برسانند.
يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن ساعاتي پيش نيز، تأسيسات شرکت ملي نفت عربستان «آرامکو» در استان عسير، جنوب اين کشور را با يک فروند موشک «بدر 1» هدف قرار داده بود.
پيشتر «شرف لقمان» سخنگوي ارتش يمن تاکيد کرده بود، مواضع و همچنين تأسيسات اقتصادي متجاوزان تا زمانيکه محاصره و تجاوز آنان به يمن ادامه داشته باشد در تيررس موشک هاي يمني خواهد بود.
قدرت دفاعي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با وجود محاصره همه جانبه اين کشور توسط رژيم سعودي روز به روز در حال افزايش است.
عربستان‌‌ با حمايت آمريکا، امارات و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است. جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
تجاوز نظامي عربستان همچنين کشور فقير يمن را با کمبود شديد مواد غذايي و دارويي مواجه کرده است.
رژيم سعودي و متحدانش تاکنون به دليل مقاومت مردم يمن نتوانسته‌اند به اهداف خود در اين کشور(به قدرت رساندن دست نشاندگان خود) برسند.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

سفیر ایران در عربستان سعودی در گفتگویی اعلام کرد که امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج 90 هزار ایرانی عازم سرزمین‌ وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پروازهای مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پروازها به مدت 20 روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پروازهای عمره پایان خواهد یافت به 6000 نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی 90 هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه 3 اردیبهشت ماه پس از گذشت 9 سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفرهای زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهادهای ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینهآغاز عملیات حج عمره پس از وقفه 9 ساله

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ارتش روسیه به سامانه ضدهوایی اس-۵۰۰ مجهز می شود
  • ببینید | موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند!
  • موشک‌های بالستیک ایران توانستند با عبور از سپر دفاعی اسرائیل را هدف قرار دهند! + فیلم
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد
  • امیر سیاری: بدون حضور دانشگاهیان و جهادیان نمی‌توانستیم «موشک تاو» بسازیم
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • رکورد بی‌سابقه جوجه‌ریزی در مازندران
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • بن‌گویر: سال‌ها دربارهٔ ارتش اسرائیل به ما دروغ می‌گفتند