Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیابان‌زایی خبر داد.

به گزارش مهر، محمود حجتی در همایش مقابله با بیابان‌زایی که در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ۲۲ میلیون هکتار بیابان در کشور وجود دارد و حدود ۹۵ میلیون هکتار از اراضی نیز در معرض بیابانی شدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که باید با اقدامات صحیح مانع گسترش بیابان در کشور شد، از اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای مقابله با بیابان‌زایی خبر داد و افزود: تعادل بخشی در سفره‌های آب زیرزمینی، حفظ خاک، تقویت پوشش گیاهی و مقابله با ریزگردها در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

حجتی با بیان این که همواره نسبت به خاک کم محلی شده است، تجدیدناپذیر بودن آن را متذکر شد و بیان کرد: عنصر آب قابل تجدید است اما خاک امکان تجدید شدن را ندارد از این رو باید در حفظ آن بیشتر تلاش کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که اقدامات انجام شده در کانون‌های ریزگردهای خوزستان موفق است، گفت: خوشبختانه شاهد رویش خوبی در این مناطق هستیم و در حال حاضر کاشت نهال یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانیم انجام دهیم و اگر کسی نسخه اثربخش بهتری در دست دارد حاضر به بررسی آن هستیم.

حجتی ادامه داد: مشکلاتی که در عرصه‌های وسیع وجود دارد، جز با حضور و مشارکت مردم و انجمن‌های مردم نهاد قابل حل نیستند.

وی بیان کرد: در طول پنج سال گذشته شاهد افزایش ۲۵ درصدی محصولات کشاورزی بودیم که این بیانگر بهره‌وری بیشتر در شرایط کم‌آبی است.

در همین زمینه: ۱۴۳ میلیون هکتار از ز‌مین‌های کشور در معرض بیابان‌زایی گسترش بیابان ۵۳ درصد جمعیت ایران را تهدید می‌کند بیابانزایی، ۱۶میلیون هکتار مراتع کویری را تهدید می‌کند سرانه بیابان در ایران بیش از دو برابر حد جهانی است بودجه بیابان‌ز‌دایی در کشور ۱۵ برابر افزایش یافت

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۶۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • عدم پرداخت خسارت کشاورزان زرندی از سال ۱۴۰۱
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • امنیت غذایی پایدار و رونق صادرات محور؛ نقشه راه تولیدات کشاورزی است
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • وزیر جهاد کشاورزی از غرفه سیستان و بلوچستان در نمایشگاه اکسپو بازدید کرد