Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@12:21:56 GMT

مالزی به دنبال محکومیت نجیب رزاق به اتهام پولشویی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۶۸۶۱

مالزی به دنبال محکومیت نجیب رزاق به اتهام پولشویی

ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد: بازپرسان مالزی در حال حاضر این پرونده را به خوبی پیش می‌برند.

خبرگزاری ایسنا: ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد، این کشور به دنبال محکومیت نجیب رزاق به چندین اتهام از جمله اختلاس و پولشویی با پول دولت در پرونده صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ (۱ MDB) است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی اعلام کرد: بازپرسان مالزی در حال حاضر این پرونده را به خوبی پیش می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نجیب رزاق به عنوان موسس صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ نقش کلیدی در این پرونده دارد. او کاملا مسؤول این صندوق بوده و هیچ کس بدون امضای او نمی‌توانسته کاری انجام داد. ما امضای وی را در همه توافق‌هایی که این صندوق در آن مشارکت داشته است می‌بینیم و او مسؤول است.

این در حالی است که نجیب همواره هرگونه اتهام را رد و اعلام کرده است که هیچ پولی از صندوق توسعه برهارد مالزی ۱ نبرده است.

در واکنش به اظهارات اخیر ماهاتیر محمد، سخنگوی نجیب هنوز واکنشی نشان نداده است.

ماهاتیر محمد اضافه کرد: این اتهامات وارد شده براساس سوءاستفاده از قدرت توسط رزاق در دوران نخست وزیری است.

او در ادامه اظهاراتش اعلام کرد که روسما منصور، همسر نجیب رزاق نیز در ارتباط با این پرونده مورد بازجویی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مقادیر بسیاری از این پول‌ها توسط او خارج شده است. اگر چه ما این مساله را می‌دانیم، اما اثبات این موضوع بسیار سخت بوده، زیرا او سندی را امضا نکرده است، اما نجیب توافق و معاملات بسیاری امضا کرده است.

ماهاتیر اضافه کرد، انتظار دارد که مالزی اولین بازداشت این پرونده را در ماه‌های آتی انجام دهد و دادگاه این پرونده تا پایان امسال شروع شود.

روند تحقیقات درباره این پرونده پس از روی کار آمدن ائتلاف اپوزیسیون به رهبری ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی و پیروزی آن در انتخابات پارلمانی ۹ مه صورت گرفته است.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003UZT

منبع: فردا

کلیدواژه: ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی اختلاس نجیب رزاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی امروز گفت: متهم به عرضه برنج با برند تقلبی در مشهد به ۴۹ میلیارد و ۷۶۵ میلیون ریال محکوم شد.   سید مرتضی مدنی افزود: پرونده تقلب در بسته بندی برنج به ارزش چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال در شعبه دوم بدوی تعزیرات حکومتی مشهد رسیدگی شد.   وی اضافه کرد: شعبه با توجه به مستندات در پرونده، اتهام تقلب را محرز دانست و علاوه بر ضبط برنج های تقلبی، متهم را به جزای نقدی معادل ۱۰ برابر ارزش تقلب محکوم کرد.   مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: بازرسان جهاد کشاورزی در بازرسی از یک انبار برنج با مشاهده مخلوط کردن برنج های تقلبی و بی کیفیت در کیسه های برنج درجه یک گزارش این پرونده را برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی مشهد ارسال کرده بودند.

دیگر خبرها

  • محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایتی ذوب‌آهن
  • محکومیت متهم عرضه برنج تقلبی در مشهد
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند در استان فارس
  • محکومیت هزار میلیاردی یک کارخانه قند و شکر
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • واکنش نخست‌وزیر مالزی پاسخ ایران به اسرائیل
  • محکومیت قاچاقچی ماینر در سردشت
  • نخست وزیر مالزی: حمله ایران به اسرائیل کاملا مشروع بود
  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • حمایت رسمی نخست وزیر مالزی از اقدام تلافی جویانه ایران