Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@07:06:52 GMT

جوانان را دست کم نگیریم

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۷۱۷۶

هوشنگ جاوید درباره‌ی نقش موسیقی اقوام در سرود تیم ملی بیان کرد: من حرف خودم را به عنوان فردی که نه همه‌ موسیقی اما بخش زیادی از موسیقی اقوام را می‌شناسد، می‌زنم و نقد هم دارم.

او ادامه داد: اگر سرود تیم ملی را به هنرمندان موسیقی اقوام و نواحی می‌سپردند آنها می‌توانستند به خوبی این کار را انجام دهند اما روی نیروی جوان موسیقی ما هیچ برنامه‌ریزی وجود ندارد به همین دلیل نتیجه کارهایی که انجام می‌دهند نیز این چنین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر موسیقی اقوام افزود: مسوولان مربوطه می‌توانستند بودجه‌ای که برای سرود ملی صرف کرده‌اند را در حجم کمتری بین اهالی موسیقی اقوام و نواحی تقسیم کنند تا به راحتی آثار خوبی تولید کنند.

جاوید با بیان اینکه ما نباید جوانان را دستِ کم بگیریم، اظهار کرد: جوانان ما می‌توانند کارهای خوبی در بخش موسیقی اقوام و نواحی انجام دهند اما چون متاسفانه از سوی دستگاه‌های دولتی ارجاعی صورت نمی‌گیرد، جوانان نیز خودشان کارهایی انجام می‌دهند و در فضای مجازی که راحت‌ترین بستر برای عرضه خلاقیت‌هایشان است، آن را ارائه می‌کنند.

او اضافه کرد: در واقع جوانان با انتشار کارهای خود در فضای مجازی می‌خواهند خطاب به مسوولان این حوزه بگویند، ببینید کار ما چقدر طرفدار داشت؛ در حالی که شما برای کاری که هزینه کردید نتیجه آن‌چنانی نگرفتید.

این پژوهشگر موسیقی اقوام اظهار امیدواری کرد: نگاه دستگاه‌های دولتی فرهنگی ما نسبت به به کارگیری نیروی جوان و استفاده از موسیقی اقوام بهتر شود.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، شهردار سبزوار گفت: این یادمان که در محل آرامگاه پدر شعر انقلاب ساخته می‌شود به صورت سازه فلزی و با نمای آجری سنتی طراحی شده است.

میثم حسین آبادی افزود: سال گذشته تفاهم‌نامه ساخت یادمان استاد حمید سبزواری، پدر سرود‌های انقلاب، بین شهرداری و شورای اسلامی شهر سبزوار با انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به امضا رسیده بود.

حسین آقاممتحنی، معروف به حمید سبزواری، شاعر معاصر، که پدر شعر انقلاب لقب گرفته است در سال ۱۳۰۴ در شهر سبزوار به دنیا آمد و سحرگاه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ در ۹۱ سالگی در یکی از بیمارستان‌های تهران چشم از جهان فروبست و در روز ۲۶ خرداد در بوستان جانبازان شهر سبزوار به خاک سپرده شد.

از آثار استاد سبزواری می‌توان به دیوان اشعار و مجموعه‌های شعری کاروان سپیده، یاد یاران، سرود درد، گزیده ادبیات معاصر و سرود سپیده اشاره کرد.

کسب نشان درجه یک فرهنگ و هنر در سال ۱۳۷۱، انتخاب به عنوان چهره ماندگار دوره سوم در سال ۱۳۸۲ و کسب نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر در سال ۱۳۹۳ از افتخارات این شاعر انقلابی است.

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود
  • نشست خبری نخستین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل اشتغال و ازدواج
  • رسیدگی به امور جوانان؛ نیازمند فرصت‌سازی و تسهیل موانع برای اشتغال و ازدواج
  • استفاده از ظرفیت هنر و موسیقی در پیشگیری از اعتیاد ضروری است
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • ساخت یادمان آرامگاه استاد حمید سبزواری
  • بوکان میزبان همایش موسیقی نواحی و اقوام ایرانی
  • همایش تجلیل از مفاخر موسیقی نواحی و اقوام ایرانی در بوکان برگزار شد
  • توضیح امیرعباس ستایش‌گر درباره انتخاب مدیر جدید انجمن موسیقی